Alcohol in de brugklas...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hebben ze dat ook niet gedaan op die leeftijd maar op de feestwijk/ braderie wordt er veel gedronken door de jeugd. Paar jaar terug ( voor Corona) waren er dus stomdronken 13 jarigen die door de politie werden meegenomen en waarvan de ouders werden gebeld. Het idee alleen al pff
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee, maar is dat echt zo?

    Of is alcohol tegenwoordig minder geaccepteerd op de leeftijd en daardoor als problematisch gezien?

    Ik ben 40+ en in de jaren 90 zaten de 14jarigen in de kroeg tussen de blauwe rookwalmen, en was het vrij normaal om bier en breezers te krijgen op de 13de.
    We konden ook gewoon alcohol en sigaretten kopen, niemand die er vragen bij stelde.

    En op feestjes in de tuin- en zwembadhuisjes werd bier en goedkope wij klaar gezet door de ouders, vanaf een jaar of 14 dan. Maar bij kinderen met oudere broers/zussen merkte ik dat ze op hun 13de ook meededen.

    Ik dacht echt dat dit niet meer van deze tijd is, juist iets van 20jaar geleden.
    En mijn ouders vonden ons nog braaf tov hun jeugd in de jaren 70.

    Ik vind het overigens ook bizar om zo terug te denken en dan naar mijn kinderen te kijken. Die met 11/12 nog niet eens frisdrank drinken omdat ze prik vies vinden. Het spannendste wat hier in huis wordt gedronken is Sisi no bubbles..
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben zelf ook een 40 plusser maar ik ging pas drinken toen ik 17 was en dit was tijdens een vakantie met een vriendin in Spanje, man man wat ben ik toen dronken en ziek geweest ;)

    Helaas wordt er dus wel veel gedronken onder de hele jonge jeugd evenals het gebruik van andere genotsmiddelen. Dat laatste is wel vooral bij de wat ouders pubers van 16/17 jaar.
     

Deel Deze Pagina