alcohol vrij bier

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy80, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Hallo meiden,
    Ik ga vrijdag met mijn vriend en
    de honden een weekendje weg,naar een
    vakantiepark.
    et lijkt me erg gezellig daar en er is een
    leuke kantine bij.
    Nu ik zwanger ben,ben ik helemaal gestopt
    met het drinken van een biertje.
    Nu mijn vraag,mag ik wel een alcohol vrij
    pilsje drinken?Zodat het vakantie gevoel er toch
    een beetje is?
    Ben benieuwd naar jullie reactie's.

Liefs Wendy

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Volgens mij kan dat geen kwaad, want er zit geen alcohol in...

3. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Heb even voor je gezocht, was er zelf ook wel benieuwd naar. Snak echt naar een biertje af en toe :)

Vraag:Mag men tijdens de zwangerschap ongeremd alcoholvrij Weizenbier drinken. Het Erdinger Weissbier gebruikt dit als verkoopsargument, wegens zijn isotonische werking en de aanwezigheid van veel B-vitaminen, gunstig tijdens de zwangerschap.
    D.S.

Antwoord:Gezien het gevaar tijdens de zwangerschap schuilt in de schadelijke effecten het alcoholverbruik voor de vrucht, zal alcoholvrij bier in principe niet af te raden zijn. Daarbij mag men echter niet vergeten dat er ook in ‘alcoholvrij’ bier nog een kleine hoeveelheid alcohol aanwezig is, zodat men toch best niet ongeremd zulk bier drinkt.

4. Niet meer actief

alcohol vrij bier kun je met een gerust hart drinken hoor

5. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Thx,meiden,
    Dan ga ik van het weekend lekker
    genieten van een av tje.

XXX

6. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    rode wijn en een donker bruin biertje mag wel. Dat weet ik zeker.

Maarja ik drink zelf liever geen bier dan die tift haha!!

Ik heb al een afspraak met mijn vriend. Zodra het kindje bevallen is staat er een ijs koud flesje heineken naast me hihi!!! Zoalng moeten missen. Vooral met het warme weer is hetmissen hihi

en anders PROOST op je weekend

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Natascha25 Het WHO raadt tegenwoordig het gebruik van alcohol totaal af. Dus ook het rode wijntje af en toe.

Een alcoholvrij biertje lijkt me geen kwaad kunnen.

8. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    in alcoholvrij bier van bavaria zit 0,0% alcohol
    dit kun je drinken zonder problemen.

in sommige andere zogenaamd alcohol vrije biertjes zit toch nog een beetje alcohol.
    Deze zou ik niet nemen als ik jou was.

9. imiss

imiss Lid

2 aug 2006
    28
    0
    0
    tilburg
    Er is wel erg veel verschil in smaak bij alchohol vrij bier......
    Zo had ik laatst tijdens mijn vakantie een lekker duits a.v. biertje, maar hier niet te verkrijgen. En |Grolsch smaakt naar appelsap ;)

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    In die andere malt bieren zit hooguit 0,01% alcohol. Dat is nog gelijk aan de 0,01% die in vruchtensappen voorkomt.

Je kan denken: waarom staat dat niet op de verpakking dan?

Wanneer een drank minder dan 0,05% bevat hoeft het niet vermeld te worden.

Groet van Kiki

11. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik drink zelf soms een oud bruintje, hier zit ook erg weinig in.
    En ik heb begrepen dat dat geen kwaad kan.
    Mijn schoonmoeder dronk vroeger elke dag 1 oud bruintje toen ze zwanger was, omdat toen werd gezegt dat het goed was, wenwege het ijzer etc.

12. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Heb 3 gezonde kids, bij hun zwangerschappen dronk ik ook af en toe een glaasje bier omdat toen gezegd werd dat het juist goed was, met name om je nieren te spoelen. nu is het ineens weer slecht! Dus ik drink toch heel af en toe een lekker koud glaasje bier.

13. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik drink ook de gehele zwangerschap door regelmatig alcoholvrij bier. Op een gegeven moment proef je voor jezelf geen verschil met 'echt' bier. Dan smaakt de alcoholvrije net zo lekker.
    Ook al zit er in sommige nog een heel klein percentage alcohol, het is net wat Kiki al zei: dat zit in vruchtensap ook. Dat percentage is verwaarloosbaar.

Ik proef alleen wel een groot verschil tussen de merken. De alcoholhoudende bieren smaken weliswaar verschillend, maar is allemaal lekker bier. De alcoholvrije verschillen enorm. Zo vind ik de alcoholvrije van Grolsch echt niet te drinken. Bavaria en Amstel zijn de lekkerste.

Verder heb ik met de warme weer de laatste maanden heel af en toe een bodempje rosé gedronken. Veel ijsklontjes erin (dronk het meer als wiskey: klein bodempje en veel nippen) en veel water ernaast. Dat was wel genieten, moet ik zeggen. Maar ik heb dat een enkele keer gedaan. Moet kunnen, vind ik.

Aangezien ik borstvoeding ga geven, moet ik het nog even vol zien te houden. Maar dat lukt wel. Nu ik er eenmaal aan gewend ben, mis ik het niet. Hoewel ik wel de gezelligheid mis van dat rode wijntje 's avonds.

14. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb er helemaal geen last van, ik mis het niet en ik zou het ook nooit drinken omdat het schade kan aanrichten aan je ongeboren beeb.

en ik vind malt ook niet te drinken

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik drink nooit bier, en mis het dus ook niet. Ook malt-bier drink ik niet. Ik heb inderdaad eens gehoord dat dat toch een klein beetje alcohol in kan zitten.

Vakantiegevoel en alcohol staat voor mij ook compleet los van elkaar, vooral nu.

Wel wijn drink ik graag, maar heb ik sinds ik zwanger ben niet meer gedronken. Ik wil het wel drinken na de bevalling, maar dan wel eerst kolven !

Groetjes,
    Nikki F

16. mieke

mieke Bekend lid

ik ben nooit zo'n drinker geweest
    lust wel een wijntje maar meestal denk ik er niet eens aan
    wel als ik uit eten ga dan mis ik wel een wijntje
    maar ja dat doen we ook nie elke dag
    alleen t roken vindt ik een verschrikking om te laten
    ik kan t nu beperken tot 1 sigaretje per dag
    maar wil t eigenlijk niet

liefs mieke