Alcohol rondom bevruchting

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angel12, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik zijn al een jaar bezig zwanger te raken. Nu doe ik heel netjes niets drinken. Maar vandaag en morgen gaan we op stap en ik vraag me af... Kan ik nu wel of niet drinken?

Als het goed is is mijn eisprong gisteren of eergisteren geweest.

Ik neem natuurlijk geen enkel risico en doe alles netjes volgens het boekje maar vroeg het me gewoon af.

Groetjes

2. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik lees even mee! zit namelijk met hetzelfde! :)

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Vrees dat het een beetje eigen keuze is... Het beste is, volgens alle 'officiele' kanalen, om niets meer te drinken vanaf het moment dat je zwanger wilt worden. Dat is dus de theorie. In de praktijk kan dat maanden / jaren duren en is het voor velen (inc. ikzelf) niet te doen. Ik probeer in de 2 weken tussen ovulatie en NOD niet te drinken, maar als er toevallig een bijzondere gelengeheid ofzo is, neem ik echt wel 1 of 2 glazen. Meer niet, maar dat is meer omdat ik me er zelf niet goed bij zou voelen. Misschien dat dat voor jou ook een optie is; echt maar 1 of 2 glazen nemen?

4. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Oh en PS: toen ik zwanger bleek van mn zoontje had ik in die periode maar liefst 3 keer 2 a 3 glazen gedronken. Zoontje is kerngezond. Het hoeft dus geen impact te hebben, maar dit soort ervaringen zegt natuurlijk niets over je eigen situatie. Dus hoewel je vermoedelijk graag wil horen van mensen die heerlijk hebben gedronken en toch zwanger bleken van kerngezonde baby, heb je daar eigenlijk niet zoveel aan, behalve de geruststelling ;) Hoe dan ook: maak een keuze waar je zelf achterstaat (niet te erg balen van gemiste drankjes als je niet zwanger blijkt, en niet te erg balen van gedronken drankjes als het wel zo is...) en ik hoop op een mooie koningsdag en een zwangerschap voor je! (en voor mezelf ;) zit ook op wachtbankje maar omdat ik al kleine heb zijn de wilde stappartijen even voorbij dit jaar..);)

5. Enja

Enja Lid

15 feb 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
  6. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Als je wel eens van een drankje houdt of een wijntje.. Doe dat dan lekker tot dat je een positieve test hebt gehad.. Er is tot 5 weken geen bloedband..
    Als je telkens vanaf je ovulatie geen alcohol meer mag en je bent maanden bezig.. Ik denk dat je jezelf dan veel ontzegt..
    Het is natuurlijk een eigen keuze, maar het is zeker geen slechte keuze als je wel besluit wat te drinken na je ovulatie. (overigens raad ik niet aan om elke dag laveloos te worden hoor, maar een keer een drankje..)
    Doe het alleen niet meer na je positieve zwangerschapstest.

Ik kwam er pas na 5 weken achter zwanger te zijn, na een week wintersport (apres ski). En ik heb een prachtig gezond ventje thuis zitten.

7. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik me daar niet te druk om maken. Als jij nu een paar glazen alcohol wilt drinken geloof ik niet dat dat een probleem is. Ik heb een jaar alles netjes gedaan en niets gedronken en twee keer een miskraam. Met Oud en Nieuw gewoon wat alcohol gedronken tijdens ovulatie, zwanger en een goede zwangerschap en gezond kind........ Daarmee wil ik niet zeggen dat het door de alcohol kwam, hahaha, maar ik geloof wel dat je ook moet genieten van het leven en de momenten.

8. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Ik ben zelf sinds ik gestopt ben met de pil (eind september '15) gestopt met alcohol drinken. Heb alleen met oud&nieuw wat gedronken maar verder niet. Eerst dacht ik, ik had gewoon kunnen drinken al die tijd want ben toch nog niet zwanger. Maar ik vind het wel best zo mis de katers niet en mn omgeving is er nu toch aan gewend :)
    Als je met de eventuele risico's zou kunnen leven kan je het doen, ik zou me zelf niet kunnen vergeven mocht ik wat verpesten daar mee

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Voor je nod kan je gerust een dankje drinken hoor ik heb 4 dagen voor nod 4 wijntjes op je hebt pas na 5 weken zwangerschap een bloedband don't worry ontspan even dat is ook belangrijk :)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Heel toevallig ben ik 2x zwanger geraakt wanneer ik een borrel op had ;)

De eerste keer was met koningsdag 2014;) vond het wel zo leuk om een drankje mee te drinken. Maar de dag ervoor hadden we iui gehad. Normaal dronk ik eigenlijk ook niet meer. Dus voelde me achteraf toch wel soort van schuldig en overtuigd dat t niet raak was (ook om andere redenen). Maar dus toch wel raak!

