Hoi meiden, Binnenkort willen we een groter bed kopen voor ons zoontje. Bij Ikea zijn de peuterbed maatjes 160x70 cm. bij overige winkel 150x70 cm. Mijn zoontje is best lang voor zijn leeftijd dus we gaan denk ik voor zo'n Ikea bedje dat net wat groter is. Maar welk maat dekbed is dan handig. Gewoon de standaard maat 150x120cm, of echt eentje die je voor een 1 persoon bed kan gebruiken, 200x140cm. wat zijn jullie ervaringen of ideeën? bedankt!
Ik heb meteen een gewone 1 persoons gehaald. Ik had geen zin in dubbel beddengoed kopen. Nu peuterbed en later 1 persoons. Een 1 persoons kan je veel beter aan de zijkanten instoppen. Lekker breed. Een peuterdekbed is maar 20 cm breder dan hwt bedje zelf. Dus maar 10 cm aan elke kant om in te stoppen. Dat is zo los getrokkenl Je zal zo vast veel reakties krijgen dat een 1 persoonsdekbed te lang is om onder het matras te stoppen, gaat proppen, voeteneind matras komt omhoog bla bla. Is helemaal niet nodig. Het stuk dekbed dat je over houd kan je tussen matras en voeteneind naar beneden trekken en onder het bed op de grond laten hangen. Vind je dit geen gezicht dan kan je het uiteinde weer richting hoofdeind trekkenen tussen de lattenbodem proppen. ONDER, het bed dus. Werkt super. Ik gebruik trouwens ook gewone hoeslakens voor het matras. 1 persoons. Het over gebleven stuk sla ik om het matras. Blijft super goed liggen.
Ik ben blij dat ik een peuterdekbed heb genomen voor het meegroeibedje. Ik heb hem op de kleinste stand staan, 1.35 m., en zelfs het peuterdekbed is groot daarvoor. Een eenpersoonsdekbed vind ik immens groot voor zo'n klein bedje. Maar er zijn genoeg mensen die wel een eenpersoonsdekbed gebruiken...
Hier een peuterdekbed maar we hebben een autobed en dat is een soort bak waar het matras in ligt dus kan je er niks doorheen trekken zoals hierboven beschreven, dekbed kan je dus alleen onder het matras proppen en dat is met het peuterdekbed al lastig laat staan met een eenpersoons dekbed...het peuterdekbed vind ik overigens ook breed genoeg.
Hier het hele peuterbed overgeslagen vanwege de dubbele aanschaf. Dochter is dus meteen van ledikant naar 1 persoonsbed gegaan.
Ik gebruik ook een 1 persoonsdekbed. Meerdere redenen. De belangrijkste is dat ik dit dekbed goed kan instoppen. Daarnaast dubbele aanschaf vond ik niet nodig en er is veel meer keus in 1 persoonsdekbedden. Ik heb erg goedkoop het peuterbed van een goede vriendin kunnen overnemen. Had ik die kans niet gehad dan hadden we het hele peuterbed overgeslagen.
Iedereen bedankt voor de tips! Komt er op neer dat een gewoon 1persoons dekbed het handigste is, vooral met instoppen. Da ga ik deze aanschaffen. Bedankt!