Alcohol vrij bier, meenemen of niet..?

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Er zit alsnog alcohol in alcoholvrij bier. Ook al is het 0,1%, ik snap niet dat je bewust de keuze maakt om dit te drinken.

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee hoor in 0.0% Jillz zit echt 0.0% in appelsap en sinaasappelsap zit een hoger percentage alcohol van de gisting.

3. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Lees jezelf in voordat je een ander verbetert. Wat je zegt klopt niet.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een conservatief gemiep weer zeg over een alcoholvrij biertje 😑
    Het maakt mij geen drol uit als iemand het mee zou nemen. Ik heb het niet standaard in huis want het wordt hier nooit gedronken.
    En wat vermoeiend om overal maar wat te van vinden/denken. Ik zou er helemaal niks van vinden. Ik zou het niet vreem vinden en ik zou me al helemaal niet beledigd voelen als iemand zijn eigen drinken mee zou nemen. Moeilijke gedoe van sommige, ppfffttttt.

5. Vrolijkheid

Heb ik gedaan hoor ;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Wat jij zegt klopt niet.

Je hebt gedealcoholiseerd bier en geDEalcoholiseerde wijn. Dit is normale wijn en bier waar de alcohol is uitgefilterd. Hier zit inderdaad nog 0,1 tot 0,5% alcohol in. Dit staat er ook op. Op de fles staat ook dat er nog tót 0.5% alcohol in kan zitten. Dit is verplicht om te vermelden. Een voorbeeld is Amstel Malt.

Alcoholvrij bier, is bier dat geen gistingsproces heeft ondergaan en waar dus nooit alcohol in is ontstaan. Hier zit dan ook geen alcohol in. Ook geen 0.1%. Dat is de 0.0% variant. Bavaria kwam hier in 2008 als eerst mee op de markt. Als er 0.0% op staat, zit er geen alcohol in. Ook geen 0.1%.

Ik heb voor mijn werk een hele alcoholcursus gehad waarbij dit ook aan bod is gekomen en is verteld door een bierbrouwer. Ik neem dus aan dat dit gewoon klopt.

7. Vrolijkheid

Scheelt mij typen :D Maar inderdaad dit. En ik heb waarschijnlijk dezelfde cursus gedaan!

ALS er in de alcoholvrije variant, dus degene die geen gistingsproces heeft ondergaan nog alcohol zit (0,05%) dan is die ontstaan door vergisting van natuurlijke suikers. En dit gebeurt ook bij bijvoorbeeld vruchtensappen.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Met een dieet kan je soms gewoon echt niks anders eten of drinken dan wat voorgeschreven staat. Als je zwanger bent mag je wel meer drinken dan alleen alcoholvrij bier.

9. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Jij hebt het over alcohol arm bier, of malt ;) zoals bv de malt versie van jupiler, of warsteiner. Daar zit 0,5 max in. Ook de 'alcoholvrije' wijnen van LifeLine zit max 0,5 in. Dus die drink ik niet ;) officieel gezien mag het alcoholvrij heten als er minder als 0,5 in zit. Dit, omdat er in veel producten waar gisting in voorkomt (bv appelsap, brood en rijp fruit) hetzelfde percentage in kan zitten.
    0,0 is, zoals de naam al doet vermoeden ;) écht alcoholvrij en daar zit dus echt 0,0 % alcohol in. Zoals dus Bavaria 0,0 Amstel 0,0 jillz 0,0 enz.
    Lees JIJ je even wat beter in, voordat je mensen de les gaat lezen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt...?!
    Iedereen mag een mening hebben, daar vraag ik ook om in dit topic, maar ik weiger me te laten veroordelen door iemand die niet eens de moeite neemt te weten waar ze het over heeft.
    Ik maak dus idd heel bewust de keus om 0,0 % bier te drinken, omdat ik het beste wil voor ons kindje.

Dat sommigen niet begrijpen wat het verschil is tussen een biertje en een colaatje qua gezelligheid, prima. Dat is voor iedereen anders. Wil niet zeggen dat anders slechter is. En is denk ik geen reden om iemand te veroordelen. En een biertje of wijntje op z'n tijd maakt nog geen alcohol probleem.

