Alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelliee, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Even heel hard wat ik zeg...maar zelf geen alcoholist als ouder gehad, want dan zou je er zeker anders over denken. Ik vind absoluut dat die geen kinderen zouden moeten hebben. De angst...het onvermogen, de schaamte...dat moet geen 1 kind meemaken.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Met 10 bier op een dag vind ik niet dat je nog fatsoenlijk voor een kind kan zorgen, ik zal niet zeggen dat ze een slechte moeder is of dat ze geen kind verdiend, maar zo kun je niet verder leven als moeder. Vind het ook wel typisch iets voor alcoholisten, zeggen dat je heel normaal functioneert etc, want dat kan gewoon niet. Je bent namelijk 24/7 onder invloed.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En dan vooral dat laatste!

Enig idee hoe het is als je je vader als 12 jarige stomdronken uit de kroeg moet vissen? En hoe het is als vervolgens het hele dorp het daar maaaanden later nog over heeft? Dat jij dat zielige meisje bent van die vader die alcoholist is. Dat zielige meisje bent dat haar eigen vader om 2 uur in de nacht dronken uit de kroeg moet halen?

Het kind is wat nooit van te voren weet wat voor dronk een vader ( in dit geval moeder ) heeft?
    Hoe het is als die dronk agressief is zo erg dat er van alles door de woonkamer vliegt?

Je spaarpot leeg getrokken word om drank te kunnen kopen?
    Je spaarrekening leeg getrokken word om drank te kunnen kopen?

Als je dat niet weet ben ik alleen maar heel blij voor je want dan heb jij een ouder gehad die wél voor je kon zorgen.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

#204 Smnee, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2013
    Eens!
    Ik vul aan:
    In de auto hopend dat er niemand plots oversteekt.
    Niemand mee naar huis uit school, stel dat iemand dit ziet.
    Altijd 1 ouder naar gesprekken op school, voorstellingen e.d.
    Complete desinteresse.
    Altijd maar afwachten wat je thuis aantreft.
    Daarbij ben ik de oudste, dus had ik nog twee broers die ik op sleeptouw kon nemen.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ga hulp zoeken!
    Zoek uit waarom je drinkt.
    Meestal betekend het dat er meer speelt dan het gewoon lekker vinden.
    En geloof me ook maar dat als jij op maandag 10 bier drinkt dat die alcohol op dinsdagochtend nog in je bloed zit.
    En je kind krijgt er echt wel wat van mee.
    Ben ook opgegroeid met een alcoholistische moeder en dat heeft sporen na gelaten.
    No way dat ik dat mijn kinderen aan zou doen.
    Elke keer weer wachten op dat ene telefoontje....die op 06-02-2010 kwam, moeder had een hartstilstand gehad en door zuurstofgebrek wilden haar hersenen niet meer, op 08-02-2010 hebben we haar beademing laten stoppen.
    Eerlijk gezegd; toen viel er rust over ons heen, geen zorgen meer, nooit meer op onze tenen lopen en mijn vader kon weer van zijn leven gaan genieten en uit gaan.
    Tuurlijk mis ik haar en hadden we ook mooie en leuke momenten, maar die donkere dagen dat ze weer eens de drankenkast leegzoop overheersten.
    Dus zoek hulp, voor jezelf en je gezin.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Ooh dit is zo herkenbaar!
    En uitstapjes met mijn vader is ook echt niet leuk want hij MOET persee even de kroeg in. 1 biertje... Om vervolgens strompelend naar huis te gaan. Ik schaamde me altijd zo erg. Waar we ook gingen met die man, hij eindigde altijd dronken. Gelukkig was mijn moeder zo wijs om bij hem weg te gaan toen ik nog niet geboren was, maar mijn zus en ik kwamen wel weekendjes.
    Mijn vader had een goede baan en had voor mij en mijn zus een spaarrekening voor als we 18 werden. Nu is mijn vader al zo'n 10 jaar werkloos(zogenaamd door reorganisatie), woont bij mijn oma(vrouw van 80)in huis en heeft al het spaargeld (zo'n €10.000)opgedronken. Zo zonde.

Ik hoop echt dat TS hulp zoekt voor het te ver uit de hand loopt.

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vul ook aan;
    een vader die zich compleet lazerus zuipt tijdens je diploma uitreiking en vervolgens zich zo misdraagt (met de al even dronken congierge) dat je dolblij bent dat je nooit meer terug hoeft naar die school.
    Je als 9 jarig meisje over straat moet met 12 halve liters heineken (Flessen), iemand je ziet lopen sjouwen en de tassen uit je handen neemt, met je mee naar huis loopt en tekeer gaat tegen je vader. Vervolgens word je bont en blauw geslagen omdat je hulp hebt gekregen.
    Je vader met een mes tegenover je moeder ziet staan als ze je op komt halen omdat hij boos was..
    Je vader je vertelt dat als hij dit pilletje neemt en wat alcohol dat hij dan morgen dood is (had hij het maar gedaan...)
    Je vader je het ziekenhuis in slaat
    Je vader tijdens de kermis in de kroeg zit en mij als 10 jarige met mijn 7 jarige zusje tot 2 uur 'snachts de kermis op stuurt en af en toe eens wat geld geeft...

Ik ben dus ook dochter van, mijn vader dronk nog wel meer (tot 35 halve liters op een dag..) en ik heb al jaren geen contact meer met hem en wil dat ook zo houden. Als hij dood zou gaan zou me dat echt niet uitmaken.

