hier word het ook gewoon geschonken. Dan heb ik het ook over een biertje of een wijntje er word dus niet gezopen. Ik begrijp wel dat als er mensen vervelend van worden of het een zuipfestijn word dat je het niet schenkt.
Wij vieren de laatste tijd de verjaardagen op zondagmiddag. En dan wordt er gewoon lekker geborreld. Ik vind ook dat dat moet kunnen. Aangezien de meeste op maandag gewoon moeten werken word niemand laveloos en gaan ze op tijd weer naar huis haha. Ik denk ook dat het voor iedereen een keuze op zich is. Ik weet van mijn familieleden wat ze graag drinken en dat haal ik in huis. Met hapjes let ik ook vaak op dat er voor iedereen wel iets tussen zit wat ze lekker vinden. Het gaat misschien wat ver, maar ik vind het gewoon gezellig als iedereen lekker zit te eten, drinken en kletsen. Dus ja hier is er altijd alcohol aanwezig, ook op de kinderverjaardagen.
Nee hebben we niet gedaan, vind het er niet bij passen. omdat het een kinderverjaardag is! en die staat in het teken van kinderen, daarvoor haal ik dus jip en janneke bubbeltjes `wijn` en feestmutsen, kinderchips etc. in huis. op gewone verjaardagen schenken we wel bier en wijn, en ook bij normaal bezoek is een wijntje heel normaal.
Wij schenken gewoon alcohol hoor. Ga daar niet moeilijk over doen. Ik lees hier wel dat mensen zeggen ,ja maar ik wil geen bezopen mensen. Ik wil uberhaupt geen bezopen mensen op het feestje, niet op mijn kinds feestje ,maar ook niet op onze eigen feestjes. Gelukkig is dat hier niet aan de orde en er zijn personen die nog wel eens bezopen raken en die drinken uit zichzelf al niet
Dat vind ik ook hoor! Mijn kinderen krijgen geen druppel alcohol tot ze 16 zijn. Ik bedoel, tuurlijk, je kunt niet alles vermijden, en als ze een keer ergens anders stiekem een biertje drinken dan is dat maar zo. Maar ik zal in ieder geval geen toestemming geven!
Zeggen dat 1 van je gasten gewoon pech heeft vind ik wel ongastvrij maar ik vind een borrel alweer een stapje verder en snap wel dat je dat niet voor 1 persoon in huis gaat halen hoor. Ik vind het alleen ongastvrij als je 's avonds een feestje hebt met meerdere mensen en daar is geen wijn of bier voor in huis. Ten eerste heeft het eerste niets met het tweede te maken. Niet roken in huis of alcohol in huis hebben is iets totaal anders. Als je wilt roken is er een alternatief en dat is buiten en geen drank in huis is gewoon weg niet drinken. En ik neem aan dat als je een feest geeft dat je niet voor 1 iemand drank in huis haalt maar voor al je gasten die er behoefte aan hebben. En een rare gast...serieus? Omdat je een wijntje vind horen op een feest?
Dat vraag ik me dus ook af .. waarom 'hoort' alcohol op een feestje?? Ik kan me (en meerdere die ik ken) ook prima vermaken op een glas cola/sap!
Kijk, als die Sudanese vrienden zich moeten aanpassen omdat het hun (=NL) huis is.. dus moeten ze accepteren dat er alcohol geschonken wordt. Dan is het toch ook andersom, dus als iemand bij die Sudanese vrienden op bezoek gaat en zij hebben geen alcohol in huis, dat diegene dan ook moet aanpassen? Ik snap niet waarom het 2e geval dan ongastvrij wordt genoemd en het 1e geval niet. Mijn mening is, ieder heeft zijn eigen huis met zijn eigen regels. Hier wordt ook geen alcohol geschonken en daarom zijn er wel eens mensen niet op bezoek gekomen.. tja. Omgekeerd ga ik niemand in zijn eigen huis verbieden om een glaasje te drinken.
