Meiden, heb een vraagje.. Kan het gebruik van alcohol tijdens de eispring invloed hebben op de bevruchting? Heb namelijk als het goed is dit weekend mn ei en hebben zaterdag een feestje.. Moet ik rekening houden met drinken? Hoor het wel.. Liefs
ik denk het niet. sommigen doen het wel omdat ze het een prettiger idee vinden maar of het echt iets uitmaakt geloof ik zelf niet zo.
nee idd het maakt niks uit hoor je wilt niet weten wat ik allemaal heb gedronken rond mijn eisprong haha ben ook gewoon zwanger geworden die maand geniet lekker van je drankje meid,als je eenmaal zwanger bent moet je er 9 maanden van af blijven
Maakt niet zo heel veel uit denk ik.. Als je hoort hoeveel tienermeiden er zwanger raken op een zuipvakantie.. Dan moet het jou ook lukken met een paar drankje op een avond
Ik heb ooit een bumpersticker gezien met de tekst: Overmatig alcoholgebruik kan leiden tot zwangerschap. Sorry, hier moest ik gelijk aan denken toen ik je bericht las. Maar even serieus. Ik geloof niet dat alcoholgebruik invloed heeft op je eisprong. Dus veel plezier morgen.
Alcohol is schadelijk tijdens de zwangerschap, maar de eerste twee weken van de zwangerschap heeft 'moeder natuur' ervoor gezorgt dat je kindje niks meekrijgt van wat jij eet en drinkt en leeft het van 'zichzelf'. Dit omdat je in principe in die eerste twee weken technisch gezien nog niet kan weten of je zwanger bent. 'Moeder natuur' beschermt zo je vruchtje. Grappig he?
Drink (als ik niet zwanger ben) erg graag een biertje / wijntje en m'n man ook. En toch twee keer in een keer raak en tot heden twee kerngezonde kinderen hoor Denk dat de rest van je levensstijl belangrijker is dan die paar drankjes, maar das persoonlijk...
toen wij zwanger probeerde te worden was ik heel voorzichtig met alcohol....totdat de maand december aanbrak en ik dacht nouw januari gaan we er weer voor deze maand wordt toch niks!!dus lekker zitten borrelen met sinterklaas kerst en tussendoor nog een bruiloft en wat denk je!!RAAK dus drink gewoon lekker je borreltje nu kan het nog!!succes
Die reacties van kan geen kwaad kloppen niet hoor. Als er een zwangerschapswens is is het advies om zowel man als vrouw de drank te laten staan. Wat is het drinkadvies als je zwanger wilt worden en waarom? Wilt u alle risico's uitsluiten, dan is de veiligste keuze om te stoppen met drinken vanaf het moment dat u zwanger probeert te worden. Dit geldt niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Waarom niet drinken? Vaak weet je pas na enige weken dat je zwanger bent. Als je doorgaat met alcohol drinken, kun je dus het ongeboren kind in een vroeg stadium schaden. Bovendien kan het drinken van één of meer glazen alcohol per dag bij vrouwen en mannen al de vruchtbaarheid verminderen. Hierdoor kan het langer duren voordat de vrouw zwanger is. Door regelmatig veel drinken (meer dan 20 glazen per week) kan een man zelfs impotent worden. Ook het risico op een miskraam is groter als de vrouw, man of beiden alcohol drinken. Alcohol kan de eicel van de vrouw of het sperma van de man beschadigen. Dit kan na de bevruchting leiden tot een niet levensvatbaar kind, met een miskraam tot gevolg. Hoe meer door beide partners wordt gedronken, hoe groter de risico's op een miskraam of verminderde vruchtbaarheid. Bron: Alcoholinfo | Zwanger worden Ik wil zwanger worden Wanneer je zwanger wilt worden is het van belang om te stoppen met het drinken van alcohol. Dit vergroot de kans op een zwangerschap. Veel mensen