Ik blijf het raar vinden en blijf mij mijn standpunt dat ik het niet zo doen. Noura wees een paar berichten geleden op dat onderzoek van laatst. Daarin is gebleken dat als je 1 glas alcohol drinkt, de baby 1 tot 2 uur stopt met het inademen van vruchtwater. Is het mij niet waard, zelfs geen slokje.
Ik zou het ook zeker NIET doen. En kan me ook niet voorstellen dan een goede verloskundige je dit "advies" geeft. Mischien toch een grapje van de verloskundige ?
Heb vanmoregn naar de VK gebeld of het een grapje was of ze het meende dat ik een glas wijn moest drinken voor de echo . Ze zei dat ze het meende toen ik me ongerustheid uitsprak zei ze het is een tip anders voordat de echo gewmaakt word even sneel een hoop water drinken. Dus we gaan voor het water vanmiddag
Ik drink geen druppel meer. voelde me zo kut van die 2 glazen die ik nu op heb in me gehele zwngerschap.
Hoi fleur, ik zag dat je al gereageerd had. Ik las nl. je stukje in een ander topic, over de wijn. Ik zou ook water drinken. Wijn schijnt niet schadelijk te zijn, als het bij één glaasje blijft, maar ik zou zelf liever het gewisse voor het ongewisse nemen. Liefs en succes vanmiddag
heel erg vreemd dat ze zeggen dat je alcihol moet drinken en al helemaal omdat je er niet echt een reden bij hebt gezet dat ze het dan wel beter zouden kunnen zien of zo heeel vreemd
vreemd? zeg maar gewoon bizar.ken geen enkele vk die ooit zoiets zou zeggen.kan er nog inkomen dat je misschien wat moet drinken zodat de echo misschien wat beter gemaakt kan worden maar dat je dan een wijntje of biertje moet nemen ipv water? heel raar.
inderdaad heb weleens gehoord dat je een volle blaas moest hebben voor echo maaar dan gewoon water drinken maar bier? of wijn? d8 dat het echt wel superslecht voor je kindje is om alcohol te gaan drinken!
heb er ook nog nooit van gehoord om een gals alcohol te drinken voor een echo. Verstandig dat je kiest voor een paar glazen water. Hoop dat je deze keer een duidelijker beeld te zien krijgt op de echo. Succes!
We hebben de echo gehad. En gelukkig hij is gelukt. Hij sliep net toen we binnen kwamen zo zij ik het ook tegen de gyn van hij slaapt die vent lag helemaal dubbel van het lachen. Ze hebben nu alles goed kunnen controleren en alles is goed. Heb bij heb ook de navraag gedaan van de alcohol. en hij zei soms adviezeer ik het ook puur als iedere keer geen beel van een kind kan krijgen omdat het zo druk is kan een glaasje wel eens goed helpen. Toen ik naar de schade van de kind vroeg zei hij nou als je heel af en toe wat drink dan merkt zo'n kind daar niks van maar er zijn vrouwen die gewoon structureel zoveel blijven drinken die hebben vaak onderontwikkeld of kleine kinderen. deze kids worden vaak ook tevroeg geboren en hbebben al een verslaving dan en een veel hoger risico tot hersenbloedingen enz. Ik ben gerustgesteld op mijn 2 glazen wijn en drink helemaal niks meer tijdens me zwangerschap