Alcohol in taart voor kinderen. Jullie mening graag..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anouk2005, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Mee eens!

Tiramisu oid zou ik ze niet zo snel geven. Warme gerechten waarbij de alcohol nagenoeg verdampt zou ik mijn kinderen rustig geven. Dat gebeurt hier bijna nooit, maar dat is omdat ik niet echt een keukenprinses ben :oops:

Nescio, Hopsatee en Boommm vinden dit leuk.
  2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Klopt, de ‘natuurlijke’ drugs soorten hebben nog geen bewezen schade die ze kunnen aanrichten.
    In tegenstelling tot drank.

Een wijntje op zijn tijd vind ik geen probleem of weekendjes stappen en een drankje doen.
    Ik ben zelf ook jong geweest en heb volgens mij alles wat god verboden heeft weeens geprobeerd. Zolang het bij proberen blijft is een niks aan de hand, maar de jeugd van tegenwoordig gaat helaas steeds slechter met dingen om en er is steeds meer troep op de markt verkrijgbaar

3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Sorry maar ligt dat ook niet een beetje aan de opvoeding van de jeugd van tegenwoordig ??
    Vind ouders namelijk nogal erg makkelijk , de generatie die na ons komt is ronduit verwend.
    Krijgen alles wat hun hartje begeert en als ze wat fout doen schreeuwen ouders al gelijk: dat doet mijn kind niet

Mijn kind hoeft echt niet uit te halen en te doen wat ik nu zie bij kinderen van 12 /13 /14 jaar oud enz....
    Dan is hij met mij nog niet klaar

4. Adrianna

Ja zeker weten!
    Een groot gedeelte van die generatie is gewoon asociaal en niet opgevoed.
    De meeste ouders weten geeneens wat hun kind uitspookt volgens mij.
    Ik denk dat een groot gedeelte ook echt wel in het soort opvoeding ligt, maar ook is er een soort drink cultuurtje ontstaan waar je u tegen zegt.

Piepjonge meisjes en jongens die dronken over straat zwalken en staan te kotsen.
    Het is (hier) heel normaal om rond 15.00 op vrijdag na school naar de kroeg te gaan, zaterdag naar de kroeg en zondag in de middag en dat allemaal met drank.
    Je moet als jong meisje of jonge jongen sterk in je schoenen staan om dan niet mee te doen als de hele klas gaat denk ik.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Haha, dat over het bier stond ook in het boekje over borstvoeding die ik van mijn schoonmoeder kreeg. Verder een heel actueel boekje maar daar hebben we samen even over gelachen toen.

Nescio vindt dit leuk.
  6. Pantoffelheldin

Dat is hier gelukkig niet gebruikelijk en ze zijn hier ook nog wel behoorlijk streng qua controleren van leeftijd.
    Hier beginnen ze rond hun 16e met een biertje drinken.
    Zal heel eerlijk zeggen dat in dan liever heb dat ze thuis met mij een biertje drinken als ergens anders stiekem.

Ouders hebben vaak ook de regels met een verjaardag dat ze bijvoorbeeld 1 krat bier krijgen, ze zijn dan vaak met 7 of 8 kameraden ( dat is 3 a 4 flesjes per persoon ) daarna moeten ze gewoon aan de fris.
    Ik praat dan over 16 / 17 jarigen

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat gedoe over de jeugd van tegenwoordig is echt iets van alle tijden. Iedereen vindt dat de generatie na hem/haar voor galg en rad opgroeit. En de geschiedenis leert dan weer dat het heus allemaal wel meevalt.

famofthree, femkes, amdaa en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.056
    113
    Jep dat, helemaal mee eens.

amdaa en Nescio vinden dit leuk.
  9. Adrianna

Hier staan zelfs kinderen van 14/15 voor de coffeeshop te bedelen of iemand wiet voor ze wil kopen.
    Maar ik woon dan ook in een middelgrote stad.
    Dat zal ook wel verschil maken.

Met het laatste ben ik het eens.
    In 1 van mijn eerste posts zei ik ook dat hij later maar zelf de keuze moet maken om iets te proberen en het liefst dan natuurlijk thuis

10. Pantoffelheldin

Dan ben ik waarschijnlijk heel goed opgevoed want ik had het lef niet om te doen wat de jeugd nu doet.
    Mijn ouders hadden geen woorden nodig ,die hoefden me alleen maar op een bepaalde manier aan te kijken en dan wist ik al genoeg.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.056
    113
    Ja dat geldt voor mij ook. Echter mijn zusje heeft echt de raarste dingen uitgehaald. Zelfde opvoeding, ander karakter.

Nescio en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Yep hier ook! Ik ben gewoon de brave oudste en m’n zusje de rebelse jongste. Zie dat ook bij m’n man en z’n zusje en zelfs al bij mijn kinderen :roflmao: Al zal het eerder toeval zijn en inderdaad meer karakter zijn.

Sandy01, Nescio en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tja ook dat is van alle tijden. Het ene kind is braaf en de andere rebels. Dat het allemaal aan de opvoeding ligt vind ik erg makkelijk gezegd.

Hopsatee, Fuddey en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn vader was op z’n 16de ook flink rebels, ondanks zijn súper strenge opvoeding - waarschijnlijk juist dánkzij die strenge opvoeding... Ik geloof echt niet dat het nu erger is qua drankgebruik onder jongeren.

suus1983, Nescio en Hopsatee vinden dit leuk.
  15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha nee want ook al ben ik bijv echt niet rebels eb super braaf ik heb behoorlijk met alcohol geëxperimenteerd toen ik puber was. En nu ben ik er vrij gematigd in. Hoort ook bij de leeftijd. Grenzen opzoeken etc...De grootste boefjes uit mijn puberteit zijn nu de braafste papas hoor!

Nescio vindt dit leuk.
  16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.170
    113
    Home
    Nee dat zou mijn kind absoluut niet mogen
    Ik vind drank net zo slecht als sigaretten
    Dus voor die dingen ben ik wel streng

nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Als je die kiwi even laat liggen komt er zelfs alcohol in :)

Jeetje wat jong, en wat veel! Let iemand op hoe snel ze dat wegwerken, of mogen ze bingedrinken?

18. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Onder sommige leeftijdsgroepen well. Hier staan cijfers:
    http://www.stap.nl/nl/home/alcohol-jongeren.html

Ook daar: Een alcoholvrije omgeving wordt wel aangeraden.

Adrianna vindt dit leuk.
  19. Pantoffelheldin

Daar is gewoon een ouder bij aanwezig die dat allemaal keurig in de gaten houd

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind 4 biertjes op een avond ook heel erg veel als je 16/17 bent. Als je dat wekelijks doet kun je wel een deel van je IQ vaarwel zeggen. Dat is gewoon schadelijk. Alcohol is al schadelijk voor volwassen hersenen. Onder de 21 is dat effect nog veel groter.

Deel Deze Pagina