weten niet dat alcoholgebruik ook voor je zwangerschap schadelijk kan zijn. Alcohol kan de eicel van de vrouw en de spermacellen van de man beschadigen. En als je bevrucht raakt, kan alcohol ervoor zorgen dat je een miskraam krijgt. Alcoholgebruik van jou en je partner verkleint de kans op zwangerschap. Alcoholgebruik van jou en je partner rondom het moment van bevruchting, kan het risico op een miskraam verhogen. Bron: Alcohol en Zwangerschap - Ik wil graag zwanger worden Onlangs kwam de Gezondheidsraad in Nederland met advies aan stellen die zwanger proberen te worden om geen alcohol te drinken. Alcoholgebruik zou zowel de vruchtbaarheid van de man, als de vruchtbaarheid van de vrouw verminderen. Tijdens de zwangerschap kan de man natuurlijk weer alcohol gebruiken, maar de vrouw moet zich blijven onthouden van alcoholgebruik, ook tijdens de periode dat ze borstvoeding geeft. Bron: Fertiliteit.info - Alcohol en zwangerschap Elk zijn eigen beslissing. Maar roepen dat het geen kwaad kan zou ik niet doen.
hee, ik moet zeggen dat ik dus nooit drink, geef gewoon niks om een wijntje etc.... Alleen met oud en nieuw heb ik champagne gedronken en ook nog best veel want was voor mijn doen behoorlijk tipsie!!! Weet nog dat ik tegen een vriendin van mij zei"nu zul je zien dat ik zwanger ben" En het was dus wel degelijk zo... maar ben er dan ook niet echt zo mee bezig geweest. Had zoiets van zie wel. En dat was ook echt als een geintje bedoelt. Nu houden onze vrienden me dus voor de gek want, Rensje drinkt alleen als ze zwanger is verder nooit. haha.... Tja volgens mij heeft onze beeb er niks van opgelopen alle controles zijn goed. En inderdaad de eerste 2 weken weet je toch niet dat je zwanger bent dus misschien heb ik ook wel iets gegeten wat eigenlijk niet mocht. Ik zou gewoon als ik jou was lekker van de drankje genieten. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten. Groetjes rensje en vast fijn weekend
Ik heb toen we net bezig waren ook ontzettend rustig aan gedaan, maar als het dan na een jaar nog niet lukt had ik zoiets van een paar rosetjes maakt toch niks uit. Rond mijn eisprong hebben wij ook een feestje gehad en ook gewoon gedronken toen was het dus raak! Ik denk als je teveel oplet je te gespannen bent. Na mijn eisprong niet meer gedronken.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wilde wel mijn verhaal kwijt Zelf ben ik anti alcohol tijdens de zwangerschap, dit omdat ik met kinderen werk die geindiceerd zijn met FAS. Dit risico zou ik niet willen nemen, ook al schijnt een wijntje zo nu en dan geen kwaad te kunnen. maar dat is ook alleen maar mijn mening, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, alleen niet achteraf komen klagen Maar om op de vraag van de to terug te komen Ik heb was op de dag van mijn eisprong gigantisch zat! Van te voren gevraagd of dit kwaad kon. Ze zei van niet aangezien er nog geen bloedverwant is met het eventuele vruchtje.. Ik kon het namelijk niet laten om op mijn trouwdag niet te drinken! Mijn eisprong was dus tijdens mijn huwelijksnacht en zie mijn banner als resultaat! Sindsdien ook niks meer gedronken, ook niet tijdens onze huwelijksreis!
Mijn gynaecoloog geeft aan dat je rustig 2 a 3 glazen per week kan drinken na je eisprong en dat het geen kwaad kan. Het verhoogde risico op miskramen geldt pas bij dagelijks alcoholgebruik volgens hem. Het eerste jaar heb ik niks gedronken, maar nu drink ik rustig een wijntje als ik wil. Zoals met alles, met mate.