hallo, ik heb afgelopen weekend positief getest,moet ik nu meteen een afspraak maken bij de verloskundige? lijkt me zelf best vroeg namelijk want echo zal toch niet gedaan worden(te vroeg). mijn vorige zwangerschap was heel anders toen kwam ik bij de huisarts terecht en bleek ik al 10 weken tezijn zonder dat ik het wist.maar nu ben ik er wel 'vroeg'bij dus vandaar even me vraag. groetjes, burberry
hoi gefeliciteerd! Je mag al bellen maar ook nog even wachten. Je eerste afspraak is meestal tussen 8 en 10 weken en de eerste echo tussen 10 en 12 weken. Mirjam
dank je!! wat gebeurt er dan bij de 1e afspraak? bij me zoontje kreeg ik namelijk meteen een echo ik bleek toen 10 weken te zijn,2 weken later kreeg ik de 12 weken echo. maar normaal krijg je er dus maar 1 begrijp ik?
Hallo, Bij de eerste controle worden heel veel vragen gesteld over je gezondheid, familie, algemene gegevens. Cyclus, combinatietest word besproken, er word veel informatie gegeven. En dan worden er ook papieren meegegeven voor bloedprikken maar ook voor de echo. Het klopt dat je tussen 10-12 wkn een echo krijgt en dan weer bij 20 weken een uitgebreide screeningsecho. Groetjes Ineke