echo 8wkn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lamisha1980, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    beste verloskundige
    ben voor het eerst naar de gynaecoloog geweest voor een inwendige echo van 8wkn..
    ben namelijk na 3jr gestopt met de pil op 14 maart 2010 en op 19 maart kreeg ik zoals gewoonlijk bij een pil mijn ontrekkingsbloeding en daarna werd ik op tijd natuurlijk ongesteld op 18 april en dat was mijn laatste menstruatie en nu ben ik zoals je ziet zwanger..heb ook ovulatietesten gebruikt en waren ook positief volgens de berekening
    ik heb dus geteld vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie en kom ik uit op 9wkn en 5 dgn.
    bij de echo van 8wkn bleek echter dat de embryo veel jonger is dan 8wkn,maar dat konden ze niet zeker weten en ook konden ze de bevallingsdatum niet berekenen en geen hartactie zien,maar volgens haar is het wel levensvatbaar.

ze weten niet waarom dat zo is en ik nu erg onzeker ben,over 2wkn moet ik weer voor een echo..ook heb ik geen zwangerschapssymptomen dan behalve dat mijn menstruatie uitblijft :)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je bent vlot zwanger geraakt na het stoppen van de pil, pas na 3 cycli (natuurlijke) kunnen we echt zeggen hoe jou cyclus is, dus misschien zat je deze keer in een langere cyclus en is dat de reden dat de echo anders zegt. Ook is het zo dat de celdelingen hun eigen tijd hebben daardoor kan ook al gauw een week verschil zitten.
    Trek nog geen conclusies en wacht eerste de echo af over twee weken!

imke

3. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hoi imke,

bedankt voor je reactie..ik hoop dat het goedkomt..het is niet zo dat ik een grote kans heb op een miskraam? want daar ben ik bang voor. (gelukkig nooit gehad en ben al moeder van een super gezond kind van 3jr)

Deel Deze Pagina