Afgelopen zondag ben ik bevallen. Maandagochtend kregen we de kraamhulp. Ze was wel aardig, maar ze leek een beetje warrig, alsof ze het allemaal niet zo goed begreep ook. Zo feliciteerde ze bezoek niet, liet mijn man wel héél veel doen en er kwam niet zoveel uit haar handen. We hadden al bedacht dat we kennelijk 3x heel veel geluk hadden gehad. Vanochtend heb ik haar even gesproken toen ze binnenkwam. Ze zou eerst voor de oudere kinderen zorgen, zodat de baby en ik eerst nog verder konden rusten. Ontbijten zou later komen. Op een gegeven moment kwamen de kinderen naar boven. Die heb ik gedirigeerd (kleren pakken, zwemspullen verzamelen, insmeren e.d.) in de veronderstelling dat de kraamhulp met m'n ontbijt bezig was. Ik heb de oudste op enig moment naar beneden gestuurd om te checken waar ze bleef. Toen kwam hij boven met de mededeling dat de kraamhulp alles uit haar handen liet vallen en ze helemaal nat was. Toen ben ik maar eens gaan kijken en zag dat het helemaal niet goed ging. Ze steunde op het aanrecht, badend in het zweet. Mijn dochter heeft een stoel voor haar gepakt waar we haar op hebben geplant en ik heb de ambulance gebeld. Ze ademde heel oppervlakkig en reageerde heel traag. Toen de ambulance er was, hebben ze een hartfilmpje gemaakt in de keuken. Vervolgens hebben ze verdere controles in de ambulance gedaan en hebben ze haar naar het ziekenhuis afgevoerd. Haar bloedsuiker en hartslag bleken veel te laag. Ik ben best geschrokken, maar het moeilijkste vind ik dat onze drie kinderen bij haar hebben gezeten terwijl de kraamhulp zo naar was.
Jeetje dat is best wel schrikken en je zou eigenlijk niet bezig moeten zijn met een kraamhulp die niet goed word terwijl je net bent bevallen. Heb je verder nog iets gehoord over/van haar?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie jongste zoon en broertje! Wat naar dat de kraamhulp zo ziek is geworden terwijl ze bij jullie aan het werk was en dat op een moment dat jij dacht dat ze voor je oudste 3 kinderen aan het zorgen was! Weten jullie al meer van je kraamverzorgster? Gaat het nu beter met haar? Hebben jullie al met je kinderen gepraat? Je zou eventjes met de doktersassistente van je huisarts kunnen overleggen hoe je het hier met je kinderen het beste over kan hebben. Zij zullen dit soort dingen vaker gezien hebben. Mijn neefje was erbij toen zijn grootvader een hartaanval kreeg en gereanimeerd moest worden. Hij was destijds 4 jaar, maar door goed met hem te praten, heeft mijn neefje er geen trauma aan overgehouden. Zijn grootvader heeft geluk gehad en is grotendeels hersteld.
In de ambulance ging het alweer wat beter met haar. Een van de ambulanciers is dat nog even komen vertellen en heeft de kinderen een kleurboek en een medaille gegeven. Morgen horen we waarschijnlijk meer. Haar auto staat hier ook nog en ik denk dat onze huissleutel ook nog in haar tas zit. Ik heb gezegd tegen de kinderen dat ze weer helemaal beter wordt, maar dat de dokter haar goed moet nakijken.
Wat heftig om zo in je kraamtijd mee te maken. Hopelijk komt alles goed met haar en hopelijk krijg jullie een fijne nieuwe kraamhulp.
Gefeliciteerd met de geboorte!!! Wat schrikken zo in je kraamtijd!! Ik hoop dat alles goed komt met haar maar ook vooral dat je kinderen niet al te erg geschrokken zijn! Dit is niet wat je verwacht en wat je hoopt. Krijg je wel nieuwe kraamhulp, om even heel praktisch te zijn?
Heftig Marrie! Je kinderen klinken wel als kanjers, zeg dat maar tegen ze Hoewel je kraamweek er ondertussen denk ik opzit, veel succes!
Jee wat naar! Voor haar en jullie allemaal!!! Pff hopelijk komt het goed, en hopelijk voor jullie een fijne nieuwe hulp.