Schoonzusje

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 21 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gewoon even heel benieuwt wat jullie band is met jullie schoonzus!

Ik heb maar 1 schoonzusje en die zie ik eigenlijk nooit, alleen met verjaardagen.
    Ze zijn altijd druk en hebben andere prioriteiten zoals vrienden, werk enz.....
    Ik vind dit super jammer maar ja niks aan te doen maar ben wel heel benieuwt hoe het bij anderen gaat, doen jullie veel samen, hoe is jullie band enz....?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Het zusje van mijn man zie ik niet, geen contact mee (mijn man wel trouwens). Mijn andere twee schoonzusjes eens in de twee/drie weken, bij mijn moeder of op verjaardagen enzo.
    Maar ik ga niet zo druk met ze winkelen ofzo.
    Mijn stiefschoonzusje daarentegen zie ik regelmatig, app ik mee en ze doet mijn haar. Ga ook eens per jaar een weekend met haar weg.
    (Ik kom uit een gezin van 6 en mijn man van 4, samengesteld gezin)

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb 1 schoonzus, de vriendin van mijn zwager.
    Sinds zij ook moeder is geworden is onze band sterker geworden. We zijn geen vriendinnen of zo, maar appen vaak en komen eens in 2 weken oid bij elkaar over de vloer.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Nee ik heb ook geen bijzondere klik met mijn schoonzusjes, we zien elkaar regelmatig op verjaardagen en dan klets je wat. Maar kan dat geen vriendschap noemen. zij hebben hun vriendinnen en ik de mijne. Ze wonen ook niet heel dichtbij, maar als dat wel zo was denk ik niet dat de relatie anders was geweest. ik vind het belangrijk dat je een goeie verstandhouding hebt met elkaar omdat je toch familie bent. maar meer vind ik niet perse nodig

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb twee schoonzussen van man zijn broers en onze band is op zich goed maar zien elkaar ook eigenlijk alleen op verjaardagen/feestdagen. Zijn ook allemaal druk met gezin, werk, vrienden...

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb een schoonzus en die zie ik eigenlijk nooit. Band is er dan eigenlijk ook helemaal niet. Zelfs niet toen er kids kwamen bij ons beide.
    Maar dat heeft dan ook een rede waar ik niet over wil uitweiden.

Ik mis er niks aan en vind het ook niet jammer ofzo.
    Vind het dan wel weer vervelend voor mijn man dat hij zijn broer bijna niet ziet.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik heb 1 schoonzusje en zien elkaar zelden. Het contact komt altijd van onze kant. Nu hebben zij het financieel niet breed dus snap dat ze niet zomaar even naar ons kunnen komen. Anderzijds ben ik van mening dat een kaartje, appje of belletje heus wel kan en dat gebeurt ook nooit.

De reden dat we daar wel heen gaan eens in de zoveel tijd, omdat de kindjes leuk met elkaar kunnen spelen.

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Mijn schoonzusje is bijna 20 erg jong nog dus en omdat zij samen met mijn schoonbroertje nog midden in het net samenwonen en studentenleven zitten verschillen onze levens ook enorm. Echt een band is er nog niet, wel gaat ze heel leuk om mijn mijn dochters.we kennen elkaar gewoon niet zo goed.Verder wel een prima band met mijn schoonbroers aangezien ik die ook ruim 10 jaar ken en de vriend van mn andere schoonbroer ken ik daarintegen weer minder goed maar van een slechte band is ook weer geen sprake, we leven gewoon allemaal in andere levensfases waardoor die gewoon niet altijd aansluiten. We zien elkaar vooral met verjaardagen en feestdagen,maar met een grote familie en drukke agenda's hoeft dat ook niet veel vaker. Al is het wel heel gezellig om bijvoorbeeld met zijn alle naar de Efteling te gaan of op de heide te gaan wandelen.

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb één schoonzus, net zo oud als mijn zusje. Ik app af en toe met haar (hoe gaat het? foto's van de kinderen, vakantieplannen? hoe gaat werk? dat soort dingen) Verder zien we haar bij schoonmoeder/vader of ze komt eens langs of wij daar. Zit geen regelmaat in maar ik denk dat het zo'n 10 keer per jaar is? Het is gewoon omdat het familie is we zijn echt geen vriendinnen ofzo. Hoeft ook niet van mij!Mijn eigen zus spreek ik dagelijks en zie ik bijna wekelijks....totaal anders dus!

