Hallo ! Ik dronk al nooit veel alcohol, ik ben altijd de BOB ! Op zondag bij het eten, of lekker in de tuin in de zomer is een rose-wijntje wel lekker, of een rode wijn, maar sinds ik zwanger ben heb ik geen druppel meer aangeraakt. Niet zo gezellig voor mijn man, maar het kindje gaat voor ! Wel ruik ik wel eens aan zijn wijn. Heerlijk is dat ! Het schijnt dat de kleintje een even grote dosis alcohol binnenkrijgt dan jij, en in verhouding is dat dus nog veel meer. Het lijkt me helemaal niet zo goed voor die kleine ... Groetjes, Nikki F
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=alcohol http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=alcohol Kijk ook hier
Dat klopt, alles wat je eet of drinkt komt via de borstvoeding bij de baby dus het beste kun je dan ook gewoon niet drinken. NikkiF ruiken doe ik ook. Heerlijk.
Mmm, jammer, maar dan laat ik dat ene zeldzame glaasje nog maar eventjes wachten...jammer, jammer, jammer, hoor.....hahaha
Ik dronk zo af en toe 1x in de week een wijntje of een baco. En als ik uit ging dronk ik ook gewoon. Sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik ook geen druppel meer gedronken. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee. Ik weet waarvoor ik het doe.
Ik drink zo heel af en toe wel een glaasje. Dat kan ook helemaal geen kwaad. Ik sprak laatst met een radioloog tijdens een borrel en die zei dat op zijn tijd een glaasje echt geen kwaad kan. Als ik mijn literatuur goed had bijgehouden had ik dat kunnen weten zei hij. Zo tegenstrijdig allemaal. Ik hou gewoon in gedachte dat alles waar TE voor staat niet goed is. Dus een keer een glaasje kan geen kwaad.
Ik drink normaal gesproken regelmatig wijn, lekker bij het eten of gewoon 's avonds lekker even ontspannen en zeker met dit weer een rose'tje, mmmmmmmm.......... Toen wij begonnen met klussen ben ik al wel gaan minderen. Ik had zaterdag negatief getest en heb die zondag nog tijdens de voetbal (2 weken terug)1 wijntje gedronken. Dinsdag teste ik toch positief!!! Sinds dat moment drink ik geen druppel alchohol meer en ik heb er ook totaal geen moeite mee Ik ben van plan de gehele zwanerschap niet te drinken. Ik zou me er toch niet lekker bij voelen en me afvragen of ik mijn kindje er kwaad mee doe...........ik ben ook op het moment dat we gingen klussen gelijk gestopt met roken, ik wil gewoon mijn kindje de beste kans krijgt om gezond te worden
Ik dronk al geen alcohol en zal het ook absoluut niet drinken tijdens mijn zwangerschap en ook never nooit erna Ik vind het persoonlijk onverantwoordelijk om te roken of drinken tijdens je zwangerschap aangezien alles bij je kindje terecht komt. Ik geloof absoluut niet dat het gezond kan zijn.
Hoi sweetangel, heb even op je links gekeken. Wat blijven de meningen verdeeld, zeg! De ene verloskundige zegt dus dat je je over dat ene glaasje echt niet schuldig hoeft te voelen, de ander is het daar weer niet mee eens. Ik voel me persoonlijk niet echt schuldig als ik eens een klein glaasje wijn drink om iets te vieren. Ik doe dat echt zelden en denk dat het niet zo veel kwaad kan. Hele generaties zijn ermee groot geworden.
Ik drink ook helemaal geen alcohol. Mis vooral het wijntje als we gezellig tafelen, of zoals nu met dit zomerweer een rosétje of een witbiertje. Maar ja, ik voel me niet prettig als ik het zou drinken. Pim
Ik drink geen alcohol... maar dat deed ik al een hele tijd niet meer. Ik kan er niet goed tegen en eigenlijk vind ik het niet lekker ook. Dus op een gegeven moment dacht ik: laat maar zitten. En het bevalt me prima! En nu is het wel makkelijk, hoef ik er niet aan te wennen en het viel/valt niemand op dat ik niet drink.
ik ben sinds vorig jaar koninginnendag gestopt... want ik ben een drinker die niet stopt met 1 glaasje... dan maar helemaal stoppen toch ? als je het niet zelf meer in de hand kan houden
ik drink ook niet meer, toen ik net wist dat ik zwanger was heb ik nog een glaasje wijn gedronken goh wat een spijt had ik ervan Ik zou nu vooral met dit weer best zin hebben aan een lekker koud biertje -maar neem het niet begin ik me weer schuldig te voelen
Ik wist dus na 8 weken pas dat ik zwanger was en heb voor die 8 weken dus wel gedronken! Maar volgens de vk is het pas na 10 weken dat het kindje het ook echt mee krijgt! Ik drink nu niet meer! Ik heb alles over voor de baby!
Ik drink ook niet tijdens de zwangerschap. Voor de zwangerschap lustte ik wel een koud biertje en een frozen margarita maar nu vind ik het onverantwoord om te drinken. De enige uitzondering die ik ga maken is op mijn trouwdag binnenkort. Dan zal ik voor de vorm een klein slokje champagne nemen om mee te proosten. Maar misschien wordt dat wel jip en janneke champagne