Alcohol in taart voor kinderen. Jullie mening graag..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anouk2005, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.634
    1.443
    113
    Ben ik helemaal met je eens! Ik was best braaf toen ik 16/20 was, maar dronk echt wel bessenjenever met 7up of Apfelkorn. Bier lustte ik niet. Ik kon er ook best goed tegen als ik er zo achteraf over nadenk. Als ik nu 2 wijntjes drink, merk ik het al goed.
    Toen was het ook heel normaal dat je meedronk. Mijn ouders wisten dit ook. Ik dronk ook best met mate, nooit laveloos geweest of zo.

Hopsatee vindt dit leuk.
  2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het zijn geen medicijnen, maar homeopatische middelen. Dat valt onder alternatieve geneeswijzen.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik wilde reageren op de originele post. Ik zou even aangeven bij de moeder dat de standaarden hier anders zijn en alcohol in eten van kinderen hier in Nederland niet hoort. Ze zijn het dus ook niet gewend en of ze rekening zou willen houden met traktaties etc hierin. Gewoon netjes brengen en niemand die er een probleem van maakt. En als de taart lekker was, uiteraard wel een complimentje erover geven ;)

Ik heb nooit zoveel apfelkorn gedronken (ik ga ervan kokhalzen), maar de zevendronk van Jovink en een paar biertjes... :rolleyes:

Ik drink heel weinig tegenwoordig. Ik heb in mijn puberteit genoeg voor de rest van mijn leven gehad denk ik :roflmao:

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    Het zijn geen homeopathische middelen maar fytotherapeutische middelen. Homeopathie gaat uit van verdunningen, fytotherapie is de geneeskrachtige werking van planten gebruiken. De werking van fytotherapie is bewezen, de werking van homeopathie niet.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ga altijd maar gewoon uit van wat de makers zeggen. VSM, de producent van Tussistin en Chamodent, noemt het zelf homeopathische geneesmiddelen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dankje voor je reactie en ga ik ook zeker doen.
    Heb het er nog even met mijn man erover gehad want die was er niet en die vond het toch ook wel raar om maar zo te zeggen.
    Dat ze een taart maken met een scheut rum erin moeten ze zelf weten maar in het vervolg graag even aangeven wanneer ik een punt meekrijg naar huis ;)
    Ze vertelde een half dopje maar ik geloof het niet zo want het was echt overheersend. Ik kook en bak nooit met alcohol omdat ik het niet lekker vindt, ik ben er eerlijk gezegd wel verbaasd over hoeveel er met alchol wordt gekookt en gebakken en dit ook aan kinderen wordt voorgeschoteld. Niet mijn keuze ieder geval ;)

dds en Twinkle81 vinden dit leuk.
  7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.634
    1.443
    113
    Wat het ook zijn, ik vind het toch raar dat in zoiets voor kinderen alcohol verwerkt zit.

8. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Soms natuurlijk proces ( net zoals een glas appelsap een uurtje laten staan ) , soms is het door hee destilleren Pm een drank te krijgen. Ze kunnen er in ieder geval niet omheen , het word niet toegevoegd maar ontstaat dus tijdens de bereidingswijze.

Deel Deze Pagina