Hevige buikkrampen, maar geen bloedverlies

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mama092013, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,
    Vanmorgen werd ik om half 6 wakker met buikkrampen.. Deze werden na een paar minuten wat heviger..
    Ik kon niet meer lekker liggen, en werd er best onrustig van.
    Ik ben toen naar het toilet gegaan. Toen ik daar zat kwamen de krampen steeds terug. Ze voelden heel gemeen aan.. Ik hoefde ze niet weg te puffen, maar werd er wel beroerd van.. Ze kwamen ineens openzetten, maar waren ook zo weer weg. Ze hielden ongeveer 15-20 sec aan. De pijn was wel constant, dus niet echt opbouwend/aflopend ofzo..
    Dus ze kwamen opzetten, pijnlijk, en dan ging het net zo spontaan weer weg..
    Ik heb hier geen bloedverlies bij gehad.

Wat kan dit zijn?
    De krampen zaten ter hoogte van mijn navel/zijkanten van mijn buik.. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is..
    Wie herkent dit, en wat was het?

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nu direct de verlos of gyn bellen!! Geen risico nemen met dit termijn (sowieso niet).

ALs de pijnkrampen komen in golven en zo n 20 sec duren kunnen dit wel eens weeen zijn!

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    :$ oh echt waar?! Nu al?!

De krampen zijn na ongeveer een half uur, drie kwartier weggetrokken en heb ze, tot nu toe, niet meer gehad..
    Toch bellen dan?!

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Wordt hier wel een beetje bang van eigenlijk...:(

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Nu ik ga terugdenken... Heb ik bij mijn miskraam (paar jaar geleden) ook zo'n soort krampen gehad...
    Oh bah! Maak me u echt zorgen... Dit kunnen toch nog geen weeën zijn?! Ik ben pas 27 weken!!

6. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Nu heb ik naar de vk gebeld, en kreeg de assistent aan de lijn.
    Zij laat straks de vk even terugbellen, maar moet nu vast urine inleveren om een blaasontsteking uit te sluiten..? Vind dat eigenlijk raar... Kunnen daar die krampen vandaan komen dan?!

7. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Ik had dit ook van de week.. Bleef heel de dag aanhouden.. Moest voor zekerheid toch naar ziekenhuis gaan. Bleken voorweeen te zijn en een hele drukke schoppende baby :)

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    blaasontsteking kan in de zwangerschap inderdaad heel raar verlopen! ik ben benieuwd wat het is!

9. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Oja bij mij is ook gecheckt op blaasontsteking... Schijnt dat je daar ook krampen van krijgt als je zwanger bent. Ik had trouwens geen blaasontsteking

10. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik moet morgenvroeg mijn urine dus inleveren bij de HA, en dan wachten op de uitslag.
    De vk belt in ieder geval vandaag nog terug om ook even mijn verhaal aan te horen. Ben benieuwd wat zij er van zegt..
    Als dit al een soort weeën kunnen zijn, maakt me toch wel wat bang eigenlijk.. Hopelijk is het dat dus niet.
    Maar ik heb ze nu al heel de dag niet meer gehad, dus hoop ik ook dat dit wegblijft.
    Ben wel heel erg benieuwd wat het is..

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb trouwens vandaag uitslag gehad van de urinetest. Ik heb geen blaasontsteking :) gelukkig...
    Maar nu kreeg ik net weer krampen... :( alleen nu in mijn onderbuik. Heb hoofdpijn, rugpijn en continue maagzuur :( bleeeegh...
    Moet ik me hier druk om maken??

12. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Nee als ik jou was zou ik me er niet druk om maken.. Ik voel ook overal wel wat qua kramp. Tis nu wel een heel stuk minder. Gewoon lekker in bad of warme douche of kruik.. Hiel heel goed bij mij. En hoofdpijn rugpijn maagzuur & moe... Is heeeeeel bekend hahaha!
    Ik voel me af en toe echt een oud wijf!!

Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog vk bellen om te overleggen.

13. cindy1985

cindy1985 Lid

25 mei 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je hier iets aan hebt: Buikpijn bovenbuik en onderbuik dan heb je wat meer ideeën over buikkrampen tijdens de zwangerschap en de oorzaken. Heb je niet toevallig iets verkeerds gegeten?

14. Loura1981

Loura1981 Lid

5 jan 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik hier vrijdag ook een topic over geopend bij 'vraag aan de verloskundige'.
    Ik heb het ziekenhuis gebeld ( loop bij een gyn) en moest langs komen voor een ECG. Met de baby bleek alles goed te zijn, alleen had ik zelf een virusje te pakken.
    Ik hoor en lees overal: bij twijfel of onzekerheid verloskundige of gyn bellen, dus gewoon doen!! Anders vraag je gewoon of je een ECG mag laten doen. Ben je wel gelijk gerust gesteld denk ik!

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Altijd gewoon even telefonisch overleggen.. (was dit topic even vergeten..woepsie..)..

Zelf kreeg ik week 30 een hoge vliesscheur en bleef ik pijnlijke harde buiken houden, krampen. Op de ctg waren dat duidelijk weeen en die deden hun werk al (had rond 34 weken al 3 cm ontsluiting)..ik werd ook aan de remmers gelegd.

Hoeven geen weeen te zijn maar ik zou zeker altijd even bellen als je zulke klachten hebt. Beter een keer te veel bellen als te weinig.

Trouwens mijn weeen van tijdens mijn bevalling leken totaal niet op dat voorwerk ;)

Je moet gewoon geen risico willen nemen en laagdrempelig bellen als je ongerust bent ergens over. Het gaat wel om je kindje.

Hoe gaat t nu met je?

16. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nog bezoek gehad van de vk. Ze heeft mijn bloeddruk gemeten en inwendig onderzoek gedaan. Ik had een best lage bloeddruk, dus daar had ik waarschijnlijk de hoofdpijn en sterretjes van..
    Ik zat nog potdicht :p dus dat was gunstig. Waarschijnlijk waren het wat heftige groeipijnen. Dus uiteindelijk was het onschuldig, gelukkig!

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Fijn om te horen dat het goed gaat! Houden zo ;) op naar de zeg, 40 weken en dan een soepele bevalling :)

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek van TS dicht

Deel Deze Pagina