Hallelujah! Dank je wel! Zit net dit onderwerp doorgelezen en me kapot te ergeren aan het belerende toontje van sommige medeforummers. Je neemt me de woorden uit de mond!
Ik hoor veel verbazing bij de mensen uit de generatie van mijn ouders (± 50+) als ik vertel dat ik helemáál niet drink nu ik zwanger ben. Niet omdat ik er zo pertinent tégen ben, ik voel me er gewoon prettiger bij dat ik er alles aan gedaan heb om wat dan ook te voorkomen. De oudere generatie weet niet beter als dat af en toe een glaasje geen kwaad kan. Spreek dit dan ook niet tegen, toen was toen, nu is nu. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Sommige mensen drinken af en toe een glaasje. Volgens Amerikaans onderzoek zou het na de 3e maand (wanneer alles volledig is aangelegd bij de baby en alleen nog dient te groeien) minder kwaad kunnen. Ieder voor zich om daar mee om te gaan. Overigens hebben bijna alle ouders van alle mensen uit mijn generatie (± 25+) gewoon zo nu en dan gedronken tijdens hun zwangerschap in die tijd. Directe schade is niet op te merken, de één is wat knapper dan de ander, dat wel