Alcohol in de brugklas...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.903
    393
    83
    Vrouw
    Vind je dat mijn dochter gevoelig reageert? Ze moest huilen omdat ze het spannend vond om het aan mij te vertellen… Dat is toch niet gevoelig reageren?
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja vond ik wel een beetje, maar daar bedoel ik niks mee hoor. Zou dat hier alleen niet zien gebeuren. Waarom zou het spannend zijn om aan jou te vertellen? Ze heeft toch niks verkeerd gedaan.
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.903
    393
    83
    Vrouw
    Dat is niet zo moeilijk hoor. Hoor hier ook verhalen (niet van mijn dochter) maar dat ze ouderen regelen die het dan even voor ze kopen. Of ze laten het verstoppen in de bosjes om later op te halen…
     
  4. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.903
    393
    83
    Vrouw
    Nee klopt, maar het was echt de spanning om zoiets te vertellen en ze bang was dat ik
    boos zou worden… Ze biechtte ook op dat ze 1 slokje ICE had genomen maar het niet lekker vond. En zich daar schuldig over voelde…
     
    Spectre en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh duidelijk. Ja dan snap ik het al wat beter. Is ook lastig, puber zijn. En mijn oudste is een jongen die sowieso niet snel huilt, is met dochter straks vast een heel ander verhaal (die huilt veel sneller).
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Wist je dat dit vanaf 1 juli dus gewoon strafbaar is wanneer het in het openbaar wordt gedaan. In een thuis situatie is het niet strafbaar.
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.440
    1.685
    113
    Mijn puber zou idd ook zo kunnen reageren.
    Zij heeft alleen maar vriendinnenfeestjes waarbij ze frisdrank drinken.
    Sommige klasgenoten drinken energiedrankjes, dat vindt ze (gelukkig) al raar en niet normaal.
    Over alcohol heb ik haar niet gehoord, maar dat is misschien iets wat meer speelt in de popi meiden groepjes en/of gemengde groepjes ( stoer gedrag/wil erbij horen). Groepje van dochter is zichzelf en boeit ze niet wat andere daarvan vinden.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.841
    16.877
    113
    Vrouw
    Hahah van die Breezers in alle kleuren, vonden we heel stoer :cool:
    Maar moet zeggen dat dit op een kamp was met stricte leiding en goed overzicht. We mochten er hooguit 1 drinken.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.841
    16.877
    113
    Vrouw
    @ts fijn dat jouw dochter naar je toekomt om het te vertellen. Is er ook iets van ouderlijk toezicht in die 'tuinhuisjes'?
    Bij ons op dorp veel overlast van 'dronken ' jongeren, maar die zijn een stuk ouder.
    Als het bij 1 biertje blijft is het nog niet zo'n probleem. Maar als er totaal geen toezicht is, zou ik het ook niet zo'n prettig idee vinden als mijn kind daar heen zou gaan.
     
  10. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Mijn zoon, 13 jaar mocht gisteren varen met zijn bootje en verder dan normaal. Toen hij terug kwam vertelde hij direct dat ze bij een steiger oudere jongens tegen waren gekomen. Die vroegen aan mijn zoon en zijn vriendje of ze ook een biertje wilde. Zijn vriend wilde dat wel en samen hebben ze een paar slokjes genomen. Vond het zo bizar om te horen, maar aan de andere kant ook zó blij dat hij het direct vertelde. Zijn niet boos geworden maar wel even goed over gepraat, en hem gecomplimenteerd voor zijn eerlijkheid!
     
    poema vindt dit leuk.
  11. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Blijf het toch apart vinden. Op schoolfeestjes (onderbouw) is er toezicht en is alcohol een absolute no-go ook voor de docenten (bij ons dan). En reken maar dat de ouders dit navragen, want stel je voor! Maar zodra de ouders zelf verantwoordelijk zijn… heel bijzonder.
    En brugklas: daar zitten tegenwoordig ook veel 11-en 12-jarigen in o_O.
     
  12. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.903
    393
    83
    Vrouw
    Nope, geen toezicht in die tuinhuisjes.... Die liggen echt soms ook ver van het woonhuis vandaan...
     
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.841
    16.877
    113
    Vrouw
    Lastig hoor.. wat wilt ze zelf? Als ze zich er niet prettig bij voelt zou ze dan niet beter niet meer naar die feestjes gaan? Ken je misschien ook ouders van die groep, dat je het met hun kunt bespreken? Lijkt mij toch niet de bedoeling op zo'n jonge leeftijd zonder toezicht en met alcohol in het spel..
     
  14. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.903
    393
    83
    Vrouw
    Nou, nu is het even rustig met die feestje ivm vakantie dus ja... Nee, die ouders ken ik verder niet... en is ook lastig want er zitten ook meiden bij die broertjes in die vriendengroep hebben... en die willen elkaar dan niet verlinken. Wat ik ook wel weer snap...
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik wist wel dat het gebeurde van mijn nichtjes van 17 die mogen van mijn zus sinds een klein jaartje drinken en gaan af en toe echt tot het gaatje. Verschrikkelijk vind ik het, maar ook een beetje hypocriet want toen ik 14 was stond ik vanaf donderdag tm zondag dronken in de kroeg op het Rembrandtplein. Mijn zoon van 13 had vorige week een feestje van een meisje die 15 werd. Ouders waren thuis feestje was in de tuin ik ging er niet van uit dat er drank zou zijn. Hoogstens dat iemand dat binnen zou smokkelen stiekem. Met zoon afgesproken dat hij niet mocht drinken. De volgende dag vertelde hij dat hij toch 1 glas met een mix drankje had gedronken. Er stonden meerdere flessen, dat hadden de ouders van dat meisje gekocht. Ergens baalde ik gigantisch want hij heeft zich niet aan de afspraak gehouden en anderzijds heb ik geen straf gegeven uit angst dat het de volgende keer stiekem gebeurt. Ik zat echt in dilemma hoe dit op te lossen. Wel een goed gesprek gevoerd over hoe slecht dit voor zijn hersenen is en dat alcohol eigenlijk drug nr. 1 is maar of dat echt binnen kwam in zijn puberbrein ik betwijfel het.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Goed is het niet maar het gebeurd.

    Het enige wat je kunt doen is je eigen kind vertellen over hoe en wat.
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Nee hoor, je loopt niet achter,hier dochter van 15 die ook nog geen druppel alcohol heeft gedronken.
    Ze vind het ook niet stoer of zo.
    Feestjes gaat ze niet naar toe, wel gezellig met haar vriendinnen naar de bioscoop.
    IJsje bij McD eten.
    Op de een of andere manier vind ze het helemaal goed zo.
    En ik ook uiteraard.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik hou ook van een drankje maar..12/13?
    Helllllll No!
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het gebeurt helaas heel vaak. Mijn mond viel destijds ook open toen ik het hoorde maar dat doet die wel vaker als ik hoor wat ze tegenwoordig op die leeftijd allemaal uitspoken ;)
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ja, scary.
    Mijn oudste is dus echt een braaf meisje maar ja, dat zijn nu eenmaal niet alle kinderen.
    Ik vind het een hele nare gedachte dat een kind van 12/13 al alcohol in zo’n puur lijf giet.

    Ik ben zelf heus niet onschuldig geweest maar begon met stappen en drinken toen ik 17 was.
    Hopelijk wachten mijn kinderen ook tot die leeftijd.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina