Ik kan nergens iets vinden over het gebruik van alcohol wanneer je nog niet kan testen en dus nog niet weet of je zwanger bent?! Stel dat je nu langere tijd probeert zwanger te worden en je hebt tussentijds feestjes en/ of je gaat uit? Mag je dan ook niet drinken omdat het schade voor het kindje kan betekenen fo maakt dit dan nog niet uit? Ik durf nu al helemaal niet s meer... Groetjes Mieremuis
De eerste zes weken van de zwangerschap zijn de bloedbanen van moeder en kind nog gescheiden. Voordat ik wist heb ik gewoon alcohol gedronken, je weet tenslotte niet hoe lang het duurt voordat je zwanger wordt.
Ik drink gewoon zo nu en dan lekker een borreltje hoor. We zijn nu ruim 1,5 jaar bezig, vind het een beetje onzin om alles dan te laten staan. Meestal denk ik er rond mn NOD wel een beetje om, maar ik vind dat een drankje op zn tijd best moet kunnen.
Een week voordat ik positief testte zijn we nog een weekend weg geweest en heb ik behoorlijk wat biertjes gedronken. (laatste uitspatting ) Ik heb nu een perfect gezonde zoon. Dus als ik jou was zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Je kunt jezelf alles wel onthouden, maar zolang je niets zeker weet zou ik gewoon eten en drinken wat je anders ook zou hebben gedaan.
Als je zwanger wilt worden wordt het geadviseerd om de drank te laten staan en je partner ook. Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat jij vind wat wel/niet kan.
de eerste paar rondes was ik heel fanatiek in het niet drinken van alchohol. maar geloof me,naar een heleboel maanden dan ga je wel een beetje smokkelen!Rond me nod dronk ik niet,maar voor de rest af en toe wel hoor! Anders moet je ook zo gaan denken over rauw vlees,ongepasturiseerde brie en kazen,enz enz... en het kan lang duren voordat het lukt,en dan moet je ook nog 9 maanden....
Of langer als je borstvoeding gaat geven (iig dan nog steeds oppassen met alcohol, want het duurt 3 uur per glas voordat het uit de borstvoeding verdwenen is).