Vanmorgen kwam ik erachter dat mijn vriend 'stiekem' een glas wodka drinkt voor het slapen gaan. Met stiekem bedoel ik, hij doet het als ik al boven in bed lig. En hoe ik het weet? Maandag kwam hij bezopen terug van zijn ouders rond middernacht, gaat mij irriteren enzovoorts dus weer ruzie..... Nou ja dat was dan maandag. Gisteren kwam hij een hele tijd later pas naar bed om gelijk in slaap te vallen, ja oke geen probleem. Echter zag ik vanmorgen dat de fles wodka aangebroken was en er een flinke slok uit was. Ik heb hem die fles niet zien pakken en ik weet zeker dat de fles maandag nog helemaal dicht was (zegel van de dop was dus niet gescheurd). Dit begint verdacht veel op een patroon te lijken dat mij echt zorgen baart. Mijn moeder was ook zo begonnen en bleef dit doen tot haar dood, zij werd er een echte alcoholiste van. Wat moet ik nou? Vanavond zal er zeker over gepraat worden, ik ben niet boos maar maak me wel zorgen. En hij is absoluut geen prater, ben gewoon zo bang dat het fout gaat
Mijn man doet dat ook vaak. Dan zie ik 's ochtend het borrelglaasje staan. Maar hij is ook van het motto dat 1 glaasje alcohol beter voor je lichaam is dan helemaal geen. Zolang het er niet meer zijn vind ik het niet erg.
Kan me voorstellen dat het direct associaties op roept uit het verleden maar als ik hier kijk drinkt mijn vriend ook graag nog even alleen beneden een borrel. Dat meld hij ook niet maar vind ik ook niet nodig. Het is voor hem gewoon even een momentje alleen na een drukke dag. Hoeft niet direct alcoholisme te zijn.
Met een slaapmutsje is toch niks verkeerd? Want wel verkeerd is, dat hij het "stiekem" doet, goed dat je vanavond een gesprek aangaat!
Dat is er maar een. Mijn vriend drinkt elk dag, variërend van 1 glas tot een krat bier. Zijn moeder is ook een flinke drinker en zijn jongste broer is ook een verslaafde van iets anders. Het zit er dus ookneen beetje in, en nogmaals, ik begin een patroon te zien die niet deugt. @Else31 dank je
Ik zou het ook geen probleem vinden, drink zelf ook vaak een borrel voor het slapen gaan. Zolang het niet stiekem gaat of hij erover liegt zou ik me er niet druk om maken. Als hij toevallig maandag en dinsdag drinkt is dat voor mij niet meteen een patroon. Als mijn vriend voor zijn werk in het buitenland is drink ik voor het slapen gaan ook altijd één glaasje, ook op maandag of dinsdag. Ik heb dat momentje dan gewoon nodig als slaapmutsje en dagafsluiting.
Die borrel zou ik niet erg vinden, dat hele krat wel. Moet hij echt dagelijks drinken?? Want dan zou het dus wel een verslaving kunnen zijn en daar moet hij dan hulp bij zoeken en er zelf echt achter staan. Zou het gewoon rustig met je vriend het erover hebben, misschien is het wel zon gewoonte die er ingeslopen is en doet hij het onbewust.
Nou ik herken het (niet van vriend). Maar bij mij zouden wel alarmbellen gaan ringelen... Vooral omdat het stiekem gebeurt. Ondanks dat je vriend geen prater is, zou ik wel een gesprek aangaan en je eigen grenzen aangeven. Bv alleen drinken als jij er bij bent, 1 a 2 keer per week. Mocht het toch een probleem zijn en hij geeft het niet toe, probeer dan alles goed in de gaten te houden (flessen drank checken). Alcoholisten zijn creatief: om niet op te vallen vullen ze flessen aan met water.. Mocht dit zich voor gaan doen, zoek dan hulp! Misschien overdreven allemaal, maar dit komt me zo donders bekend voor helaas.
Nogmaals, een glaasje maakt me niet uit. Ik zeur nooit als ie in het weekend weer eens veel drinkt of na het werk zijn biertje pakt. Maar ik weet dat ie de afgelopen tijd veel te verwerken had maar hij praat er niet over en sluit zich af. Dit drink gedrag heeft ie nog nooit vertoond en vandaar(met in mijn achterhoofd de dingen die spelen) dat ik me zorgen maak.
Bij mijn man is het meestal idd 1, hooguit 2, maar als het om echt 'n krat gaat die hij in 1 dag wegdrinkt . Ik zou nu dan ook ingrijpen, maar geen idee hoe.
Ik vind wat drinken heb probleem. Je zegt dat dit 1x gebeurd is misschien eerst kunnen of het elke avond zo is en zo ja en gesprek aangaan. Het feit dat hij het stiekem doet en op een door de weekse avond drinken tja komt vind ik zorgelijk
Ik kan mij voorstellen dat je schrikt. Het zou geen probleem zijn maar omdat jij zeker weet dat de fles dicht was en hij erover liegt... Ja dan heeft hij een probleem. Ik denk alleen niet dat je veel kunt als hij het zelfs niet erkend. Heel veel sterkte!
ik zou mij eerder zorgen maken over die krat bier per dag, als hij dat al deed was hij sowieso al een alcohol veslaafde. iemand die meer dan 4 biertjes per dag drinkt is verslaafd sorry ik hoop voor je dat hij snel inziet dat dit moet veranderen. Mijn ouders dronken ook veel, mijn vader was 33 toen hij overleed mede door alcohol en mijn moeder werd weduwe met 27 en moest verder met 2 kinderen van nog maar 8 en 4 jaar oud laat hem dit maar lezen, misschien gaan zijn ogen open! sterkte!
Bah wat naar ik ken het ook alleen niet met drank. Je gevoel uitspreken lijkt me het beste en vragen hoe hij het ziet. Als een probleem? Of vind hij het heel normaal? Voor vragen mag je pben
Doet hij het nou echt stiekem of niet? Want je geeft aan dat hij het doet als jij in bed ligt. Mijn man drinkt ook wel eens wat als ik in bed lig, maar ik vind het pas stiekem als hij dan de fles verstopt. Kun je het er niet gewoon over hebben met je man, vragen hoeveel hij drinkt en waarom?
Even voor de duidelijkheid, hij drinkt geen krat per dag. Het kan in een week variëren. Meestal doet hij het in de weekenden, zoveel drinken. En hij weet waar ik vandaan kom en hij komt zelf van een gezin met een alcoholprobleem. Maar ja, hij ziet het anders blijkbaar. Er komt een dag dat ie zich nog te pletter rijd en ook daarvoor is ie meerdere malen voor gewaarschuwd, maar luisteren en het snappen is weer wat anders.
Hij doet het stiekem in de zin van: niet in mijn bijzijn (die wodka drinken). Normaal schuwt hij het niet om gewoon zijn biertje te pakken waar ik bij ben. Dus bij mij gaan alarmbellen af. En dat praten doe ik vanavond als ie thuis is van het werk.