Ik denk ook rond m'n 14/15e voor het eerst een Breezer of iets van dat spul, ik weet het eigenlijk niet eens meer precies. Het zal in elk geval thuis zijn geweest met vrienden. Vanaf m'n 16e standaard met stappen een paar flugeltjes, een tequilla om er in te komen of thuis indrinken. Nooit heel dronken of erger; comazuipen. Nu drink ik af en toe 's avonds of in het weekend een wijntje. De laatste tijd vrij weinig, ben vaak erg moe en als ik dan een wijntje neem ben ik helemaal niks meer waard. Wat ik ook erg lekker vind is zomers een ijskoud witbiertje of 's winters een warme chocolademelk met amaretto en slagroom, hmm!
rond mn 14e met uitgaan mix drankjes. En nu alleen met uitgaan, visites drink ik nog wel eens een drankje. Meestal mixjes of likeurs. Thuis drinken mijn vriend en ik eigenlijk nooit, hooguit in de zomer met erg mooi weer dat je 's-avonds lekker buiten zit.
Op mijn 15e met bier. Tot ik er ziek van was geworden, daarna nooit geen bier meer op. Daarna mixdrankjes en puur met ijs. Sambuca.... mmm lekker! Maar eigenlijk drink ik al jaren amper meer. Hooguit een paar glazen champagne per jaar haha! Ik lust geen bier, wijn en rosé dus op de gemiddelde etentjes en feestjes blijft er alleen frisdrank over.
Denk toen ik een jaar of 15 was, op de dansschool bij het 'uitgaan' een passoa jus....getsiederrie . Later nog wel bij het uitgaan eens een breezer ofzo gedronken maar ik hou gewoon helemaal niet van alcohol en sinds dat dat besef er was drink ik eigenlijk nooit meer. Het enige waar ik een uitzondering voor maak is Franse cider, dat vind ik heel erg lekker. Maar dat is hier toch niet te krijgen en vanwege zwangerschappen en borstvoeding heb ik nu al denk 3 jaar geen druppel meer gedronken en ik vind het prima.
Geen idee hoe oud ik was....denk brugklas! Bacardi Breezer en Afpelkorn ....bahhhhhhh! Nu drink ik alleen nog met stappen en dat is dan Bacardi Razz 7-up en hoeveel ik dan drink weet ik niet, is net siroop dus drink er aardig wat weg. Doordeweeks of normale weekenden drink ik nooit al hebben we alles in huis maar heb er dan geen behoefte aan. Vind het ook lekkerder met uitgaan, veel ijs en een rietje!
Sneeuwwitje toen ik 12 was denk ik, en toen ik 14 was ging ik stiekem stappen en dronk ik alles behalve bier en wijn. Wijn lust ik pas sinds mn 20e ongeveer, en bier kreeg ik tijdens mijn vorige zwangerschap ineens heeeel veel zin in. Dus bavaria malt gehaald en na de zwangerschap overgegaan op gewoon bier Ik drink eigenlijk alleen op vrijdag avond, heerlijk voorgenieten van het weekend En op zaterdag avond als we uit eten gaan of bij vrienden zijn ofzo, thuis dan eigenlijk niet.
Ik begon met drinken rond mijn 14e, toen ook een paar keer dronken geweest maar dat vond ik zo vreselijk dat dat bijna nooit meer gebeurt is sindsdien. Ik dronk wel heel regelmatig voorheen (tijdens stappen, etentjes, 'gewoon' samenzijn met vrienden) Nooit echt heel veel maar wel best vaak. Nu drink ik bijna nooit meer. Misschien 1 wijntje per maand ofzo
vroeger toen ik een jaar of 14 was wodka redbull,bier of smirnhoff ice of boswandeling. nooit echt straalbezopen geweest. nu eigenlijk nooit. heel heel heel af en toe met uit eten gaan een amaretto of in de zomer als het bloedheet is een flesje bier. maar als het 3x per jaar is is het veel. geef er niks om
Op mn 11e een keer sneeuwwitje gedronken. Op mn 14e breezers in de "soos" ( jeugd soos he ) En dan 1 op een avond. Op mn 16e tijdens het uitgaan dronk ik wel meer en wat tsja dat lag er aan ene keer bacardi andere keer wijn dan weer cocktails ofzo. Dat tot mn 18e gedaan. Daarna weinig gedronken nu af en toe in het weekend of doordeweeks een wijntje bij t eten en als ik bij mn moeder ben een wijntje voor de gezelligheid.
Begonnen op mijn 13e met mijn vrienden van de sportvereniging. Tot mijn 17e ging ik wekelijks los en daarna niet meer. Ik kreeg een vaste relatie en hij dronk vrijwel niet. Na die relatie kreeg ik een relatie met mijn man en hij drinkt niet. Ik nu (sinds een jaar of 10) helemaal niets meer en dat bevalt prima. Ik mis het niet.
ik kreeg mijn eerste drankje toen ik 13a14 was van mijn moeder mijn zus was toen 16/17 en ging altijd stappen met der vrienden en dus drinken en mijn zus was mijn grote voorbeeld toen..... dus mijn moeder heef toen een bacardi breezer voor me meegenomen zodat ik het thuis kon drinken zodat ik wist hoe het was naja werd er toen al flink giegelig van....... toen ik eenmaal 16 was, was het elk weekend gezellig drinken maar meestal (maar) 10 drankjes op een avond toen ik met mijn vriend ging samen wonen op mijn 18e haalde ik vaak voor het weekend een flesje zoete witte wijn op dit moment drink ik geen alcohol
Ik zou echt niet weten hoe oud ik precies was, zal wel een jaar of 15 zijn geweest en was volgens mij bessen. IEUWWW Toen ging het met het stappen over op bier en dat vind ik nu ook zo vies. Nu drink ik 's avonds (niet altijd) 1 rood wijntje, in het weekend soms 2.
Het verbaast me hoeveel mensen er bijna elke dag alcohol drinken! Niet dat ik dat raar of erg vind hoor, had het alleen niet gedacht Ik weet niet meer hoe oud ik was toen ik voor het eerst alcohol op had. Sowieso dronk ik het alleen als ik uit ging en dat was echt bijna nooit. Ben een paar keer bij een vriendin geweest in Zweden en daar dronken ze vodka als limonade! Paar keer flink bezopen van geweest, haha! En soms dronk ik met mijn vriend een flesje wijn. Maar nu drink ik eigenlijk nooit meer alcohol. Is niet handig met de bv, kolven en weggooien en zo, plus het smaakt me ook niet meer.
Ik was bijna 16, met vrienden in de discotheek, we dronken bier.. heb tot mijn 18e bijna ieder weekend gedronken.. En daarna nooit meer (Dus al 6 jaar geen druppel meer)
Mijn eerste drankje was een glas witte wijn uit zo'n pak, ik was een jaar of 12 en dronk het bij mij oma. Nu drink ik bijna nooit, eigenlijk alleen op feestjes. Maar dan drink ik wel gelijk stevig! En dan als het er is Malibu-Cassis en anders gewoon witte wijn.