Paar tips voor de alcohol vrije wijnen 1. Vita Nova Sparkling Secco** 2. Domaine de Fleur Sparkling Rose** 3. Vini Vici Sparkling* 4. Domaine de Fleur Sparkling** 5. Vini Vici Sparkling Rose* 6. Domaine de Fleur Chardonnay** 7. Carl Jung White+ 8. Domaine de Fleur Cabernet Sauvignon** 9. Eisberg Riesling+ 10. Carl Jung Red+ * = Online alcoholvrije wijn bestellen ** = Alcoholvrije wijnen - DOMAINE DE FLEUR - topkwaliteit voor horeca, slijterij en consument | Domaine De Fleur + = Gall & Gall
Ik heb in mijn zwangerschap niet gedronken, maar wel redbull en dit schijnt ook heel erg slecht te zijn.
Redbull is eigenlijk beetje zelfde als koffie, gaat om de hoge dosis cafeine, dus ligt ook nog aan hoeveel redbull je drinkt?! Dronk?!
Oh oke... 1 blikje was geloof ik 2 kopjes koffie, dus opzich valt dat dan mee Niet net als een vriendin van mij, die 2x 2L fles cola dronk per dag
Graag gedaan... Mijn zusje heeft altijd medicatie gehad waarbij ze geen alcohol mocht dus ben gewend met haar deze "wijnen" mee te drinken Vind ze wel lekker
Deels mee eens. Vooraf stoppen vond ik ook altijd overdreven. Echter nu het toch langer duurt dan gehoopt (en ik geen goed gevoel over de vooruitzichten heb) laat ik voorlopig toch de wijn maar even staan. Drinken ik wat anders dan wijn, boeie. Nice Wat ik op een van die sites las: "Hoe alcoholvrij is alcoholvrij? Volgens Europese wetgeving mogen alcoholvrije wijnen maximaal 0,5% alcohol bevatten. De alcoholvrije wijnen van Domaine de Fleur bevatten maximaal 0,2% alcohol, dat is gelijk aan het percentage dat kan voorkomen in frisdranken en vruchtendranken als gevolg van de gisting van natuurlijke suikers." alcoholvrij is dus niet 0.0%, echter dat van die vruchtendranken wist ik echt niet. Jammer dat je ze meteen per 6 moet bestellen, straks vind ik t niet te zuipen
Ja dat is wel jammer inderdaad dat je zoveel tegelijk MOET bestellen... En dat van de frisdrank en vruchtensap wist ik ook niet...
vanaf, ik geloof, 7 weken ontstaat de bloedband met je kind. Dus vette bull shit dat drinken de eerste 3 maanden geen kwaad kan... Ik heb zelf tot aan mijn positieve test gewoon gedronken, ik testte vroeg positief en heb daarna niet meer gedronken.
Goh, ik vind dat eigenlijk heel persoonlijk. Zelf drink ik ook niets, behalve een glaasje champagne (klein glaasje) bij mijn verjaardag en de aankondiging aan de schoonouders. Mijn schoonzus is huisarts en zegt dat een klein beetje niet erg is. Mijn moeder's gyn zei toen ze zwanger was van mij dat alcohol met mate mocht en ik heb er geen problemen van ondervonden. Een vriendin van me dronk wekelijks wel alcohol en heeft een schat van een (gezonde) baby nu. Zelf doe ik het niet maar dat is een persoonlijke keuze, schrik dat er iets mis zou kunnen gaan. Maar ik vind persoonlijk dat dit echt de keuze is van de moeder en vader zelf en hier geen mening over te geven is.
Als behandelaar in de verslavingszorg kan ik zeggen: als je niet kunt/wilt stoppen met alcohol drinken als je zwanger bent, wetende dat je daar MOGELIJK je kindje mee kan schaden (foetaal alcohol syndroom) en jouw argumentatie berust op niet evidence-based onderzoek, dan is er sprake van een mate van een alcoholprobleem. Ik zeg niet per definitie verslavingsprobleem, maar het laat zien dat alcohol dus zodanig veel voor je betekent, dat het meer dan gezelligheidsgebruik of lekkere smaak is. Je kunt mij namelijk niet wijs maken dat er geen gezelligheid is als je niet drinkt en ook niet dat NIETS anders lekker smaakt. Ik vind het persoonlijk ook egoïstisch en het frustreert me dat er mensen zijn die zo lichtzinnig denken over zwangerschap en dus hun kindje. Dat vind ik niet veelbelovend voor het ouderschap. Maar mijn mening is natuurlijk ook gekleurd. Op basis van de feiten kan in ieder geval gezegd worden dat er sprake is van functioneel alcoholgebruik, omdat er blijkbaar zwaarderwegende redenen zijn om wel te drinken dan om het kindje te beschermen tegen mogelijk negatieve invloeden. Is jouw kennis wel bewust bezig met ''geen rood vlees, ongepasteuriseerde etenswaren, niet te veel koffie etc etc''? Als dat namelijk wel het geval is, dan ondermijnt ze haar eigen bewering dat het de eerste drie maanden zou kunnen (wat overigens niet waar is). Vanaf het moment dat het embryo een hartslag heeft, is het gevoelig voor alles wat in jouw bloedbaan terecht komt. Dus ook alcohol. Een hartslag is er vanaf ongeveer 6 à 7 weken. Groetjes Patricia
Het is voor iedereen persoonlijk, ik drink nu nog regelmatig een wijntje bij het eten en de keren die ik uitga een biertje. Toen ik zwanger was meteen gestopt, gelukkig werd ik ook misselijk van de geur van bier hahaha. Mijn schoonzus had maar 8 pogingen in het Zh en 10 maanden niet gedronken, de dag voor de 7de poging een paar biertjes gedronken en zwanger. Maar ik denk dat iedereen moet doen war zij zich goed bij voelt.
Cola dronk ik ook veel. Niet zoveel als jouw vriendin, maar zeker wel 6 liter per week. Nu sinds maart. Gemiddeld 2/3 glazen per week.
Sowieso went je lichaam aan een bepaalde hoeveelheid van Cola Maar wat zei dronk was echt van de zotten!! Die staat op met cola en gaat er mee naar bed...
ik heb ook de eerste 3 maanden gewoon gedronken in mijn zwangerschap ,wijntje kan echt geen kwaad ..mijn eigen huisarts zei het zelfs dat het geen kwaad kan en heb gezond kind gekregen uit eindelijk
Drinken als ik zwanger zou zijn, zou ik inderdaad niet doen. Drink nu wel wat minder, als we meerdere feestjes hebben niet elke keer. Maar nee, stop niet totdat ik pos test. Maar drinken als je wel zwanger bent??? Dat snap ik niet, het risico wil je toch niet lopen...