Alcohol zaadkwaliteit/ zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MBeeb, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hoe komt het dan dat de huisartsen wel blijven vasthouden aan het feit dat als men al jaren meer dan 2 a 3 biertjes op een dag drinkt 7 dagen in de week heel veel kans hebben op slecht zaad? of zeggen ze dat alleen maar omdat ze dat moeten zeggen?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik zou zo'n thuis test zeker niet aanraden! Ik lees op dit forum veel negatieve berichten en het kost veel geld. Laat het bij de huisarts testen, dan ben je zeker van de uitslag.

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het lijkt me logisch dat alcohol een negatief effect op de zaadcellen heeft, maar het hoeft er nog niet slecht van te worden. Maar als het zaad sowieso niet optimaal is, wordt het niet beter van regelmatig alcohol drinken.

En het duurt gemiddeld 3 maanden voordat er nieuwe spermacellen aangemaakt worden. Pfff had niet verwacht dat ik me in zulke dingen zou willen verdiepen...;)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind dat het er van af hangt wat een man wil, een vrouw doet ook een hoop om zwanger te raken.

Maar goed, een paar biertjes laten staan als je eisprong in het weekend valt heeft trouwens geen nut.
    Zaad wordt ongeveer 3 maanden voor het naar buiten komt aangemaakt. Dus als je man de alcohol laat staan heeft het pas na 3 maanden effect.

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wat het bier betreft,, vind dat sommige mannen hier best wel wat drinken op een avond door de weeks! Zou ik van mijn vriend niet willen! Maar dat kan ook komen door mijn achtergrond, ik kom uit een gezin waar alcohol een groot probleem was en alles kapot heeft gemaakt.

Verder van de thuis testen! NIET KOPEN!!:$
    Echt niet doen hoor die klere dingen maken je alleen maar onzeker, de eerste die wij deden was er volgens dat ding geen zaad te bekennen,En de volgende (zaten er 2 in 1 pakjes,die moesten we 2 weken later doen) werkte helemaal niet! en daar hebben we wel even 75 euries voor betaald!

Daarna zijn we er bij de huisarts na de tijd achter gekomen dat vriendlief niet zo goed zaad heeft maar wel wat goeie zwemmers dus dat ding was duur en werkte voor geen meter.

6. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Mijn vriend drinkt ook..niet zo heel veel, maar hij drinkt wel..en ik was in de eerste ronde zwanger...
    Ik denk als ik hem zou verbieden te drinken,of vragen of hij dan minder drinkt, dat ie geen strakke onderbroeken aan mag en noem maar op, dat het plezier voor hem er snel af zou zijn???

Maar goed, das mijn vent he? :)

Enne zowiezo is drinken en dan bedoel ik, elke avond, niet goed voor je gezondheid en lever...dus zal dan ook wel werking hebben op de sperma??? I deunt kneuw....

Succes, hoop dat t snel raak is!

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Voor mij is het plezier er ook al af hoor, na 9 maanden voor niks foliumzuur slikken, minder alcohol drinken, meer bewegen, veel fruit/groenten eten, ovuatietesten doen, klussen enz enz. Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik vind het dan niet teveel gevraagd aan de man om ook wat extra's te doen.

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Als er geen indicatie is dat het uitblijven van een zwangerschap veroorzaakt wordt door slecht zaad....waarom zou je je daar dan druk om maken? Zo te lezen drinkt jouw vriend niet buitengewoon veel, dus lijkt me dat geen probleem.
    Het duurt idd 3 maanden voordat zaad is aangemaakt. Dat betekent dat wat je nu doet van invloed is op de zaadkwaliteit over 3 maanden. (net als iemand hier eerder al zei) Het heeft dus helemaal geen zin om manlief minder te laten drinken in het weekend van je eisprong (zoals ik hiervoor van iemand las).
    Zaadkwaliteit; er is geen pijl op te trekken! Mijn man heeft heel slecht zaad en het is regelmatig gecontroleerd. 1 x was het ineens stukken beter; geen idee hoe dat kwam!
    Overigens; roken is zeker van invloed op de zaadkwaliteit (nog sterker dan drinken volgens mij)!
    Veel succes met het zwanger worden. Als je meer dan een half jaar bezig bent begint t anders te voelen, dat weet ik.... Maar het is echt nog niet gezegd dat er iets mis is!
    Fijne feestdagen!
    Xxx Hypo

9. vive2

vive2 Fanatiek lid

Je kunt toch een compromis sluiten en afspreken dat in de week dat jij je ovulatie hebt hij even geen alcohold drinkt?

10. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ow, lees net dat zaadjes er 3 maanden over doen.. Zou misschien wat onnodig zijn dan ;)

11. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ts het is net of ik hier mijn eigen verhaal lees.
    Wij zijn ook vanaf april bezig met zwanger worden. Ik weet alleen wel dat ik zwanger kan worden heb in juni een miskraam gehad. sindsdien wachten wij ook weer.
    Wij hebben besloten om in het nieuwe jaar toch eens een afspraak te maken met de huisarts. Kijken wat die zegt. Misschien dat we eerst alleen een zaadonderzoek hebben gehad, misschien dat het mij eerst gerust stelt.

Fijne feestdagen

12. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Leentje...zo bedoelde ik het ook niet hoor! Ik begrijp het ook wel...tuurlijk moeten ze dingen er voor laten...ik weet ook echt niet hoe mijn vriend had gereageerd, als wij in jullie situatie had gezeten..ik denk alleen dat t plezier er snel vanaf is...maar goed, wij zijn gezegend dat ik in de eerste ronde zwanger was en gelukkig maar! Lijkt me vreselijk, elke maand te moeten hopen..
    Sorry als ik verkeerd overkwam...

Ik hoor net van mijn vriend dat Zink pillen schijnt te helpen bij de man??

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Weet dat je het zo niet bedoelde, maar moest even kwijt dat het sowieso niet meer zo leuk is na een lange tijd. Het was zeker geen aanval naar jou toe.
    Je mag je echt zeer gelukkig prijzen dat het bij jullie met 1 keer raak was, maar dat weet je vast wel :), ben er jaloers op. Het is vooral die onzekerheid waar ik niet tegen kan, want wie weet hoe lang het nog duurt.

Lees wel vaker dat zink goed is. Mijn man heeft gisteren de uitslag van zijn zaadtest gehad en die was GOED! Ben trots op hem en hij op zichzelf haha.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het heeft inderdaad geen zin om net voor je ovulatie met je man af te spreken om geen alcohol te drinken. Helaas hebben de dingen die je doet lang invloed, omdat zaad zich eens in de 3 maanden volledig vernieuwd. Dus als je effect zou willen hebben, dan moet je minimaal 3 maanden volgens het boekje leven.
    Maar waarom zou je dat nu al doen?? Er is nog helemaal geen oorzaak gevonden. Bovendien is de invloed van alcohol niet extreem. Het heeft wel wat invloed, maar als het zaad gewoon prima is dan scheelt dat niet ineens de helft omdat hij een biertje heeft gedronken. Je kunt zoiets niet sturen. Het zaad is slecht of niet. Mijn man heeft ook slecht zaad en wij drinken nu we met behandelingen bezig zijn allebei al een behoorlijke tijd niet meer. Maar mijn man heeft dan ook echt heel slecht zaad, zo slecht dat alleen ICSI een oplossing kan bieden. Dus voor ons is elk zaadje meegenomen. We zijn al blij als we de 1 miljoen halen.
    Als jouw man goed zaad heeft, komt het niet op 1 miljoen aan. Ik vind het een beetje voorbarig om voordat er ook maar iets bekend is over een eventuele oorzaak al te besluiten om geen alcohol meer te drinken. En van het woord verbieden krijg ik al helemaal de kriebels.

15. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Mijn vriend drinkt doordeweeks ook weleens een biertje en in het weekend wat meer.

En toch is het gelukt..niet in 1x helaas, maar na wat andere probeersels, waaronder:

Mijn vriend heeft elke dag Centrum tabeletten geslikt, daar zit foliumzuur in, wat goed schijnt te zijn voor de zaadkwaliteit en er zitten natuurlijk nog meer nodige vitamines in.

De gehele tijd dat het niet lukte, klusten wij alleen de 3 dagen rond de eisprong en de maand dat het wel lukte, hebben we de hele week om de dag geklust + de 3 dagen rond de eisprong.

Hoop dat je er wat aan hebt en dat het bij jou ook snel mag lukken! Het is nooit zeker of zulke dingen bij iedereen helpt, maar je kunt het altijd proberen..

Deel Deze Pagina