Alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelliee, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja is ook jammer! Maar ze hebben het er zelf naar gemaakt, helaas.

Mijn moeder heeft het nou redelijk onder controle, moet ik zeggen. Ze weet dat ik niet met m'n dochter kom als ze dronken is... Ze drinkt wel bijna elke dag, maar dan ook maar echt een paar. Klinkt raar, maar voor haar is dat heel knap.
    (al kan ik het soms ietwat zuur vinden dat ze dat vroeger niet voor mij kon doen... Maar goed.)

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Lieve meid

Ik ben opgegroeid met een aan drank verslaafde moeder. Wat begon als een slaapmutsje drinken omdat er heftige dingen gebeurt waren in de familie is geindigd in gedwongen opname of uit huisplaatsing van mij en mijn broertje.

Dit heeft echt een hele invloed gehad op mijn jeugd. Ik voelde mij onbegrepen. Ons gezin ging er aan ten onder. Ik zag haar mijn oudere zus proberen te overgieten met frituurvet, ik hoorde mijn oudere zus zich in slaap huilen iedere avond. Ik huilde mezelf in slaap. Ik controleerde 5x op een dag of ze nog ademde. Ik heb gehoopt dat ze niet meer zou ademen, dat alles over zou zijn. Ik heb glazen drank over me heenngekregen als 11jarig meisje omdat ik drank wegschudde, omdat ik een normale moeder wou.

Mijn moeder heeft een jaar lang in een kliniek gezeten. Ze is nu 3 jaar clean. Onze band is oke. Maar zal nooit geweldig zijn. Ze kan de dingen niet ongedaan maken die ze veroorzaakt heeft. Mijn hart bloed iedere dag. Ik wens iedere dag dat ik terug wakker wordt als 6 jarig meisje en dat dit alles een droom was.

Zoek hulp!!! Je kan en mag je kinderen dit niet aandoen.

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

[QUOesje86;16067242]lijf je nou doorzaniken over het verkeer? Volgens mij heeft ze gezegd dat ze sowieso nooit auto rijd of op de fiets stapt als ze gedronken heeft...

Verder weet ik er niet veel op te zeggen. Vind het erg zorgelijk en vind dat e hulp moet zoeken. Voor jezelf en voor je gezin. Ik geloof niet dat je kind hier niets van merkt.[/QUOTE]

Ik zanik niet!! Weet jij 100% zeker dat zij niet gaat rijden??

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ts, ik hoop wel dat je serieus na denkt hierover. Dat je hier aangeeft dat je zo'n test hebt gedaan zegt ook al iets. Ik wil je absoluut niet aanvallen, al lijkt dat wel zo. Mijn gevoel liep iets te hoog op.. Ik wil je graag behoeden voor zulke situaties, het is er zeker niet beter op geworden.
    Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt.. En ik wil je heel veel succes wensen als je echt die stap zet.

5. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Op ruziezoekende, agressieve, aanvallende emotionele toon reageren. Het is duidelijk wat je mening is. Hoe wil je het probleem aanpakken als je iemand wegjaagt? Dan worden de reacties die mogelijk wel iemand kunnen helpen niet meer gelezen.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oei.....!

Ik zeg: niet goed bezig :(, Ik heb medelijden met je dochtertje, echt waar.
    Meid, ik denk dat jij hier zit te zwetsen, want je kan toch niet zo dom zijn dat je zelf niet weet dat 10 pilsjes op 1 (!) dag NIET oke is??

Je moet hulp zoeken voor je probleem. Dat ben je verplicht aan je kind!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

M'n vader is een jaar clean geweest, om te laten zien dat hij het kon. In dat jaar gingen m'n ouders scheiden en na precies een jaar vond hij het niet meer nodig. Het is nu wisselend, soms drinkt hij meer en soms wat minder.
    En dat is zeker zuur.. Behoorlijk zelfs. Het blijft toch aanwezig he, zulke gevoelens?

8. MamaVanGilani

9. lioness74

Ben zelf ook dochter van.

En ik heb echt 0,0000000 procent goede herinneringen aan die klootzak.
    Nu kappen en hulp zoeken! Je kunt je kind dit NIET aandoen.

10. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Deze tekst slaat echt nergens op...dit werkt? Nergens staat dat mensen het goed vinden dat TS 10 bier drinkt en dat anderen haar willen doen geloven dat ze geen probleem heeft...TS is ook maar een mens...en wat maken mensen? Fouten! Misschien durft TS in haar omgeving niet te praten over haar alcoholgebruik en is het maar goed dat een forum als dit bestaat en gaat ze langzamerhand inzien dat ze teveel drinkt. Als iedereen zo reageert zoals jij dat doet, dan durft niemand meer dit soort vragen te stellen! Daar bereik je nou helemaal niets mee...denk jij zelf eerst maar even na voordat je iemand hersenloos noemt!

11. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Alle begrip voor, denk ook echt terecht. Ik hoop alleen dat we TS op weg naar hulp kunnen helpen en was bang dat ze afhaakt door te felle reactie.

12. lioness74

Haha, nare man...er stond iets anders, vind "nare man" eigenlijk te vriendelijk..;)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dus an laat je je ouders voor iets opdraaien omdat jij niet van de drank af kan blijven...

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het nogal een instelling, 'Ach, als er wat gebeurt wonen m'n ouders toch een straat verderop'. Schokkend luchtig en nonchalant! :$ Alsof bij de hap/ziekenhuis/waar dan ook dan het enige struikelpunt is.. De kleine heeft mama dan nodig!

15. MamaVanGilani

TE=Pietel;16067277]Deze tekst slaat echt nergens op...dit werkt? Nergens staat dat mensen het goed vinden dat TS 10 bier drinkt en dat anderen haar willen doen geloven dat ze geen probleem heeft...TS is ook maar een mens...en wat maken mensen? Fouten! Misschien durft TS in haar omgeving niet te praten over haar alcoholgebruik en is het maar goed dat een forum als dit bestaat en gaat ze langzamerhand inzien dat ze teveel drinkt. Als iedereen zo reageert zoals jij dat doet, dan durft niemand meer dit soort vragen te stellen! Daar bereik je nou helemaal niets mee...denk jij zelf eerst maar even na voordat je iemand hersenloos noemt![/QUOTE]

Moeten we dan meegaan in haar verhaal? Nee toch.
    Ze moet inzien dat ze een probleem heeft en hieraan moet werken. Ze heeft een kleintje!!

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ach kom op als jezelf er zo lacherig over doet en de ernst van de situatie niet in ziet dan is dit het enige wat helpt.

Dan ben je zo dom ast achterend van een keuie. Sorry hoor. Mijn vader is ook zo'n lamzak die de drank kei belangrijk vond geen bier nee joh rum en cola. Hij vond zelf dat hij goed functioneerde. Ik heb meneer al 9 jaar niet gezien en hij kan wel dood en begraven wezen.

Alcohol maakt alles kapot en als een echte verslaafde wil ts het niet inzien

17. MamaVanGilani

Ja juist, sommige snappen er niks van!

18. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ze moet inzien dat ze een probleem heeft en hieraan moet werken. Ze heeft een kleintje!![/QUOTE]
    De toon waarop jij het aanpakt gaat ook zeker niet werken. Jij reageert uit emotie want zoals jezelf aangeeft vind je dit een heftig onderwerp. TS is er zeer zeker niet bij gebaat dat een heel forum over haar heen valt, ik denk dat ze zelf ook wel inziet dat ze een probleem heeft? Want anders plaats je dit topic niet.

19. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Ze moet inzien dat ze een probleem heeft en hieraan moet werken. Ze heeft een kleintje!![/QUOTE]

Niemand gaat mee in dit verhaal. Er staat echt nergens dat 10 bier niet veel is en dat ze zich niet druk hoeft te maken. Ik vind het alleen te grof om iemand hersenloos te noemen, terwijl we hier niets van de situatie verder afweten. Misschien is t erfelijk bepaald? Misschien verdooft de alcohol pijn uit t verleden? TS heeft hulp nodig en geen aanval!

20. lioness74

Ik ben het helemaal met je eens hoor mamavan gilani.
    Pappen en nathouwen heb niks aan met een verslaafde!

Al geloof ik geen zak van het verhaal.

Kom op jongens, ze snapt zelf toch wel dat ze een probleem heeft met 10 bier op een dag.
    Dat ga je hier toch niet op zp gooien en vragen of ze een probleem heeft?
    We zitten hier toch niet op de kleuterschool.

Deel Deze Pagina