Hallo Allemaal, Ik heb ergens gelezen dat melk goed voor je is tijdens de zwangerschap. Nu dronk ik gisteren verse karnemelk en toen zei iemand tegen mij dat dit toch wel niet goed zou zijn? Ik heb het meteen laten staan omdat ik dan erg onzeker wordt. Ik kan op het pak niks lezen van gepasteuriseerd of niet. Maar het is gewoon vesre karnemelk van FriescheVlag uit de koeling van de supermarkt. Nu werd er dus tegen mij gezegd dat karnemelk wel eens rauwe melk kan zijn??? Wie helpt mij verder?
Nee geloof ik niets van. Heb juist laatst gelezen dat het in de zomer heerlijk is om karnemelk te drinken als je zwanger bent (maar ook als je niet zwanger bent ) Volgens mij kun je het lekker drinken hoor!
Och meid, ik snap je onzekerheid maar laat je toch niet zo gek maken! Karnemelk is juist supergezond! Het is vet-arm en gewoon gepasteuriseerd hoor, wat je in de winkel koopt. En ook nog eens superlekker! Kijk maar even op www.voedingscentrum.nl want daar staat ergens heel duidelijk te lezen wat aan- en afgeraden wordt tijdens de zwangerschap. Staat er iets niet op, kun je ervan uitgaan dat je het gewoon mag gebruiken. Als je je daar aan houdt is er niks aan de hand en sta je misschien wat sterker in je schoenen tegen al die mensen die menen te weten wat wel en niet goed is voor je en hoef je niet zo onzeker te zijn over wat je eet en drinkt. Sterkte ermee!
dank voor jullie reacties! En miepie je hebt helemaal gelijk. Ik laat mij gewwon gek maken lol. Dan wordt ik onzeker wat ik eigenlijk niet wil. thanks voor de link. liefs
Ik snap je angsten heel goed hoor, ik heb ze helaas ook Maar karnemelk mag gewoon, op de gewone pakken melk staat ook niet dat het gepasteuriseerd is. Ik houd niet zo van melk, maar karnemelk krijg ik nog wel weg, dus ik drink braaf twee glazen per dag nu, naast mijn bak yoghurt. Clacium is goed voor de baby Oja en in karnemelk zit ook veel zink, wat weer goed voor de vruchtbaarheid is (als je zwanger wilt worden)