Alcohol op kinderverjaardag!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Je haalt de woorden uit mijn mond :D

Als we het nou over drugs hebben of zo....

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het geen probleem vinden. Volwassenen mogen alcohol, kinderen niet. Als er ook volwassenen op de verjaardag komen, mogen die best een drankje.

Jullie zullen het er samen over eens moeten worden. Jullie huis, dus jullie bepalen. De Sudanese vrienden vind ik dus geen argument om het niet te doen. Dat zij geen alcohol drinken is prima. Volkomen logisch ook dat er bij hun thuis dus ook geen alcohol wordt geschonken aan anderen.
    Maar als het in jouw huis wel gebruikelijk is om alcohol te schenken tijdens een feestje, dan hoef je dat niet aan te passen omdat zij op visite komen. Je haalt toch ook de worst en filet americain niet van tafel omdat er vegetarische vrienden komen?

Het zou in mijn ogen puur moeten gaan om het feit dat het een kinderverjaardag is, niet om welke vrienden er komen.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Tja een drankje doen heb ik geen moeite mee, maar zuipen wel. En ik weet dat de mensen die komen het niet bij een drankje houden dus dan geen alcohol. Ook al is hij 1 dan en snapt het niet. Ik heb er wel last van. Heb genoeg ellende gezien van dronken mensen en daar wil ik mijn kind ook voor behoeden.
    Als er geen mensen zouden komen die geen maat konden houden dan zou ik er ook anders tegenover staan.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Aanvulling: is er wel alcohol op jullie eigen verjaardagen of andere feestdagen? Ik neem aan dat jullie kleine (en misschien nog andere kinderen) daar dan toch ook bij is. Waarom bij de ene gelegenheid in het bijzijn van kinderen wel alcohol drinken en bij de andere niet? Dan zou ik zeggen: of altijd wel, of altijd niet.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Hier dus 100% hetzelfde.

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Je pikt de woorden uit me mond!! ;)

Juli2009, voor sommigen is drank een drug ... ;)

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hier dus altijd niet ...;)

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hier ook.

9. 4days

4days Niet meer actief

Wij houden de kinderverjaardag smiddags, dus dan is het sowieso al minder vanzelfsprekend dat er alcohol is. We halen dan ook niet speciaal bier in huis. maar als iemand een wijntje wilt ofzo vind ik dat niet zo'n probleem.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo gaat dat bij ons ook hoor.
    Ik drink niet, maar mijn man en de familie lusten wel een biertje/wijntje/portje.
    En ja, dan blijven ze wel eens zitten als de kinderen naar bed gaan en dan wordt er wat meer gedronken.
    Ik vind het geen probleem hoor :)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh en een zuipfestijn wordt het dan niet hoor. Voordat die familie van mij een keer bezopen is dan ben je 2 slijterijen verder :(
    En ik irriteer mij kapot aan mijn kerel als hij dronken is, dus dat gebeurt amper :p

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Op mijn eigen feestjes is er wel alcohol, maar dat wordt altijd met mate gedronken, er is nooit veel en gaat altijd gepaard met eten. Als ik de behoefte voel om 'veel' te drinken, ga ik wel uit met vrienden die ook maat weten te houden. ;)
    Ik vind ook dat het een beetje 'erbij hoort' maar let altijd goed op dat er niet te veel gedronken wordt door 'die' personen.
    Echt relaxt is dat niet :D, dus mijn feestjes zijn meestal dineetjes thuis of high tea ofzo, dan drinken mensen meestal sowieso minder.

Ik vind het sowieso toch niet echt hetzelfde, op een 'volwassen' feestje gaat het drinken meestal samen met lekker kletsen, lachen, dansen, roken(voor sommigen), partyyy weet je wel. :D Gaat meer om je eigen plezier.
    Terwijl een kinderfeestje in mijn ogen veel ingetogener is, en om het plezier van de kids draait.

Kan me geen donder schelen verder, de mensen die het flauw vinden/ me scheef bekijken zijn meestal ook de mensen die te veel drinken en de boel verpesten.

Sorry, misschien een beetje warrig omschreven allemaal. Vind het wel moeilijk, mijn moeder drinkt vaaaaak een glaasje teveel (zelfs op de doop van mijn dochter) dus vind dit een heel moeilijk onderwerp.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ja hoor, hier gewoon bier en wijn. Het is tenslotte feest!
    Maar eh, niemand word hier straalbezopen. Iedereen drinkt een gezellig drankje

14. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zie het probleem ook niet zo, op feestjes wordt wel eens meer s middags een biertje of wijntje gedronken, waarom niet op een kinderverjaardag en wel op die van jezelf.

Over die vrienden dat probleem heb ik niet, maar ik denk dat je daarvoor een keuze voor jezelf moet maken, drink ik wel alcohol of niet. En dan voor altijd. Dan zullen of de sudanese of de hollandse vrienden zich daaraan aan moeten passen.
    Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik vind het eigenlijk raar om je anders voor te doen bij die vrienden. Dan hou je ze toch eigenlijk voor de gek??

15. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ik snap je ;).
    Hier is het ook gewoon een gevoelig onderwerp omdat ik mijn eigen ervaringen en gevoelens er bij betrek.
    Uiteindelijk is het iets wat iedereen voor zichzelf moet weten en iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
    Maar ik voel me nooit 100% op mijn gemak als er alcohol in het spel is.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier word er ongeacht welke verjaardag gewoon geschonken wat de mensen willen drinken. Of dat nou appelsap of bier is, ze kunnen van mij alles krijgen. Maakt mij echt niet uit wat er gedronken word ;).

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is inderdaad wel interessant! Ik denk dat ik heel vreemd zou opkijken als ik op een verjaardag kom waar ik geen glaasje wijn kan drinken. Het is niet nodig om het naar me zin te hebben en ook geen must voor een feest maar die keuze maak ik graag zelf. Als de gastvrouw zelf niet drinkt vind ik het zeer ongastvrij als ze daarbij dan ook beslist dat de rest ook niet drinkt die avond. Na 1 kopje thee zou ik letterlijk gegeten en gedronken hebben.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Blij dat iemand me snapt.:D

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zover ga ik niet als we 's avonds hier een feestje hebben, maar ik hou het wel een beetje in de gaten.
    De mensen die mij goed kennen vinden dat niet ongastvrij, omdat ze weten waarom ik het doe.;)
    Ze vinden het ook niet echt gezellig om lastig gevallen te worden door mijn dronken moeder. :D

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat kan ik me voorstellen, ik zal niet zo flauw zijn om te zeggen dat dat ook heel gezellig kan zijn. Als je het zo zegt ga ik ervan uit dat ze dan ook echt vervelend kan worden. Lastig lijkt me dat! Het aangeven bij je moeder zal dan ook geen nut meer hebben waarschijnlijk. Ze zien het zelf als enige niet over het algemeen. Maar je geeft aan dat je wel alcohol schenkt en er rekening mee houden vind ik iets heel anders dan een algehele drooglegging ;)

Deel Deze Pagina