Deze keer hadden we een vriendenuitje in een speciaalbier café. Dus ook daar 2/3 drankjes gedronken en die dag een positieve ovutest gehad. Was de eerste ronde dus verwachtte er niet zoveel van, zeker niet spontaan. Maar het bleek dus weer raak te zijn! Haha.

11. Muffins

Muffins Lid

8 dec 2015
    96
    0
    6
    Vrouw
    Zuid holland
    Die bloedband is niet waar het om gaat!!!!!!!!!
    De dooierzak en alles wat er gemaakt zal worden maak je uit eigen lichaamsvocht en bloed en cellen. Als daar alcohol bij zit kan dat invloed hebben.

Het is ieder zijn eigen keus maar de bloedband is niet het enige waar het om draait. Die info is heel er achterhaald

12. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Als je inderdaad graag wilt lezen dat er vrouwen zijn die gedronken hebben en toch zwanger werden....hoi!
    Ik kwam er pas met 9 weken achter dat ik zwanger was van m'n zoon. Destijds 17 jaar en een gezonde levensstijl was ver te zoeken (lees: roken en drinken wat de klok slaat).
    Toch zit er nu een kerngezonde kerel van 12 hier op de bank. :)

Dit keer doe ik het anders, al is het maar zodat m'n omgeving straks niet meteen weet dat ik zwanger ben zodra ik een borrel laat staan.

Eigen keuze, doe waar jij je goed bij voelt!

13. Logan

Logan Niet meer actief

De fertiliteitsartsen die ik sprak zeiden allemaal dat ik kon doen en laten wat ik wilde, zolang ik maar niet rookte en geen drugs gebruikte.
    Ik at gewoon biefstuk, filet americain... Maar ja die alcohol voelde nooit zo goed dus ik liet dat gewoon staan. Nu ben ik niet zo'n drinker dus het viel nooit op en ik had er totaal geen moeite mee.

14. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Beter had ik het niet kunnen zeggen :).
    Ik drink wel, maar bewuster (dus alleen als ik er echt zin in heb en niet te pas en te onpas) en ook max 1 a 1,5 glas per keer. Is sowieso veel gezonder voor je. (Hoewel ik mijn vroegere wilde stappartijen nog weleens mis, op the day after na dan :p.)

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.691
    113
    Vrouw
    Ohh ik zat met dezelfde vraag haha. Niet dat ik van plan ben om lazerus te worden met koningsdag maar meer om gezellig wat mee te drinken haha. Zaterdag is mn nod dus ik doe morgen een testje.. als die positief is drink ik niks en als die negatief is max 3 drankjes. Ik hou er toch niet meer van om te gaan stappen dus is ook niet zo'n probleem

16. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik kan ook prima zonder alcohol hoor :D
    Het leek me gewoon leuk om weer eens een keertje toch te drinken. En ik vroeg me dus af, als ik dit weekend mijn eisprong heb gehad is er nog geen innesteling geweest... of het dan dus kwaad kon

17. Veera

Veera Niet meer actief

Ik had ook nog gewoon gedronken. Had er wel een vreemd gevoel bij.
    Achteraf was dat na de innesteling

18. Twinena

Twinena Lid

6 mrt 2016
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook beide keren zwanger na een avondje doorzakken haha. Gezonde jongen van 2, en nu zwanger van een tweeling. Het is natuurlijk het beste om niet te drinken, maar heb wel eens gelezen dat je in de eerste 4 (?) weken geen ' bloedband' hebt met je baby.

19. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Keer dat ik zwanger raakte was juist toen ik het even 'liet gaan' en de ovustesten alles liet liggen en gewoon lekker uitging incl wijn!

20. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik ook!!! :)

Dat van die bloedband is volgens mij idd niet per se waar het om gaat, het gaat erom dat als jij alcohol drinkt, er eerder 'foutjes' bij de celdeling kunnen ontstaan in een bevruchte eicel. Maar ja, genoeg 'succesverhalen' mét drankjes, en helaas natuurlijk ook kans op een afwijking zonder drankjes. Dus zoek een evenwicht waarbij je jezelf goed voelt. Voor mij is dat max 2 drankjes bij een bijzondere gelegenheid (tussen ovulatie en NOD dan, daarvoor drink ik wel gewoon wat ik wil)(ook geen immense hoeveelheden hoor :))

Deel Deze Pagina