Overigens hebben de mensen waar ik op visite ga wel altijd gewoon een biertje of wijntje in huis, dus dat argument (er komt hier überhaupt heen alcohol in huis) gaat ook niet helemaal op.. Moet iedereen lekker voor zichzelf weten, maar wij drinken graag een alcoholische versnapering. ;)
    (En nu in mijn geval dus de alcoholvrije variant ;) )

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

ik sluit me aan bij Umm85, als je het niet heel erg vindt, dan zou je ook iets anders kunnen drinken? Als ik b.v. graag Fanta drink en ik weet niet zeker of iemand dat thuis heeft, dan neem ik ook niet mijn eigen fles mee. Maar wees vrij om te doen waar jij je goed bij voelt.

11. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Dat zullen bonte avonden zijn bij jullie :D

12. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Precies.

Bovendien zijn er zoveel verschillende soorten 0% bieren, sommigen zijn helemaal niet lekker en andere zijn prima te drinken. Dan heb je in ieder geval iets wat je lekker vind.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ja, zonder alcohol kan je natuurlijk niet gezellig zijn.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou het niet zo leuk vinden als je het zelf meebracht. Maar dat ligt misschien meer aan mij, want ik zou het gevoel krijgen dat ik mn feestje niet goed organiseer of zo.
    Je zou het wel van te voren aan kunnen geven wat je graag drinkt en welk merk, want dat gebeurt hier zo vaak.

Zelf zou ik nooit iets meenemen naar een feestje dus. Ik drink wel wat er in huis is. Toch altijd wel keus zat waar ik kom.

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ah, ik zat al te wachten op de eerste moralistische zuurpruim die ging reageren op mijn opmerking.

Ik ben altijd gezellig. Ook op spa rood.
    Maar mensen op een feestje niet de keuze geven om een biertje of wijntje te drinken vind ik wel een beetje ver gaan.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee jij niet, maar het idee wat hier in dit topic al heerst dat het zonder bier of nep bier niet gezellig is is toch een kromme gedachte? Zo denken enorm veel mensen en dit houden ze in stand door het anderen op te leggen die dan toch maar (meer) gaan drinken voor de 'gezelligheid'.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Je had eerst een andere zuurpruim smiley erbij staan, dat maakte de toon totaal anders.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou het persoonlijk fijner vinden het zelf in huis te hebben als gastvrouw. Probeer voor ieder wat naar zijn zin te hebben (of dat nu een sapje, thee, koffie, alcohol, frisdrank of water is). Zelf drinken wij nooit frisdrank, zelden vruchtensap of bijv sapjes zonder prik (dubbelfris etc), maar voor een verjaardag haal ik dat wel in huis als ik zo ongeveer weet dat men dit graag drinkt. Zelfde geldt voor koffie: wij dronken dit echt nooit, maar hadden het wel in huis voor gasten. Als gastvrouw wil ik dat iedereen het naar zijn zin heeft en dan vind ik het een hele kleine moeite een beetje rekening te houden met een ieder. Kijk ik ga niet 10 verschillende soorten frisdrank en alcohol halen, maar iets aan keuze vind ik toch wel horen.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik begrijp het wel. Voor velen is gezelligheid een wijntje, voor andere cola en voor nog anderen is een thee heel erg gezellig om nog maar te zwijgen over de koffie mensen :)
    Als je naar vrienden gaat waarbij er altijd wel een wijntje of biertje word gedronken kan het gevoelsmatig gezelliger voor je zijn als je een alcoholvrij biertje drinkt.
    En wat maakt het uit? Al drinkt iemand de hele dag alcoholvrij bier, er zit toch geen alcohol in. Er zal wel minder rommel inzitten dan in cola wat mijn gezellig drankje is :)

Misschien een hele domme vraag maar op alcoholarme bieren en wijnen is het verplicht om er op te zetten hoeveel of in dit geval hoe weinig alcohol erin zit.
    en inderdaad, vruchtensappen gisten ook en daar zit dus ook alcohol in. Waarom is het daar dan niet verplicht?
    Ik vraag me dit af door dit topic :)

20. mol81

mol81 Niet meer actief

Want?

Geen alcohol in huis = niet gezellig / geen feest? Kromme gedachte. Gelukkig gaat dit topic niet over mij maar over TS en ik denk dat ze haar antwoord intussen wel heeft ;)

Deel Deze Pagina