hallo, Ik heb, na 31 weken zwangerschap, vanmiddag een blaascatheter gehad. TOen ik in eht z'huis nadien moest plassen was er licht bloedverlies op toiletpapier zichtbaar. Dat mocht, maar moest niet erger worden. Nu thuis inmiddels dik anderhalf uur na catheter weer geplast, maar nu had ik toch wat meer bloedverlies. (na afvegen) Herkent iemand dit, of zou ik nu idd. gelijk aan de bel moeten trekken??
Ik heb heel vaak een catheter gehad en 1 enkele keer een klein drupje bloed gehad met de eerste keer plassen na het uithalen, dus ik zou bellen!
Ik ben zelf verpleegkundige in een ziekenhuis en breng vaak blaascatheters in en verwijder ze ook vaak. Het kan echt wel dat je een beetje bloedverlies hebt na het verwijderen. Omdat er dan ook nog eens urine bij zit lijkt het alsof het ook nog veel is. Ziet het nu eerder rozig uit? Of is het echt bloedverlies met bloedstolsels? Na 1,5u weer plassen kan het echt nog voorkomen dat je een beetje bloedverlies hebt. Als het goed is zie je dat het nu wel steeds wat lichter zal worden. Maar ik weet natuurlijk niet wat de reden was dat je een blaascatheter had! Dus als je het niet vertrouwd gewoon bellen.
hallo, even laten weten, net voor het eten, zat er gelukkig geen bloed meer bij het afvegen, dus het lijkt echt door het catheter te zijn gekomen. Wel reden te meer, om als het er straks wel weer is, dus wel aan de bel te trekken. Bedankt voor de reakties.
gisteren naar z'huis geweest want later was het toch weer allemaal bloed en slijm. Vlgs. hun dus van catheter. (zie mijn topic over gezegd geen vruchtwaterverlies bleek later van wel) Zat ook bloed in urine etc. Maar toen ik vannacht ging plassen was er niets, tot 2 x toe, en vanochtend na de nacht weer plassen en toen was het weer veel bloed. Mag en kan dit dan nóg van dat catheter komen????? Vind het maar vaag hoor.....
Nou volgens mij kan en mag dit nu niet meer van de catheter komen... Ik heb echt weken lang met een cather gelopen, jaar in jaar uit elke keer opnieuw etc, heb dus echt veel ervaring maar van wat ik altijd hoorde mocht je na het uithalen een beetje bloedverlies hebben, maar meer niet!! Omdat er bloed in je urine zit, heb je geen blaasonsteking? (Neem aan dat ze daar op gecontroleerd hebben) En, ik zou aan de bel trekken en zeggen dat je het niet vertrouwd, anders misschien nu je eigen huisarts bellen? Of verloskundige, want dit hoort volgens mij echt niet hoor! En na een paar keer plassen moet dit echt wel weg zijn...