Daar heb je helemaal gelijk in .Maar we zullen nooit weten of ze wel echt een dochtertje heeft of dat het allemaal 1 groot fantasie verhaal is
Ik wil toch nog even reageren, niet op TS want die zou onderhand moeten weten dat ze verkeerd bezig is.. Maar ik wil even een hart onder de riem steken voor alle dames die in hun omgeving alcohol misbruik meegemaakt hebben. Als ik zo jullie reacties lees weten jullie precies hoe verschrikkelijk alcohol misbruik is en doen jullie er alles aan om te zorgen dat jullie kindje(s) zoiets nooit meemaakt. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe erg het dan pijn doet om zo iemand als TS er zo luchtig mee om te zien gaan, vooral omdat ze ook nog eens een kindje heeft. Dus een dikke knuffel voor deze geweldige mama's!
Als ze zelfs een kind verzint is ze nóg zieker dan ik al dacht. Alhoewel het wel een hele opluchting zou zijn als 'Valkyra' niet zou bestaan. Arm kind....
10 bier? Jemig man! Kan je vertellen dat mijn vader zich in 10 jaar tijd dood heeft gezopen met 10 bier op een dag. De goede man had ook 'geen probleem'. En was ook niet dronken. Hij 'functioneerde' ook gewoon. Maar hij is nu wel dood door de onomkeerbare schade die hij zijn lever en nieren heeft aangedaan. Ik heb hem langzaam weg zien rotten van sterke vent tot zielig hoopje ellende. En dat heeft mij getekend voor het leven. Zoek hulp! Dit kun je je kind(eren) echt niet aan doen. En het feit dat je er niet dronken van wordt, zegt al genoeg over hoeveel schade je lichaam al heeft opgelopen. Zoek hulp nu het nog kan...
Heb ik gedaan hoor. Maar goed, eens zullen wij het hierover nooit worden. 'Hopelijk' liegt ze inderdaad en is er zelfs helemaal geen kind. Gewoon iemand met tijd te veel en een ziekelijke fantasie!
Mooi geschreven en helemaal waar! TS je hebt al een hele stap gemaakt om het bij jezelf te erkennen door dit topic te openen. Pak nu door en geef niet op. Je zal door een diep dal moeten en dat is heel zwaar maar je zal er geen spijt van krijgen! Ik hoop dat je het probleem (want dat is het wel) aanpakt en ik wens je veel doorzettingsvermogen toe.
Dat lijkt mij nou eens een schone taak voor haar eigen omgeving ... niet door wildvreemden die een of ander verhaaltje op een forum lezen. Sorry, ik snap echt wel waarom de reacties er zijn, maar hier wordt alleen het tegenovergestelde bereikt. Als TS echt een probleem heeft, dan is de kans aanwezig dat ze zich nu alleen maar nog verder in haar holletje terugtrekt en zal ze helemaal nooit meer hulp zoeken. Iedereen zit nu een scenario te verzinnen ... over 3 dagen heeft ze bij wijze van spreken haar kind vermoord en drinkt ze 100 flessen bier per dag. (en ja, ik heb ervaring met alcoholisten .... mijn man is er een (en staat al 7 jaar droog) TS - je zal dit ongetwijfeld niet meer lezen, maar onderkennen dat je een probleem hebt, is stap 1. Ga naar je huisarts en neem contact op met de GGZ. Zij kunnen je in detox nemen (indien noodzakelijk) en de handvatten geven om je probleem onder controle te krijgen. En praat met je man/vriend/familie. Geef aan dat je een probleem hebt (hoe moeilijk dan ook), want ze zult hen nodig hebben als je gaat afkicken.
Jij bent harstikke gek ofniet? Een kind van een ouder die 70 bier per week drinkt heeft het niet beter dan wie dan ook. Dat kind heeft een verslaafde ouder, een trauma waiting to happen! Open die v*rd*md* ogen van je eens! Of was je van plan ze pas los te houden als je jezelf hebt doodgezopen? Als je lever kapot is van al die alcohol en je nieren hun werk niet meer doen? Wat doet jou dochter dan? Huilen bij papa en opa en oma.. Want dan ben jij er niet meer om haar vast te houden.
Misschien mag ik het niet zeggen, maar toen ik haar woonplaats zag icm met het verhaal, dacht ik gelijk aan het lid een paar jaar geleden die alles bij elkaar loog. Al met al denk ik dat je een serieus probleem hebt en hulp moet zoeken. Je kind is niet op de wereld gezet om haar moeder de verdoemenis in te zien gaan. Had dan je benen bij elkaar gehouden als dit voor de tijd ook aan de hand was.
Ik dacht het al toen ze het topic opende, maar zei er niks van. Nu wordt het verhaal zo vreemd, dag ik het niet voor me kan houden. Er zijn serieus leden die het goed bedoelen en zich vast druk maken om haar en/of haar kindje. Zou ik niet fair vinden, want ik ben bang dat het een groot toneelstuk is...
Nou mij ook hoor!! Nou kunnen er natuurlijk echt wel mensen in Brielle wonen.. Ook mensen met problemen. Maar dit type megaprobleem. Zo groots in de aandacht brengen... het klopt niet