Ik vind het niet erg hoor, mijn man kan ook gewoon normaal met haar overweg maar geen hele dikke band of zo en zij is single, feest leven dus gewoon een andere fase dan wij. Het is gewoon prima contact.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik heb er 2

1 woont aan de andere kant van het land. Zien we haast nooit, heb ik ook geen band mee. Ze zijn heel erg a sociaal, onder het mom van geen inlevingsvermogen, geen vrienden. Ze zouden eigenlijk in een hutje op de hei moeten zitten zonder enig contact met de buitenwereld. Alles draait om hun en de diertjes.

Andere schoonzus zie ik haast nog meer als zus dan mijn eigen zusje, dat is echt een goed mens. Gaan dagjes weg samen, regelmatig gewoon lekker onverwachts bij elkaar op de koffie. Gewoon echt heel erg fijn!

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Met de vrouw van mijn broer heb ik normaal contact. Met het zusje van mijn man zeg ik; opgeruimd staat netjes. Die zien we niet en dat blijft zo.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zie de zus van mijn man alleen op verjaardagen (ook niet altijd) en meestal met kerst en pasen bij schoonouders. Ik moet eerlijk zeggen dat ze wel altijd bij mijn zoontje op verjaardag komt, ze vind hem wel echt leuk. Wel heel hartelijk als we elkaar zien maar verder niets.

Mijn stiefzusje zie ik alleen bij brengen en halen van onze kinderen bij opa en oma. En op de verjaardag van mijn vader/haar moeder.

Alles prima zo toch?

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Ik heb twee schoonzussen van mijn man zijn broers en met allebei goed contact. We appen regelmatig, zien elkaar op verjaardagen/feestdagen en af en toe (eens in de twee maanden ongeveer) maken we eens een afspraak om samen te lunchen met zijn drieën of bij iemand thuis af te spreken. Prima band dus.

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier 2 schoonzussen.

Schoonzus 1 heb ik niks mee, zie ik alleen op verjaardagen verder geen app contact of iets.

Schoonzus 2 is echt een vriendin geworden. We passen op elkaars kinderen, appen meerdere keren per week. Winkelen samen, gaan samen met onze kinderen (zonder mannen) op vakantie.

15. jupke

jupke Niet meer actief

De vrouw van mijn broer spreek ik alleen als de familie bij elkaar komt.
    En dan nog niet veel. Ze spreekt alleen frans/Engels en in het Engels lukt het wel maar we stappen dan toch vrij snel terug naar Nederlands.

Ik heb geen partner dus aan die kant geen schoonzuster.
    Toen ik die wel had liep dat niet heel soepel.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb vier schoonzussen: drie zussen van mijn man en de vrouw van mijn broer. Met allemaal een prima band, ook al zie ik ze niet zo vaak.

jupke vindt dit leuk.
  17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik heb er 2
    1 van mijn broertje zie ik alleen met verjaardagen /feestdagen en 1 van mans kant die zie ik wel vaker maar echt shoppen enzo doe ik niet , wel logeren de kinderen van mij wel is bij neefje ..
    mijn 5 jarige zoon is dikke vriendjes met hun zoon van 5 jaar.. ze zijn ook precies het zelfde die 2 schele maar 3 maanden dus dat maakt het wel leuk ..
    verder vriendinnen met mijn schoonzussen nee

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb vier schoonzussen.

Twee zussen van mijn man, 1 zie ik zeer regelmatig en spreek ik per app, de ander heb ik niet zo'n band mee. Zijn wat dingen voorgevallen waardoor er niet zoveel vertrouwen is.

Twee vriendinnen van mijn broers. Beiden zijn leuk, maar nog wel erg in andere levensfasen, dus we appen wel eens en zien elkaar met familie, maar niet heel intensief. Wellicht komt dat nog als ze wat ouder zijn. De een studeert net en de ander is weliswaar wat ouder maar zijn nog erg van de feesten en partijen.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Het broertje van mijn vriend heeft een vriendin maar die is pas 17 ofzo?
    Heb totaal geen band met haar.. ook nog nooit een woord gewisseld.
    De andere 3 hebben geloof ik ook een vriendin maar die zijn nog jonger :p

Mijn broers hebben beide geen vriendin.

20. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Met de vrouwen van mijn broers heb ik goed contact, zien elkaar regelmatig, ik zou ze wel vriendinnen noemen.

Met de zussen van mijn man heb ik ook goed contact, met de een wat beter dan de ander, ik zou altijd bij ze terecht kunnen en we zien elkaar ook regelmatig.

Deel Deze Pagina