Alcohol vrij bier, meenemen of niet..?

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

En dat geld ook voor mij waarom ik het gezelliger vind om een biertje mee te drinken ipv een colaatje ;)

Wel verschillende reacties en meningen erover dus haha.
    Ik begrijp wel dat sommigen zeggen: ik had het zelf voor je gehaald, maar het is dan ook juist goed bedoelt van mij dat ik het zelf meeneem zodat ik er een ander niet mee lastig hoef te vallen. Nogmaals, verwacht niet dat anderen rekening houden met alleen mij zeg maar.

En nog even voor de duidelijkheid (want vind dat nogal rottig overkomen) wij hebben het ook niet 'nodig' en we zuipen ons echt niet elke avond klem ofzo. We drinken gewoon graag een biertje of wijntje als het gezellig is :) ;) (net als velen met ons denk ik)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is dan geen alcohol he...

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd vinden. Ik heb liever dat iemand het tegen mij zou zeggen, dan kan ik dat voor mijn gasten kopen.
    Verder zou ik het geen probleem vinden hoor, maar zou me denk ik wel een beetje bezwaard/beledigd voelen.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik begrijp goed dat je een alcoholvrij biertje gezelliger vindt dan een cola. Is een totaal ander iets voor mijn idee. Frisdrank vind ik persoonlijk sowieso niks aan.
    Ik zou me niet beledigd voelen en het de volgende keer waarschijnlijk in huis halen.

5. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ik was pas op een verjaardag van goede vrienden en zij hadden Jillz 0% gehaald voor mij! ik had hier zelf totaal niet over nagedacht maar vond het erg leuk en lekker. Voor mij een reden om hier nu ook bij stil te staan om dit zelf ook te regelen voor een andere zwangere.

Ik zelf zou het trouwens echt totaal niet erg vinden als iemand zijn eigen drankje meeneemt ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat mensen hier niet aandenken :)

6. Luja

Luja Niet meer actief

Snap je mening wat betreft het 'gezelliger vinden' wel hoor!
    Ik ging tijdens mijn zwangerschap met oud en nieuw ook aan de jip en janneke champagne in plaats van aan een gewoon dubbelfrisje. Niks mis mee toch. Die 0% drankjes bestaan nou eenmaal, mogen we blij mee zijn. :) en zoals die Amstel 0% biertjes zijn ook gewoon echt lekker. Als mijn vriend bier drinkt dan pak ik nu nog soms een 0%tje.

(Al is 0% wijn gewoon echt níét te zuipen hahahaha 1 x en nooit weer)

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou het vreemd vinden visite met eigen drinken aankomt. Kijk, doe je een dieet vind ik het een ander verhaal.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het echt heel vreemd dat dat gezelliger zou zijn, snap meteen dat er zoveel mensen zijn met een alcoholprobleem.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het eigenlijk wel handig vinden :).
    Want zoveel smaken, zoveel merken ... en ik kan nu éénmaal geen 10 verschillende zaken in huis halen die ik zelf echt nooit drink (gewoon bier heb ik al quasi niet in huis omdat het niet gedronken wordt, laat staan de alcoholvrije versie).

De volgende keer kijk ik dan wel uit naar 't merk dat je mee had ;).

Overigens had mijn zus tijdens haar zwangerschap vaak genoeg alcoholvrije wijn of cava mee bij mijn ouders en naar 't schijnt ook bij vrienden.
    Vond ze nu éénmaal lekkerder dan altijd water.
    En zuslief kocht liever haar eigen merk waarvan ze wist dat ze dat graag lustte en dat ze niemand op kosten joeg.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dus bezoek krijgt bij jullie ook geen biertje of wijntje? Waarom niet, als ik vragen mag?

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou niet beledigd zijn, maar me wel bezwaard voelen als een gast zelf iets mee zou nemen. Ik weet dat liever vooraf, dan zorg ik dat ik het zelf in huis heb. Aan de andere kant, als jij niks zegt en het gewoon zelf meeneemt zou ik het misschien ook wel wegredeneren onder 'jouw verlies'.
    Beetje dubbel gevoel heb ik erbij, denk ik.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wat heeft het gezelliger vinden van alcoholvrij bier dan bijv cola te maken met een alcoholprobleem?
    Snap het verband echt niet sorry.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Omdat mensen het heel vaak al gezelliger vinden met een gewoon biertje ipv een sapje of cola'tje. En dan als zwangere maar voor een imitatiebiertje gaan omdat alcohol nou eenmaal niet mag maar je toch 'gezellig' wilt zijn. Vind dat best apart.

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Zou me totaal niet beledigd voelen, maar in het verjaardagstopic heb ik ook al gezegd dat ik gastvrijheid en eten niet aan elkaar koppel.

Tijdens mijn zwangerschap had mijn schoonmoeder Amstel 0% gehaald, niet te zuipen dat spul! En het dan op moeten drinken omdat iemand het zo lief voor je gehaald heeft. Nee, dan kom ik liever met mijn Wieckse Witte Radler 0% aan. Lekkerrrr:cool:

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik zou er juist blij mee zijn, dan is het sowieso het juiste merk of smaak en wat over blijft nemen ze weer mee naar huis,
    Wij hebben het juis met bier, dat wordt hier niet gedronken, de buurman neemt zelf een krat mee, wat overblijft + het statiegel neemt hij weer mee, hij heeft de eerste 2 jaar van on iedere keer een 3/4 volle krat gehad

Anderom vl heeft suikerziekte en mensen willen met inkopen daar nog eens vergeten om aan te denken of kopen uit goede bedoelingen bijvoorveeld dubbel fris light, daar zit alsnog veel te veel in dus wij nemen standaard een fles cola light of sinsas light mee

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Om je vraag te beantwoorden; nee, op zich niet raar als je het zelf meeneemt.

Wij hebben nooit alcohol in huis en ook geen 0% bier o.i.d. Gewoon niets. Ook niet op verjaardagen die we organiseren. Als mensen bij ons komen en vragen om bier of 0%, vertellen we ze gewoon dat we dat niet hebben.

Persoonlijk vind ik het wel raar staan als een zwangere met een bierflesje in de handen zit. Ook al is het 0%. Maar dat moet iedereen verder zelf weten.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Dus met een dieet is het wel normaal als je eigen drinken meeneemt.
    Maar als je een baby in je buik hebt is het raar dat je je eigen drinken meeneemt?

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maar waarom dan? Want als er 0% in zit is het geen alcohol dus wat is het probleem dan?

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dat vind ik echt een onzin verband. Ik drink af en toe een wijntje (dus niet wekelijks) maar ook ik vind het heel gezellig om een wieckse rosé 0% op het terras te drinken. Ik heb echt geen alcoholprobleem hoor.

20. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik snap nooit dat mensen bier of alcohol aan gezelligheid koppelen.
    Maar ik vind wel raar ja.net of je je niet wil aanpassen.
    Hier ook geen alcohol in huis en haal t ook niet voor visite.

Deel Deze Pagina