Ik drink heeeeeel soms nog wel een koud biertje met deze hitte hoor. Maar dat zijn er in totaal geloof ik 4 of 5 geweest tot nu toe. En af en toe pik ik ff een slokje van mijn vriend. Bij mijn dochter wist ik pas met 21 weken dat ik zwanger was en ik ging toen erg veel uit en dronk en rookte best veel. Heb vanaf de dag dat ik het hoorde alles laten staan en de rest van de zwangerschap ben ik bezorgd geweest of alles goed zou zijn. Gelukkig heb ik een kerngezonde dochter maar was wel eng hoor! Ik vind dat je die dingen best kunt laten voor een paar maand. Daarna mag je weer alles. Alleen met deze hitte zondig ik heel af en toe
Ik drink eigenlijk geen druppel tot nu toe, laatst heb ik zelfs een dessert gewijzigd omdat er alcohol in verwerkt was (had 1 hap genomen en toen proefde ik het al...) Ik moet eerlijk zeggen dat het me eigenlijk heel erg mee valt, voordat ik zwanger raakte dronk ik eigenlijk iedere dag wel een wijntje maar ik mis het nog niet echt heel erg!
Ik drink ook geen alcohol, ik heb het niet nodig. Ik zou mijn baby ook geen alcohol in zijn drinkflesje geven. Een dronken baby, dat is toch absurd? En volgens mij komt 1 glas neer op een hele fles voor zo'n kleintje in je buik.
In het begin is het vrij lastig, omdat de meeste bv kinderen geen schema hebben zoals fv kinderen. Maar op het moment dat het wel wat meer op een schema begint te lijken, kun je gewoon een glaasje drinken. Als je maar zorgt dat het zo ongeveer uitkomt met de voedingstijden. Bij een oudere baby is het zelfs zo dat als je mag rijden je ook mag drinken.
Ik heb deze zwangerschap nu 3 wijntjes gedronken. Dus niet echt veel, dacht ik. Bij het eerste wijntje wist ik nog niet dat ik zwanger was. Mijn tweede wijntje was op de verjaardag van mijn zoontje (precies een jaar nadat mijn broer is overleden) en het derde wijntje was afgelopen vakantie. Heb er niet veel moeite mee om het te laten staan. Al was met dat warme weer een lekker koud biertje wel lekker geweest. Gina