Help! Toch nog een kans op zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dina, Sep 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dina

Dina Lid

Aug 20, 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

Vrijdag 2 september, cyclusdag 15, heb ik een echo gehad om te kijken of er follikels zijn gegroeid door clomid 100 mg (tweede ronde voor mij). De gynaecoloog zag dat de eisprong waarschijnlijk al geweest is want ze zag een overblijfsel. Nu heeft ze bloed getrokken om te kijken of het een goede eisprong is geweest of niet. Doordat ik me zo slecht voelde van de clomid hebben we enkel geklust op dag 10 en op dag 14 's avonds en nu heb ik schrik dat we onze kans deze maand verkeken hebben! Kan het zijn dat we toch nog een kansje maken? Stel dat mijn eitje op dag 14 's ochtends gesprongen is, en we hebben 's avonds geklust, kan ik dan nog zwanger worden? Kunnen de zaadcellen van CD10 nog in leven zijn op CD13? Het zal ook afhangen van de spermakwaliteit waarschijnlijk he ... ik vroeg me alleen af of ik nog een beetje kan hopen of niet!
    Heel hartelijk bedankt voor jullie antwoord!
    Groetjes
    Dina

2. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113

ja dat kan hoor... na de eisprong leeft het eitje nog 12 tot 24 uur...

en ook van cd 10 kan het nog raak zijn...

3. Dina

Dina Lid

Aug 20, 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Bedankt voor je reactie. Ik kan dus nog een beetje hopen. Laat ons nu maar hopen dat mijn partner heel sterk zaad heeft. Ben jij nu zwanger? Alvast proficiat!!!
    Groetjes,
    Dina

4. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey dina,

ik hoop het heel erg voor je!! spannend zeg!!! ikzelf heb ook pcos en heb ook een flinke tijd clomid ( met alle ellende die je daarbij krijgt ---> lees depri, moe en chagrijnigheid) moeten slikken, bij mij heeft het ook allemaal nog eens niet geholpen ook! ik ben uiteindelijk dmv hormonen spuiten zwanger geraakt, maar hoop dat het nu bij jou al raak is, zou geweldig zijn, toch?! succes met afwachten,

groetjes riniti

5. Dina

Dina Lid

Aug 20, 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Riniti

Bedankt voor uw snel antwoord! Ik ben blij voor jou dat je dan toch zwanger bent geraakt na al de clomid ellende. Ik zie ook heel erg af van de clomid, zo erg dat ik zelfs niet wou vrijen uit ellende ... daarmee dat ik me ook afvroeg of ik nog zwanger kan geraken drie dagen nadat we gevreeën hadden. Ik heb tijdens de eerste ronde clomid (50mg) één eitje gehad, maar dat was pas héél laat rijp (na bijna een maand rijpen). Heb toen pregnyl gehad, maar een week later na de spijt kwamen mijn regels al door. Nu de tweede ronde was mijn ei waarschijnlijk al geweest want op de echo was alleen een overblijfsel te zien. Ik hoop het echt. Had jij mooie follikels door de clomid of sloeg het helemaal niet aan? Wij zijn nu een half jaar bezig, en ik weet dat dat nog niet zo lang is, maar toch begint het wel een beetje te wegen, zeker door de clomid! Ik ben in ieder geval super blij voor jou dat je zwanger bent ! Geniet er met volle teugen van!
    Groetjes

6. jazz

jazz Niet meer actief

Hi Dina,

Ook ik zit mee te lezen. Ben inmiddels begonnen met Clomid, vandaag de 3e dag. Ik neem ze savonds zodat ik zo min mogelijk bijverschijnselen heb. En ik moet zeggen het valt nog mee. Maar ik neem 50 mg per keer.
    Beiden kinderen uit vorige relatie zijn trouwens clomid kinderen. 1x kuur en gelijk raak. Alleen dat is al zo'n tijd geleden.
    Ik vraag mij dus bijvoorbeeld af of de eisprong eerder komt:(
    Want ik heb een gewoone cyclus

7. Dina

Dina Lid

Aug 20, 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Jazz

Bij mijn eerste ronde 50mg kwam mijn eisprong pas heel laat omdat 50mg een te lage dosis was voor mij. 100 mg is beter en bij deze dosis heb ik sowieso mijn eisprong voor cyclusdag 15 gehad. Je zal nu gewoon je follikelmeting moeten afwachten om te kijken hoe groot je follikel is (of follikels). Dan zal de gynaecoloog ongeveer kunnen omschrijven wanneer je eisprong zal plaatsvinden. IK duim mee voor jou dat het terug raak is vanaf de eerste ronde! Van 50mg had ik toch een beetje last (depri, chagrijnig) maar die symptomen had ik pas nadat ik stopte met de pilletjes (ongeveer rond dag 8/9). Ik bleef er toch een dikke week echt last van hebben. Ik voel nu wel duidelijk een verschil met de 100mg!
    Bedankt voor je reactie en veel succes!
    Dina xxx

Share This Page