alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleinmonster, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    een kennis van ons is nu een maand zwanger en drink nog steeds. ze zegt een onderzoek gelezen te hebben waar in staat dat drinken de eerste 3 maanden geen kwaat kan. Hoe kijken jullie daarna?

ik probeer zwanger te worden en drink nu al niet meer.

2. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bewust zwanger zijn betekende voor mij geen drup alcohol. Waarom een risico nemen? Er wordt niet voor niets gezegd dat het niet goed is.
    Tijdens het zwanger worden er niet op gelet, anders had ik ruim 2 jaar geen drup kunnen drinken :p. In de eerste 4 weken van mijn zwangerschap heb ik zelf nog wel wat gedronken, ik wist toen dus nog niet dat ik zwanger was.

3. 2eUk

2eUk Lid

25 sep 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ieder voor zich,wie ben ik om er iets van te vinden.
    Maar persoonlijk drink ik niet als ik zwanger ben of wil worden.. en ook roken vind ik "not done" tijdens de zwangerschap..stel je voor dat je kindje iets mankeerd, ik zou mezelf dit nooit vergeven..

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Check het FAS syndroom. Geloof niet dat er vrouwen zijn die dit bewust op hun geweten willen hebben! Zwanger zijn berekend geen drup alcohol! Dat is mijn mening in ieder geval. Hetzelfde geldt voor mij voor sigaretten etc.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het zijn twee uitersten, drinken als je zwanger bent vind ik not done, stoppen met drinken terwijl je nog niet eens zwanger bent zwaar overdreven. Stoppen met een posi test is vroeg genoeg.

7. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik heb geen druppel gedronken, is geloof ik echt niet goed voor de baby. Over het algemeen drink ik misschien 3 glazen per jaar dus ik kon het ook makkelijk laten. Maar als ik zo iets hoor dan krijg ik gelijk zo een naar gevoel , ik bedoel wees eens blij dat het je gegund is om zwanger te zijn en doe er alles aan om dat kindje een kans te geven om gezond te zijn. Ik vind dat je op het moment dat je er voor kies om moeder te worden jouw eigen belangen opzij moet zetten, nu is jou kindje meest belangrijk!!

8. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Precies mijn gedachte!
    Ik heb verder geen gekke dingen en ik rook misschien een pakje sigaretten per jaar. Ik probeer er wel op te letten. Maar ik stop niet met een wijntje tot ik een positieve test heb.
    Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, zal alles in het teken van ons kleintje staan. Geen probleem om dan alles te laten staan wat schadelijk zou kunnen zijn!

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Hier sluit ik mij bij aan!

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb bij mijn jongens wel eens een wijntje gedronken tijdens de zwangerschap, dat waren er zo'n 3 per zwangerschap. Maar toen werd er nog gezeg dat af en toe een wijntje geen kwaad kon.

Nu drink ik nog wel een wijntje, maar we zijn nu nog aan het proberen :) ik let al op dat ik er maar 1 drink, maar vind het niet nodig om te stoppen voordat het zover is. Maar zodra ik weet dat ik zwanger ben zal ik geen alcohol meer drinken.
    (ik heb al wel alcoholvrije wijn gekocht, ben benieuwd hoe dat smaakt, maar die gaat ook pas open als ik weer zwanger mag zijn)

11. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Dat smaakt heel vies!! Omdat ik wel van een wijntje hou heb ik het geprobeerd. Het zou opvallen als ik ineens geen wijntje meer drink.
    Mocht jij een goede gevonden hebben dan hou ik me aanbevolen. :D

12. me83

me83 Niet meer actief

ik vind echt ook echt niet kunnen om te roken of drinken tijdens de zwangerschap, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik wel eens een glaasje wijn gedronken,al drink ik toch nooit veel maar toen ik de tes tin handen had was dat gelijk over... dat is het mij echt wel waard!

tis dan ook zo dubbel dat ik me overal aan houd en anderen hier in mijn buurt gewoon roken,drinken en zelfs drugs gebruiken tijdens de zwangerschap en nog even een kindje baren ook terwijl mijn kindje helaas niet mocht blijven leven,kan dr best kwaad om worden zelfs.. maar ja..dat is hun keuze en ik kan moeilijk zeggen hoe ze hun leven moeten leiden..

13. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Ik drink geen alcohol meer sinds ik ben gestopt met de pil! Just to be sure!

14. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    ik drink echt niet nu al zelfs niet meer als ik bezig ben,
    kindje moet een kans hebben zo gezond mogelijk te leven te komen!

heb zelfs gehoord dat ze verslaafd geboren kunnen worden en moeten afkicken als je veel drinkt
    verschikkelijk toch?

goed dat je niet drinkt!
    liefs love7

15. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Mee eens! :D

16. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Helemaal mee eens! Ik ben wel al gestopt met roken. Dat is natuurlijk zoiezo beter!

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Een wijntje op zn tijd kan echt niet zoveel kwaad hoor.
    Heb je wel eens in wijn-drinkende landen gekeken? Frankrijk, Italie enzo. Daar lopen echt niet allemaal kinderen met fas rond. :)

18. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Helemaal mee eens. Mijn neefje heeft FAS omdat mijn oom tijdens de "daad" zwaar alcoholist was!! Hij heeft hierdoor erge autisme en epilepsie... Dus het kan zelfs al voor de zwangerschap kunnen gebeuren!!!

Foetaal Alcohol Syndrome Stichting Nederland

19. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.941
    2.812
    113
    Vrouw
    Ik studeer psychologie aan een universiteit, waarbij ik ook les krijg over de biologie van het menselijk lichaam.Toevallig heb ik afgelopen jaar het vak 'Ontwikkelingspsychologie' gevolgd, waarin duidelijk naar voren kwam dat alcoholgebruik tijdens de zwangerschap zeker niet goed is voor het embryo/de foetus. Er zijn momenten in de zwangerschap waarop alcoholgebruik minder kwaad kan, maar dat zijn niet de eerste weken van de zwangerschap.
    Alcoholgebruik is van invloed op de ontwikkeling van de hersenen. Daarnaast, als moeders erg veel drinken, vooral dus in het begin van de zwangerschap, kan dat aangeboren afwijkingen geven. Zowel op het uiterlijk van het kind, maar ook op de mentale ontwikkeling. Men spreekt dan van het 'foetaal alcoholsyndroom'.

Dus het beste is gewoon, om tijdens je zwangerschap, lekker die drankjes te laten staan ;)

20. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    ik drink ook geen alcohol nu ik zwanger ben.. heb wel een lekkere alcohol vrije wijn ontdekt ;) van de gall & gall. Zo kan ik toch af en toe nog eens gezellig mee borrelen met vriendinnen etc:)

Deel Deze Pagina