Hallo verloskundige, Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan, positief resultaat. Gelijk de eerste maand raak. Niet verwacht, ontzettend blij. Omdat het de eerste poging was ben ik er nog niet echt 'krampachtig' mee bezig geweest. We hebben om de dag gesext, met goed resultaat dus. Nu ik terugreken naar mijn ovulatiedag, kom ik erachter dat ik die avond op stap ben geweest en flink wat alcoholische drankjes heb gedronken. (vanaf toen niets meer gedronken omdat ik snel in de gaten had dat ik wel eens zwanger kon zijn). Nu lees ik op Internet verhalen dat als je tijdens je vruchtbare dagen hebt gedronken dat er dan DNA-schade kan ontstaan... Wat kunnen de gevolgen zijn van 1 avondje stappen tijdens de vruchtbare dagen? Ik merk dat ik me erg zorgen maak en het moeilijk los kan laten. Groet,
hoi het kan inderdaad effect hebben. Daarom wordt geadviseerd om vanaf het moment dat je zwanger wilt worden geen alcohol meer te nemen. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Je hebt je gelukkig al heel snel gerealiseerd dat je zwanger zou kunnen worden, en dat is al supermooie winst! Maak je niet teveel zorgen, de kans dat het echt kwaad kon is niet heel groot. Gewoon vanaf nu niet meer! Goede zwangerschap gewenst! Mirjam