Alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelliee, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Niemand gaat mee in dit verhaal. Er staat echt nergens dat 10 bier niet veel is en dat ze zich niet druk hoeft te maken. Ik vind het alleen te grof om iemand hersenloos te noemen, terwijl we hier niets van de situatie verder afweten. Misschien is t erfelijk bepaald? Misschien verdooft de alcohol pijn uit t verleden? TS heeft hulp nodig en geen aanval![/QUOTE]

Ooo erfelijk bepaald krijgen een groene kaart en pijn uit t verleden ook!! Dacht t dus nie he.

2. MamaVanGilani

Ik ben het helemaal met je eens hoor mamavan gilani.
    Pappen en nathouwen heb niks aan met een verslaafde!

Al geloof ik geen zak van het verhaal.

Kom op jongens, ze snapt zelf toch wel dat ze een probleem heeft met 10 bier op een dag.
    Dat ga je hier toch niet op zp gooien en vragen of ze een probleem heeft?
    We zitten hier toch niet op de kleuterschool.[/QUOTE]

Juist Lionesse.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Niemand gaat mee in dit verhaal. Er staat echt nergens dat 10 bier niet veel is en dat ze zich niet druk hoeft te maken. Ik vind het alleen te grof om iemand hersenloos te noemen, terwijl we hier niets van de situatie verder afweten. Misschien is t erfelijk bepaald? Misschien verdooft de alcohol pijn uit t verleden? TS heeft hulp nodig en geen aanval![/QUOTE]

Ach kom ze zegd zelf dat ze het niet zo veel vind. En dat ze het niet extreem vind. Alcohol tast je hersens aan. Dat blijkt

4. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28

Ooo erfelijk bepaald krijgen een groene kaart en pijn uit t verleden ook!! Dacht t dus nie he.[/

Jij leest wat jij wilt lezen...lees nu eens goed en reageer eens opnieuw...

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk ook dat er veel al vanuit eigen ervaring/emotie gereageerd word.

Ook mijn vader was/is ( geen idee heb de beste man al 11 jaar niet meer gezien) ook alcoholist. En dronk ook " maar" 10 bier.
    Ondanks dat heb ik toch echt geen leuke herinneringen aan die man.

En als je dit verhaal dan leest en ziet dat er ook nog een jong kind bij in het spel is snap ik heel goed dat de emotie overhand neemt waardoor je boos/bot/emotioneel reageert.

6. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben wel heel benieuwd wat je vriend ervan vind?

Kom op meid, 10 bier op een dag?? Ik voel me al schuldig als ik 1 wijntje drink waar ons zoontje bij is. Het is echt NIET normaal en ik denk dat je dat zelf ook wel weet..

Ik ben ook een kind van (mijn vader was alcoholist) en heb niets dan slechte herinneringen aan hem. Ik heb het geluk gehad dat mijn moeder er alles aan gedaan heeft om hem bij me weg te houden. Toen het erop aan kwam vond de kinderrechter ook dat opgroeien in zo'n omgeving niet goed was voor mijn ontwikkeling, en heeft hij alle rechten op mij verloren. dat moet je toch iets zeggen??

7. MamaVanGilani

Ze zet het er toch neer alsof het de normaalste zaak vd wereld is? Dan ben je toch nie helemaal helder meer?

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tja...misschien had ze erg vandaag 11 op :(

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Tja dan ga je natuurlijk gekke dingen doen

10. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat vreselijk voor het kindje... een mama hebben die zoveel drinkt en die dat zelf goed praat..

Hoop echt dat TS eens goed wakker wordt en hulp gaat zoeken,want die is NIET normaal!

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat rot voor je!
    En ja, zulke gevoelens blijven zeker aawezig. :(

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ben je zat terwijl je dit topic opent?! Je snapt zelf toch ook wel dat als je zoveel zuipt een grote alcoholist bent. En dan nog roepen dat je heus nog wel kan functioneren. Typisch een reden om nog meer te zuipen voor een alcoholist.

13. Amare

Amare Niet meer actief

#133 Amare, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2013
    10 bier? De flesjes zijn 25cl, dat is 2,5 liter bier per avond!

Ja dat vind ik echt teveel. Ik functioneer na 4 bier al niet meer. (Maar ik kan er niet zo goed tegen)
    Ik heb het idee, dat je het vervolgens goed probeert te praten door te zeggen dat je er na je werk maar 2 drinkt, anders had je dat gelijk wel genoemd.

En de opmerking dat je ouders vlakbij wonen als er wat gebeurd.
    Ik heb het meegemaakt dat mijn man na een feestje medische hulp nodig had, en ik kon hem niet helpen, omdat ik ook had gedronken.(en dan ben ik een incidentele drinker, hooguit 1x in de maand)
    Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo schuldig gevoeld, dus als je er niet voor jezelf aan wilt werken, doe het dan voor je kind.

14. Ik zal ook wel 'teveel vanuit mijn emotie reageren', maar dit is weer zo'n moment waarop ik me afvraag waarom wíj degenen zijn die samen geen kinderen kunnen krijgen.

Ik begrijp ook écht niet dat er niemand in je omgeving is die je even goed door elkaar schudt en je flink de waarheid vertelt. Dit kan toch niet..

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dit was dus de opmerking die ik in zat te houden.. :(

16. Dat heb ik ook heel hard geprobeerd, maar dat is mislukt ;)

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Snap ik lievertie..

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ik heb een aantal reactie gelezen en mijn mening; ja je drinkt teveel! Daarbij vind ik je reacties erg luchtig over komen. Of je dit zo bedoeld is een tweede.

Mijn moeder dronk vroeger ook teveel. Ze deed dit overigens wel later op de avond, maar er ging rustig 6 glazen berenburg cola per dag doorheen. Op de dorpelijke feesten moest ik mijn moeder ophalen of opwachten zodat ik wist dat ze veilig thuis kwam. Vrienden die me op belden dat mijn moeder dronken, stom dronken, in de kroeg hing en niet naar huis wilde. Die heeft mij zo kwaad gemaakt dat ik de deuren op slot heb gedaan en haar buiten voor de deur heb laten staan.

Laat het niet zo ver komen en doe er wat aan! Je hebt kinderen!
    Ik ben jong uit huis gegaan, mede door dit en heb nu een goede band met mijn moeder, maar dit had ook anders kunnen zijn. Ze drinkt nu alleen nog maar in het weekend, max 3 drankjes.

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Helemaal mee eens!

20. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040