Alcohol op 6 dpo

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annabelll, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabelll

Annabelll Lid

25 mrt 2023
    38
    36
    18
    Vrouw
    Research Technician Embryologie
    Hoi hoi :)

ik vroeg me af hoe andere meiden hierin staan... ik ben straks 6 dpo op een bruiloft, ik heb met mijn man afgesproken dat we/ik pas mijn leefstijl aanpassen als we een positieve test in handen hebben. ik zal mezelf dan ook gaan testen met een early test de ochtend van de bruiloft. nu vraag ik me af hoe doen andere meiden dit?

houden jullie gehele onthouding aan tussen ovu en ongi, of blijven jullie wel alcohol drinken etc.

ik weet dat als er geen positive test is er geen innesteling heeft plaatsgevonden en dat de placenta de toevoer van voedingstoffen pas tussen de 8 en 12 weken in de zwangerschap overneemt. vooral de dagen voor en na innesteling haalt het embryo zijn voedingstoffen uit de yolksac en de uterus lining en niet uit mijn bloed.

tuurlijk ga ik geen liters alcohol consumeren, maar een glas champagne bij de toost en wat wijn tijdens het diner/feest kan volgens mij geen kwaad mocht er wel bevruchting hebben plaatsgevonden.

ik wil niet elke maand mijn leven op hold zetten en krampachtig de dagen tussen ovi en ongi doorbrengen.

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.601
    4.453
    113
    Vrouw
    Op 6 dpo ga je hoogstwaarschijnlijk niet positief testen want de innesteling moet dan meestal nog plaatsvinden en je test pas een paar dagen daarna positief. Hier 2 keer ruim 3 jaar gedaan over de zwangerschappen dus ik zou zeker niet alles on hold zetten. Zoals jij beschrijft kan het echt geen kwaad hoor, lekker van genieten en niet schuldig voelen! Je kunt het ook beperken tot 1 of 2 drankjes als dat beter voelt maar geheelonthouding is echt niet nodig.

Soof1992 vindt dit leuk.
  3. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.162
    3.172
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen; doe vooral waar je je goed bij voelt. Inmiddels zijn wij bij ronde 21 aangekomen en hebben we alles al geprobeerd. Nu neem ik het zoals het komt en waar ik mezelf fijn bij voel. Soms is dat een paar wijntjes en soms helemaal niks. Zoals jezelf zegt kan je je leven niet on hold zetten.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Zolang je geen positieve test hebt ben je niet zwanger en hoef je nergens rekening mee te houden, aldus mijn gynaecoloog.

Natuurlijk wel met mate, zodat het niet in de weg staat voor een zwangerschap (dus geen kilo's drugs of liters alcohol).

In jouw geval zou ik zeker een glaasje champagne drinken. Wijntje bij het eten kan in dit stadium echt geen kwaad.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Dit!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon doen wat je altijd doet… en je aanpassen bij een positieve test ;)

Deel Deze Pagina