Biefstuk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door banjabes, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hier even een vraagje. Ik ben er net achter dat ik zwanger ben, maar ik heb biefstuk op gister (erg medium). Kan dit geen kwaad?

Groetjes
    Banjabes

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    In het begin kan dat nog geen kwaad. Maar ik zou er nu wel op letten dat je niks eet wat niet mag. Gefeliciteerd met e zwangerschap.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja het is al gebeurd dus daar valt niets aan te veranderen. het zal niet echt kwaad kunnen.maar ja de kans op de bacterie is er wel dus je ik zou het niet meer doen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

daar ben ik het niet mee eens. het is een bacterie en die blijft lang in je lichaam en kan dus wel degelijk kwaad in het begin maar de kans ik klein iets van 3% volgens mij

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Maar zoals je al schreef, ze kan er nu niks meer aan veranderen en dan kan ze er nu goed opletten.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja presies gebeurd is gebeurd zeg ik dan hoor

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb vanavond een door gebakken tartaartje moeten eten, wordt je ook niet blij van.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Biefstuk wordt ontraden vanwege een bacterie die er in KAN zitten. Meestal zit die er niet in, maar omdat de kans er is en het dan vervelende gevolgen kan hebben voor je kindje, tot een miskraam aan toe, wordt het dus afgeraden te eten.
    Maar ga er maar van uit dat je biefstuk bacterie-vrij was, ;) Dat is in de meeste gevallen namelijk zo.
    Ik heb tijdens de zwangerschap ook tweemaal medium gebakken vlees gehad: eerste keer wist ik zelf nog niet dat ik zwanger was, tweede keer dacht ik iets besteld te hebben dat doorbakken was, maar niet dus. Heb ik toen maar gewoon opgegeten... nergens last van gehad, de kleine is zo gezond als wat.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    De kans is eerder 0,003% dus geen zorgen! Enne.. gedane zaken nemen geen keer! Relax en geniet je zwangerschap!

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dank je voor jullie snelle reacties meiden! :D
    Ben weer een beetje gerust gesteld.
    Vanaf nu goed letten op mijn eten dus!

Groetjes
    Banjabes

11. Female

Female Niet meer actief

@ EllenNY
    Ik sluit me absoluut bij jouw reactie aan.
    Relax en geniet van je zwangerschap.
    Maak je geen zorgen!

Deel Deze Pagina