Hier word door de volwassenen gewoon alcohol gedronken zou niet weten waarom niet, de kids uiteraard niet
Hier ook geen alcohol op kinderverjaardagen. Domweg, omdat ik het vergeet te kopen. Wij drinken zelf niet en de visite die komt, ook bijna niet. De enige die wat drinkt is mijn broer. 1 flesje bier...dat krijgt hij dan ook, als ik het niet vergeten ben te kopen.
Zoals ik al eerder zei vind ik het vaak net zo gezellig met een glas cola en ik drink zeker ook niet altijd maar ik vind dat ik zelf de keuze moet kunnen maken op een feest en niet dat de denkbeelden van de gastvrouw mij opgelegd moeten worden. En ik vind het horen om opties te hebben en daarom hoor je wel een wijntje op een feestje te kunnen drinken. Ik moet ook zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken haha. Als ik een feest geef staat de hele tuin vol met giga champagnekoelers die in alle kleuren oplichten en die helemaal vol champagne en wijn zitten. Iedereen drinkt dan ook eigenlijk en voor de mensen die moeten rijden staan er diverse mogelijkheden op tafel. Die tafel is alleen meestal nog aardig vol en de taxi's ook.
Ik zelf zie ook niet zo in wat het probleem is. Ik vind het dan wel apart dat mensen de keuze maken op kinderfeestjes geen alcohol te schenken, maar op volwassen feestjes (waar doorgaans dezelfde mensen komen), dit op eens geen probleem is, terwijl er ook dan kinderen bij zijn. Maar ieder zijn eigen keuze denk ik
*bedoel dit helemaal niet aanvallend, maar als je een ouderverjaardag hebt en er komen kinderen mee, dan haal je toch ook iets voor die kinderen?! Als wij de verjaardag houden en ik weet dat de kinderen van mijn zus meekomen, dan haal ik ook kindersnoep... Dus waarom zou je voor een kinderverjaardag dan geen dingen in huis halen voor de ouderen...?! En hier is ook niemand van vrienden/familie die teveel zou kunnen gaan drinken, vandaar dat er ook altijd wel wat bier en wijn is... Wij denken er ook niet zo bij na... Maar, ik kan me voorstellen van meiden die er slechte ervaringen mee hebben en die er daardoor voor gekozen hebben om het niet te doen... Liefs
Ja hoor, ik schenk gerust alcohol op een kinderfeestje. Ik vind dat eigenlijk ook gewoon normaal. Zolang de volwassenen niet dronken worden en er sowieso een aantal nuchter blijven, waarom niet? Ik vind zelf bijvoorbeeld een glaasje rose op zondagmiddag heerlijk (behalve nu dan ). Wat betreft jullie anti-alcohol vrienden; die hebben zich elders gewoon aan te passen. En als ze niet geheel wereldvreemd zijn, begrijpen zij ook wel dat sommige mensen andere gebruiken hebben dan zijzelf. Alcohol is geen drank bij hoge uitzondering, massa's mensen drinken het. Dat weten ze neem ik aan. Als het een beetje leuke mensen zijn, doen ze daar niet moeilijk over. Dat zij het bij hun thuis niet zouden schenken, zou ik tenslotte ook respecteren. Overigens, op een kinderverjaardag komen hier net zoveel volwassenen als op een verjaardag voor volwassenen (vooruit, het kunnen er 2 a 3 meer zijn, maar feit blijft dat er meer volwassenen zijn dan kinderen). Als het echt een kinderpartijtje zou zijn met bijvoorbeeld 3 volwassenen en 10 kinderen, zou ik er ook geen alcohol bij halen.
Ik had gewoon bier en wijn in huis. Er zijn maar 2 biertjes doorheen gegaan maar als iemand wil kan ie het krijgen. Dat van die Sudanese vrienden vind ik eerlijk gezegd lariekoek. Je gaat je toch niet helemaal aanpassen omdat zij ergens anders over denken? Het is toch jouw huis niet die van hun. Zou het heel raar vinden als je je zou aanpassen aan hun.