Alcohol vrij bier, meenemen of niet..?

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke, ben ik wel met je eens. Als ik naar een feestje zou gaan, zou ik het geloof ik zelf ook niet meenemen (al zal ik er een ander echt niet op aan kijken als ze het mee neemt) Maar misschien komt dat doordat iedereen een alcoholisch drankje neemt en ts het "kaal" vind om dan aan de cola te zitten.

Maar goed, ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn familie en vriendenkring tijdens mijn zwangerschappen zelf al vaak iets alcoholvrij voor mij had gekocht (niet te drinken trouwens, alcoholvrije wijn :$:$:$, goed bedoeld, maar ik zat met vies drinken opgescheept, want ik vond het zo lief dat ze aan mij hadden gedacht dat ik het hart niet had om het te weigeren :p) Geef mij dan maar liever wat ranja of thee hahaha

2. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.557
    666
    113
    Ik vind dit anders dan het verhaal van ts. Jij drinkt blijkbaar alleen een bepaalde smaak thee, de rest vind je niet lekker.
    Ts wil eigen consumptie meenemen omdat ze dat het lekkerst vindt.

Zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde drank/sap...maar dat betekent toch niet dat je dat perse moet drinken bij een ander. Straks neemt iedereen een eigen fles mee, 'omdat ik Fanta zo lekker vind'.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat denk ik ook. Maar goed, eigenlijk zou het geen probleem mogen zijn, want het is alcoholvrij. Helemaal niet erg dus.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Scheelt wel in de kosten van de gastvrouw, zo'n Amerikaanse party :D

5. Mja, ik zou het niet tof vinden, maar als TS het idee heeft dat bier gezelliger is dan iets anders, vermoed ik dat op dat feestje voornamelijk mensen zijn die hetzelfde vinden en dat het dus geen probleem wordt gevonden.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Beter! Scheelt mij weer euro's :p

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou inderdaad en belangrijker eigenlijk: ik zit niet met allerlei dingen 'over' die ikzelf niet lekker vind :p

Nee, vind ik helemaal niet erg voor die paar feestjes en kan het ondertussen best aardig inschatten ;)

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Maar dat is toch ook niet erg? Ik snap het probleem niet zo.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook gezelliger vind. Ik ben verre van een alcoholist, maar juist omdat ik een sociale drinker ben (en dus echt niet alleen thuis met een wijntje voor mijn neus ga zitten, want daar vind ik niks aan) drink ik dus met een feestje, of als ik op visite ben, of visite heb.
    Maar ik kan het ook prima zonder hoor, heb ik het ook gezellig. Vanmiddag een gezellige superleuke alcoholvrije verjaardag gehad (dit was het weekend van de feestjes ;)) Niet omdat het niet in huis was, maar omdat ik moest rijden. en ik heb het er geen spat ongezellig door gehad of zo.

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik zou het erg raar vinden.. niet alleen in dit geval, maar ook als iemand op dieet is ofzo. Drink gewoon water...ikzelf drink nooit, ook niet voor mijn zwangerschap, maar er niemand die mij vraagt wat ik drink.... ik pas me gewoon aan aan datgene wat er is. En als dat betekent dat ik een avond water zou moeten drinken; prima! Er is overigens wel gewoon alcohol in huis hoor voor een verjaardag ofzo.

11. Ik vind het niet erg, maar hier word er geen alcohol gedronken en dat heeft een reden. Daar kiezen wíj voor en degenen die op onze feestjes komen, hebben daar dus maar mee te dealen. Maar goed, zoals ik zei, ik vermoed niet dat dat op het feestje van TS het geval is ;)

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik vind persoonlijk eigenlijk alle frisdranken vies. En cols is sowieso super slecht als je zwanger bent.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand een alcoholvrij biertje gezelliger vindt. Jij vindt een cola'tje misschien ook wel gezelliger dan een glas water en dan heb jij toch ook niet meteen een cafeïne probleem.. ook al gaat dat nu niet op want Ts drinkt bier zonder alcohol.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou het trouwens net zo raar vinden als iemand met een fles sinas aan zou komen. Ik haal cola, cassis en ijsthee als frisdrank (bij wijze van) maar dat is dan niet genoeg ofzo?
    Ik drink zelf graag ijsthee maar ik verwacht van niemand dat ze het voor me halen en ik zou zeker geen fles meenemen.
    Nu ben ik om redenen echt anti-alcohol en zou ik het van (0.0%) bier nog vreemder vinden.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij gaf ze alleen haar mening

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ditte. En ik weet van mijn goede vrienden echt wel wat ze graag drinken en eten dus zorg gewoon dat dat in huis is. Mochten er kennissen komen van wie ik dat niet weet vind ik het prima als ze zelf hun favo drankje meenemen. Als ze daardoor een leukere avond hebben....who cares?! :cool:

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Tja, zelf maakt het mij niet uit inderdaad omdat onze vrienden zich altijd wel zodanig beheersen dat ze nooit laveloos worden of zich vervelend gaan gedragen, dan schop ik ze gelijk de deur uit heb daar zo'n hekel aan. Zelf drink ik amper. Ik kan mij voorstellen echter dat als je bvb bent opgegroeid met een alcoholistische vader of moeder dat zodanig traumatisch geweest kan zijn dat je gewoon heel stellig zegt 'die troep komt er bij ons nooit in'. 😏😕

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Met een dieet kan je die ene keer ook heus wel wat anders eten hoor;)

18. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Dit dus!

19. Logan

Logan Niet meer actief

Als je nu suiker hebt? Je mag absoluut geen echte zoete dingen... lijkt me niet dan he?;)

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nou... dat is ook niet helemaal waar natuurlijk;) en ja ik weet waar ik over praat. je moet alleen bepreken, goed kijken, lezen en niet te vaak, maar een diabetes mag over het algemeen alles eten tegenwoordig

Deel Deze Pagina