Alcohol

Discussie in 'Voeding' gestart door Omelet, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je bedoelt dit als percentage van de hoeveelheid van de drank die je erin doet.. Dus als je een gewoon glas wijn gebruikt (alcoholpercentage 7,5%) dan een uur sudderen.. dan blijft dus 1,875% over van 200 ml wijn... tjonge... dat lijkt me niet de moeite maar goed..

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En dat dan nog delen door het aantal personen wat van de pastasaus eet ;)

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehhm ja natuurlijk... en soms doe je er ook nog iets van water of vocht erbij, dat verdunt ook...

Trouwens Juju, maakt niet uit hoe groot een portie is.... het percentage blijft hetzelfde;) Het maakt alleen uit hoe tipsie je er zelf van wordt in combinatie met het verdunnen met je bloed

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat klopt natuurlijk maar 1% van 1000 ml is natuurlijk wel wat anders dan 1% van 10 ml...

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha Gekko je hebt helemaal gelijk maar ik was meer ongerust over de ml die mijn kindje binnen zou krijgen itt het percentage van het gerecht ;)

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zou glaasje wodka doen:D:p

sorry, was mn eerste gedachte:D

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou het wel geven, die kleinste hier ( 13 mnd ) krijgt al vanaf een maand of 7 ook al stoofpeertjes, wij bereiden dit altijd met rode wijn, alcohol vervliegt altijd.

En dat iniminie beetje wat er wel over blijft is echt niet schadelijk hoor.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet om
    Je aan te vallen maar gewoon nieuwsgierig...

Maar vind be het niet een beetje krom... Je wil je kindje geen vis gemarineerd in witte wijn geven..maar over pastasaus met alcohol zou je niet moeilijk doen...:(

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Pastasaus staat 2,5 uur te pruttelen, en is 1 glaasje wijn in een hele wokpan vol. De vis heeft een uur in witte wijn gelegen (alleen witte wijn en wat peper) en daarna even kort gebakken.
    Denk dat hij met een stukje vis meer binnen zou krijgen dan met een schepje pastasaus. Maar is nergens op gebaseerd hoor, puur gevoel.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Even gewoon ... Haha maken jullie je pastasaus allemaal zelf?
    Aangezien jullie m 2.5 uur laten staan?!:p

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hmm ik snap je wel..
    Alleen vraag me af in hoever dit gelijk op gaat... Omdat iets wat je bakt idd veel heter word dn de 100 graden van koken...

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik denk niet dat de hele vis zo heet wordt. Maar geen idee dus ;)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je dit lijstje aanhoudt dan maakt het trouwens wel verschil.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Op wat voor temperatuur zet je de oven dan en voor hoe lang?
    Ik zou het wel geven hoor, dat kleine beetje, en dan ook die ene keer. Neem aan dat je die vis ook niet verzuipt in een hele fles?

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je hebt met een aantal zaken rekening te houden:

Hoeveel drank doe je in het gerecht? (een borrelglaasje bier of een bierglas wodka).
    Wat is de bereidingswijze en de bereidingstijd?
    Een hoeveelste deel eet het kind?

Als je uitgaat van een standaard horecaglas drank in een gerecht maakt het percentage natuurlijk niet uit. 75% alcohol van een standaardhorecaglas blijft 75%.

Er is dus nogal een verschil of je een glaasje wijn door een grote pan saus doet, die 2,5 uur pruttelt en waar 8 mensen van eten of dat je een goede scheut sterke drank op het laatst of door een koud toetje doet voor 3 personen.

Vlees en vis wordt ook mals door het te marineren in yoghurt. Kippendijen en stevige witvis lenen zich daar goed voor.

Deel Deze Pagina