TS heeft geluk dat ik haar niet persoonlijk ken, want ik had het AMK gebeld

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jeetje tommo :( ik ben er stil van..

9. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Jeetje meiden wat een verhalen :( Ik word er gewoon verdrietig van dat jullie dit hebben moeten meemaken. Dat zou namelijk geen een kind moeten meemaken.

@TS, zoek hulp. Hier kom je niet alleen uit.

10. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik vul ook aan:
    Je moeder die je met een mes tegen je keelt beveelt om te vertellen waar de drank is.
    Een moeder waar je als 9jarig meisje op moet letten. Aa het stuur moet trekken omdat ze anders zo een huis in rijdt.
    Altijd maar moeten vertellen waarom je moeder of vader geen 'tijd' heeft om naar iets op school te komen.
    Om gebeld te worden door je vader om te vertellen dat je moeder na 11 slopende jaren, dat niemand het probleem in zag, eindelijk werd opgehaald omdat ze de dokter sloeg.
    De schaamte wanneer je enkele dagen erna ziek bent en naar diezelfde dokter moet.
    Om om 2uur snachts met je moeder op de spoed eisende hulp staan en de dokter smeken of ze niet daar kan blijven als 15jarg meisje.

Misschien reageren we te fel, maar als je geen verslaafde ouder had kan je je niet voorstellen wat het met je doet. Hoe het je leven iedere dag blijft beinvloeden. Ik hou iedere keer als mijn moeder naar een feestje gaat mijn hart vast dat het niet weer gaat gebeuren. Wij hebben als gezin 11jaar om hulp geschreeuwd. Niemand kon wat doen er waren zelfs mensen die ons niet geloofde. En dan haalt ze uit naar een dokter en dan kan het opeens wel allemaal. Anders zaten we er nu nog mee. Want nee mijn moeder zag het probleem ook niet. Mijn moeder heeft een kerngezonde lever, maar haar hersenen zijn om zeep. En nieuwe hersenen die kan je nu eenmaal niet krijgen.

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Jawel hoor volgens de statistieken drinkt mijn vader teveel, maar daarom is hij nog geen slechte vader geweest. Ik vind niet dat jij kan oordelen of ts wel of geen goede moeder is

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wat een verschrikkelijke verhalen allemaal :( Ik kan met het gewoon niet voorstellen dat je als vader of moeder zijnde dat doet.

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Volgens de statistieken ja.. Statistieken kunnen me wat. Iemand die na 1 biertje de boel kort en klein slaat is volgens de statistieken geen alcoholist. Nou eh, sure.

14. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een vader die teveel drinkt..
    Drank staat altijd op nummer 1 en nog steeds.
    Bah wat heb ik een hekel aan drank en wat heb ik me onbelangrijk gevoeld..
    Verder een top vader kocht alles voor ons maar liefde? Nee.. helaas.
    En het doet me nu nog meer pijn nu ik een zoon heb van 5 maanden die hij welgeteld 1! Keer heeft gezien..

Alcohol en kids??
    Noo way! Besef je heel goed wat voor een beeld jij je kind mee geeft.. bier drinken is immers normaal..
    En geloof me 10 bier als ik dat drink dan vlieg ik alle kanten op kan je nagaan hoe je eraan gewend bent geraakt.. en dat is een ziekte.

Pff word beetje triest van dit topic.

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, als 10 jarige aan je vader vragen wat alle pedalen in de auto nou eigenlijk zijn en hoe het werkt. In het kader van als hij knock out raakt in de auto kan ik tenminste nog remmen..

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik wilde altijd maar m'n rijbewijs halen, als z'n rijbewijs dan ingenomen werd waar we bij waren kon ik tenminste naar huis rijden.

17. tuc

tuc Niet meer actief

De statistieken zeggen iets heel anders dan een ouder die zich al een paar keer bijna dood drinkt en overal als kind te moeten zeggen dat dir "ziek" is...en lees de rest van de verhalen even.

als je zoveel drinkt ben je een slechte ouder...en dan druk ik mij nog voorzichtig uit, want hier gaat het op den duur niet bij blijven. Kindermishandeling/ verwaarlozing is het gewoon.

18. rums

rums Niet meer actief

Zolang jij het nog in de hand hebt is het oke. Of het gezond is is een tweede.
    Op het moment dat je niet kunt minderen uit jezelf dan zou ik wel hulp gaan zoeken.

En ik lees net in een later geplaatst bericht van je dat je 10 bier drinkt op een dag en dat je niet een maand zonder kan.
    Dus ik zeg: direct hulp zoeken!
    Wat vind je partner er van?

19. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja het heeft ook mijn vaders huwelijk gekost ( na 20 jaar)
    Zijn leven.. meneer zit aan de hart medicatie zijn lever werkt verre van optimaal.. zoek hulp.. je wilt niet alleen eindigen want je raakt alles kwijt als je hier mee doorgaat ook al ben je nog gewoon normaal ook je partner zal dit niet blijven accepteren en je kind gaat je het kwalijk nemen hoedan ook..

20. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    @ tommo jouw verhaal komt me zo bekend voor alleen was het bij mij mijn moeder schrok er beetje van van wat je schreef herkende mij er precies zo in pfff heftig

Deel Deze Pagina