verbouwing tijdens laatste maanden van zwangerschap!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eve, 3 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zal even kort uitleggen hoe of wat. Woon in een 2 kamer appartement (woonkamer, slaapkamer, keuken, douche/toilet). Het plan is nu om van de keuken een babykamer te maken. En in de woonkamer (die best groot is) een open keukentje. Degene die deze klus voor me gaat doen kan pas half oktober beginnen en is dan eind november klaar. Dat is 3 weken voordat ik uitgerekend ben!

Als ik daar nu aan denk heb ik zoiets van: Help! Dan kan ik dus niet de 6 weken zwangerschapsverlof relaxed op de bank hangen. En wat nou als de baby te vroeg komt etc etc. Maar als ik nee zeg dan kan hij pas weer ergens in maart/april. En een verbouwing met een baby in huis lijkt me ook niks.

Kortom: waar doe ik goed aan??? Is er hier iemand die ook ervaring heeft met verbouwen/verhuizen aan het eind vd zwangerschap? En viel dat mee of tegen?

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou over drie weken kan ik je een eerste indruk geven.
    Ik ben uitgerekend voor begin november. De verbouwing duurt van half augustus tot uiterlijk eind september. Het is een flinke verbouwing watn het hele dak gaat eraf en dan ook alle plafonds op de eerste verdieping. We gaan het zien!

3. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Onze verbouwing zou ruim op tijd klaar zijn, maar omdat onze aannemer niet zo goed was in plannen, heeft het 7 weken geduurd in plaats van 3. Ik heb hem dus (met de hulp van wat zwangerschapshormonen, man wat was ik boos) gedwongen om over te werken om het voor het begin van mijn verlof af te hebben. Dat is gelukkig gelukt, maar ik raad het niemand aan.. Als je zeker weet dat ie op tijd klaar is (laten tekenen op de offerte dus) dan kun je het doen, maar leuk is anders kan ik je vertellen. Het is een moeilijke keus, want je wilt het wel af hebben natuurlijk. Dat was bij ons ook het dilemma.

4. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Wij zijn net klaar met verbouwen, gaf een hoop stress, maar voordeel is dat de tijd wel omvliegt :)

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Meid ik raad je heel erg aan om een ander mannetje te zoeken die het voor je kan doen. 3 weken voor de datum af zou perfect zijn maar het loopt ALTIJD uit!! Er zkomen altijd onverwachte dingen tevoorschijn. Wij hebben mijn gehele zwangerschap in de verbouwing gezeten en dat is echt geen pretje!! Vooral niet als je op het einde loopt. Ik zou zeggen zorg dat het met 7 maanden lekker af is dan kan je echt genieten, je hebt je rust zo hard nodig. En als je last van nesteldrang krijgt zit je echt niet lekker in een vebouwing.

Succes

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben inderdaad al wel op zoek geweest naar een ander mannetje. Maar in m'n omgeving ken ik verder niemand. En een aannemer in huis halen wordt echt te duur. Dat geld heb ik gewoon niet. En bovendien is het maar afwachten of die uberhaupt op zo korte termijn tijd hebben.

Zie er ook echt wel tegenop hoor! Maar een verbouwing als het kind er is lijkt me eigenlijk nog vervelender. Of niet?

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Zo zou ik het inderdaad ook doen. Wij hadden ons nieuwe huis gekocht toen ik zwanger was van Lotte, we kregen de sleutel vlak voor ik uitgerekend was (ik kon nog net mee naar de notaris voor het passeren). Mijn man is na de bevalling in de kraamweek alleen maar bezig geweest met de verbouwing en 6 weken na de bevalling zijn we verhuisd. Ik heb het ervaren als een hele stressvolle periode en als je iets moet vermijden is het wel stress!

Succes met het maken van een keuze..

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb het precies andersom... ik ben 1 maart uitgerekend en vanaf april kan ons nieuwe huis worden opgeleverd...dat zal ook wat worden denk ik...heeft iemand hier ervanring mee?

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ja ik heb hier ervaring mee, zie mijn stukje boven dat van jou.

Ook al was het een stressvolle tijd, het heeft natuurlijk wel wat opgeleverd :)

Ons huis is trouwens nog steeds niet af maar dat komt vanzelf wel..

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Wendy1611: als je kon kiezen tussen verbouwen voor of na de bevalling, wat zou je dan doen?

11. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    gelukkig hebben wij ook heel veel hulp om ons heen en ik denk dat bij ons de kleine er ook al zal zijn als we moeten gaan verhuizen/klussen. Ons huis zit namelijk als laatste in de opleverroute dus ik denk wel dat het eerder richting mei zal gaan...maar goed je weet het natuurlijk nooit.
    Gelukkig zijn de grote dingen zoals badkamer en toilet al klaar bij oplevering en wordt de keuken ook geplaatst..dat scheelt weer wat.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja je hebt niet veel keus begrijp ik. maar besef wel dat de afspraken die je met hem maakt mischien anders uit kunnen vallen,wat nu als de klus die die voor jou heeft uitloopt. of hij word ziek? niet iets om graag aan te denken, maar ik zou wel rekening houden dat dingen anders kunnen lopen. en daarbij kan het natuurlijk ook dat jou kindje wat eerder geboren word. heel veel sterkte meid!

13. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    hai hai,

Tja 3 weken is idd krap aan want, zoals al eerder is gezegd: Het loopt meestal uit.

Wij hebben zelf onze verbouwing al achter de rug, dit hebben we op eigen houtje gedaan (t'duurde dan ook 9 maanden). Maar ik moet er ook niet aan denken dat ik het nu moest mee maken....
    wat je ook beslist........ veel succes toe gewenst

14. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    Ik ben in oktober uitgerekend en ik en mijn twee kinderen kunnen pas na de verbouwing (officieel)bij mijn partner gaan wonen. Ik woon nu nog in mijn eigen huisje maar die word afgebroken. Bij ons is alles aangepakt (keuken,wc, badkamer want het huis is 200 jaar oud en bijna nooit iets aan gedaan. Nu zijn ze in de woonkamer bezig en mijn partner is de bovenverdieping onder handen aan het nemen. Er moeten allemaal nieuwe kamers gerealiseerd worden het is nu een groot oppervlak. Dus ik heb nu ook nog geen babykamer, maar mijn partner zegt dat alles goed komt. Ik hoop het maar. Ik moet d.m.v. een keizersnede bevallen, maar je kan nooit weten toch? Laten we er maar het beste van hopen.

Groetjes Françoise

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    M'n vader heeft ook toegezegd dat hij in de avonduren en weekenden (hij heeft nml nog gewoon een fulltime baan) wil helpen om alles op tijd klaar te krijgen. Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een zenuwentoestand :cry:

Maar aan de andere kant denk ik: Ik laat het maar gewoon over me heen komen. Het zal uiteindelijk best goed komen. En om nu al te gaan stressen lijkt me helemaal niet goed voor mij en de baby.

16. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    ja je hebt helemaal gelijk. Bij ons is het zo dat mijn partner s'nachts werkt en s'middags rond de middag thuis is. Nou dan begrijp je dat er dan ook niet veel zin is om nog hard aan het werk te gaan. Wel hebben we hulp van mijn schoonvader die momenteel vakantie heeft en ook erg handig is dus dat is dan weer een geluk. Ik doe wat ik kan (schuren, schilderen met verf op waterbasis natuurlijk).

groetjes Françoise

17. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Poeh daar vraag je me wat. Ik heb natuurlijk alleen ervaring met verbouwen na de bevalling dus kan niet echt vergelijken. Ehmm mijn zwangerschap van Lotte was heel pittig, het inpakken alleen al viel best zwaar.. Ik denk dat ik dan misschien toch zou kiezen voor verbouwing voor de bevalling om die reden dat mijn man dan ook na de bevalling meer van zijn kind had kunnen genieten en je in een gespreid bedje terecht komt..

Blijft kiezen tussen 2 'kwaden' denk ik..

18. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    inderdaad denk dat dat oiok het best is (niet stressen) want wat heb je daar nu aan...misshien valt het straks allemaal uiteindelijk toch wel mee en dan heb je al die maanden lopen stressen voor niks! en dat is nauurlijk niet goed voor jou en je kleintje

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Fransje: jeetje zeg, das bij jou ook een megaverbouwing zeg! Dan valt het bij mij nog mee...Wens jou dus ook veel sterkte en ben benieuwd hoe het bij jou allemaal verder gaat verlopen!

Als ik alle voors en tegens es op een rijtje zet kies ik denk ik toch voor een verbouwing voor de bevalling. Zorg iig dat de babykamer als eerste klaar is. Mocht de baby dan eerder komen heeft ie iig een gespreid bedje. En als de keuken dan nog niet helemaal af is lijkt me dat niet zo erg (als er maar electriciteit en water is natuurlijk).

Na de bevalling wil ik echt in 'alle' rust kunnen genieten van de kleine en het lijkt me erg naar om met een baby in de herrie en stof te zitten. Voor de bevalling zit hij iig nog lekker in m'n buik en als ik me niet te druk maak voel ie zich daar beter dan later in een huis dat op z'n kop staat vanwege een verbouwing.

Deel Deze Pagina