Alcohol/roken tijdens het 'proberen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tess2013, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Roken deed en doe ik niet.
    Alcohol dronk ik heel weinig en nu vanaf ongi tot ei. Ook houd ik er rekening mee als ik kook.

Maar rood vlees vind ik heerlijk, maar ook daarmee houd ik rekening. Mogelijk ben ik wel iets te voorzichtig i.v.m. mijn voorgeschiedenis. Misschien verklaren veel mensen mij voor gek dat ik al die tijd zo veel ervoor laat.

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik rookte niet en dronk sowieso al nauwelijks. Omdat ik onregelmatig was dronk ik helemaal geen alcohol meer, omdat ik bij wijze van spreken ieder moment wel zwanger zou kunnen zijn.

Ik heb pas voor het eerst weer één mixje gedronken toen ik de diagnose PCO kreeg en ze me vertelden dat ik geen eisprong heb. Moest toch wachten op de behandeling.

Vlees en eieren at ik toch al niet. Ik drink alleen nog veel frisdrank, maar anders kan ik alles wel laten staan en wie weet hoe lang het nog duurt. Maar de rest kan ik prima missen.

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

De eerste keer lette ik na mijn eisprong steeds heel erg op at geen filet americain enzo, de tweede keer ben ik op de dag van de positieve test daarvoor nog sushi gaan eten. Je hebt pas vanaf 6 weken ong een bloedband met je kind dacht ik. Na de positieve test stop ik wel met alles natuurlijk

4. Butterflyooo

Butterflyooo Actief lid

24 jan 2013
    180
    0
    0
    Ik wilde ook graag zwanger worden en ik had gelezen dat je het beste tijdens de vruchtbare periode niet moet drinken. Dat deed ik twee maanden niet en toen bedacht ik me dat t ook heel lang kon duren eer ik zwanger zou zijn en ik hield wel van een borrel. Derde maand rookte en dronk ik gewoon door (ml en ik deden elke avond wel een borrel en ik rookte 15 jaar lang) en toen op mijn nod kwam ik erachter dat ik zwanger was :) vanaf toen helemaal gestopt met alles! En alles zonder moeite en nu hopelijk een mooie zwangerschap tegemoet!

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik drink heel soms een glas wijn.. al doe ik al zelden tot nooit alcohol. roken heb ik nooit gedaan, heb in januari wel ff gestopt met filet american enzo... maar dacht al vrij snel... wie weet wanneer ik zwanger wordt, zo lang ga ik me niet lekkers ontzeggen omdat ik "mogelijk" zwanger ben.. een uur nadat ik nee zei tegen filet american werd ik begin februari ongesteld. verder geen ongesteldheid meer gezien, maar 3 negatieve testen.. ben begin april ook gestopt met regulier foliumzuur te slikken... weet eigenlijk niet eens waarom..

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben pas met dingen rekening gaan houden op het moment dat ik een positieve test in handen had. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor die tijd nogal overdreven vind ook. (behalve dan dat ik foliumzuur slikte).

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Even over die zes-weken-bloedband-regel waar ik in dit topic zopas over las. Hoewel er dan inderdaad nog geen bloed connectie tussen de zwangere vrouw en de baby is, moeten we er wel rekening mee houden dat je bijvoorbeeld koorts kunt krijgen ofzo. Een hoge temperatuur schijnt wel slecht te zijn voor de mini-baby.
    Verder vraag ik me af:
    Ze zeggen altijd dat je "in de eerste drie maand" erg voorzichtig moet zijn met eten enzo. Hadden ze dan eigenlijk niet beter kunnen zeggen in de periode van 1,5 tot 3 maand?

Ikzelf houd me dus nu al maar wat aan de 'gezonde gebodes'. Zo wen ik er al vast aan en vind ik het niet lastig als ik het zo meteen echt moet en ook nog eens misselijk ben en weet ik wat. Maar dat is uiteraard een persoonlijke mening.

Ik vind verder wel dat het echt onverstandig is (voor vrijwel iedereen) om niet te stoppen met roken, drinken en ongezond eten als je weet dat je zwanger bent.

8. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik drink helemaal niet, roken (helaas) wel.. maar hier stop ik binnenkort sws mee.. qua eten let ik eigenlijk nergens op..

Nu ik de diagnose pcos heb gekregen, ben ik wel meer over naar gaan denken

Maarrr, bij mij zoon kwam ik pas achter de zwangerschap met 16+4 weken en voor die tijd dus helemaaal niet ermee bezig met zwanger worden niet en met het eet/drink/rook gedrag (was erg jong).. Achteraf bedacht ik me nog dat ik in de tijd nog twee keer flink onderuit ben geklapt met rennen...

Heb toen wel op eten gelet, roken helaas niet helemaal kunnen stoppen maar wel stukken minder... dit was toen volgens te vk ook beter ivm heeeeel erg veel stress

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik ben gestopt met roken zodra we voor het 'echie' gingen en mijn wederhelft ook.
    Drinken deed ik al bijna niet en nu iig niet rond en na eisprong tot NOD.
    Die wachttijd doe ik ook voorzichtig met het eten dat eigenlijk niet 'mag'

10. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister las ik je topic en dacht... ja hoor ik drink lekker nog een wijntje.. Maar vandaag in de tuin, had ik er helemaal geen trek in...

Ik eet wel gewoon dingen die niet "mogen" tot mijn positieve test, maar alcohol is voor mij een soort van andere categorie :D

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik rook ook nog hoor, wel aan het afbouwen al, we zitten pas in ronde 1 maar vanaf het moment dat we besloten te beginnen met ik light sigaretten gaan roken en probeer ik het wel af te bouwen, 1 pakje per dag is gewoon veel en mijn vriend ook dus we zijn wel aan het minderen want als we zwanger zijn willen we wel echt stoppen, drinken doe ik sowieso nooit en mijn vriend ook niet.

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dat je stopt of mindert met roken alvast snap ik, juist omdat dit vruchtbaarheid kan beïnvloeden EN omdat stoppen moeilijk is, dus beter alvast wennen lijkt mij, alhoewel ik nooit gerookt heb.
    Maar geen alcohol meer? En letten op wat je eet, betreft rood vlees enzo... geniet lekker zolang het kan. Is vroeg genoeg als je die positieve test in handen hebt!

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ja roken vind ik echt heel belangrijk! Heb er ook geen dag moeite mee gehad, na 13 jaar roken.
    Weet waarvoor ik het doe en al vanaf het begin heeft het invloed op je eisprong en op de ontwikkeling.
    Stress van het stoppen is nog veel slechter, dus dan maar stoppen voor de zwangerschap, in mijn geval.
    Ookal heeft het dus geen stress opgeleverd!

Deel Deze Pagina