Alcohol

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Blaak, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maar waarom heet het dan FAS? En geen EZFAS (Eicel-zaadcel-foetaal)?

Tja, als je elke dag zwaar drinkt kan ik me voorstellen dat er op een gegeven moment (maar is dat echt onderzocht?) afwijkingen aan de eicellen op gaan treden. Een keer op een feestje drinken lijkt mij persoonlijk van een andere orde.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bekend is dat alcohol de kwaliteit van zowel de eicellen als de zaadcelen achteruit doet gaan. En dat alcohol de kans op een miskraam vergroot. Dat is uiteraard iets anders dat FAS; het Foetaal Alcohol Syndroom.

Als je een beetje googelt, kan je lezen, dat:

Ook in de periode die onmiddellijk aan de zwangerschap voorafgaat is stevig drinken gevaarlijk. Bij een groep vrouwen bleek dat 11 procent van de moeders die gedurende de maand die voorafging aan hun zwangerschap veel hadden gedronken, kinderen met FAS-symptomen had gekregen.

Maar dit is dus absoluut niet van toepassing op TS.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je kunt natuurlijk alles gaan overtrekken. IK zou er nu je nog niet zwanger bent niet zo mee bezig zijn hoor. Je kunt heus wel een beetje drinken. Ze zeggen idd dat de kwaliteit van de zaad achteruit gaat maar dan denk ik: "kom op zeg!" Het zal heus wel zo zijn dat de kwaliteit met 1 % omlaag gaat, maar waar hebben we het over. Tegenwoordig willen ze overal wel een cijfer en % achter plakken en sommigen zijn er blijkbaar erg dol op en smijten er gevraagd en ongevraagd links en rechts mee.

Toen ik een paar weken zwanger was en het niet wist heb ik een keer ook behoorlijk wat alcochol gedronken, maar volgens mijn verloskundige en HA was er niets aan de hand omdat de eerste weken geen bloedband is.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Conclusie:

Meid,laat je maar lekker gaan! ;)

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nou denk niet dat het kwaad kan hoor!

Trouwens als je er heel diep overna denkt.... mag je dus eigenlijk heel je leven niet drinken voor je eicellen..... want in tegenstelling tot zaadcellen, hebben WIJ vrouwen al bij onze geboorte al onze eicellen.......

Dus stel nou dat er net een eicel rijpt... die naar de knoppen is gegaan, omdat ik toen ik 16 was een keertje lazerus ben geweest........!

Vind hetzelf een beetje extreem om als toekomstig-zwangere al alle leefregels aan te nemen die je als zwangere "moet"volgen.....
    Als je er zover over nadenkt kun je beter ook al geen filet americain eten net voor je zwanger bent.... want STEL dat je besmet raakt net voordat je zwanger raakt en dit pas later ontdekt...... zelfde geldt voor de kattenbak schoonmaken.... DUS NOOIT ZONDER HANDSCHOENEN DOEN!

En kinderen met rode hond OPSLUITEN! want misschien komen ze wel in contact met iemand die net met de pil gestopt is.....!

Tjeetje waar zijn we dan mee bezig.... klinkt rot.. (niet zo bedoeld) maar ik ken mensen die er 14 jaar over gedaan hebben om zwanger te worden!

Kijk al je idd je elke week stevig drinkt... dan gaan je eicellen misschien wel naar de kl*te.. maarja je lever ook!

TS
    Je hebt je eisprong dan nog niet gehad.... dus zowiezo niet zwanger...!
    Maak je niet te druk om dingen.. en probeer niet te veel met het zwanger worden bezig te zijn!
    Duim voor je dat je snel een mooi banner hebt ;)

groetjes,
    Ramona

p.s. ik heb sommige dingen wat overdreven om mn standpunt duidelijk neer te zetten....

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ok gelukkig maar! Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Deel Deze Pagina