Alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelliee, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Onderstaande reactie wil ik graag nog een toevoeging op doen. Dat je ouders dichtbij wonen betekend niet dat zij de verantwoording van jouw kinderen moeten dragen als hen iets over komt omdat jij met je dronken kop niet kunt handelen?? Jij bent de ouder en volwassenen!

Misschien een beetje bot en hard, maar ook hier schiet de emotie even omhoog.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar sowieso, hoelang speelt dit al? Je dochter is nog jong. Dronk je ook tijdens de zwangerschap?

3. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Dit is de reden waarom ik bij de vader van mijn dochter weg ben gegaan.... Hij dronk dan wel geen tien maar wel teveel om nog zelf te kunnen rijden. Tot overmaat van ramp is hij ook nog een keer zijn rijbewijs kwijt geraakt, waardoor hij van mij verwachte dat ik met een baby hem 's avonds laat nog maar eens ging ophalen... Of hij had teveel gedronken en beschouwde mij als zijn persoonlijke taxibedrijf... Want hij had immers mijn rijbewijs betaald en de auto... Dat er een baby in het spel was telde niet...

Trouwens is zijn drankprobleem pas ontstaan halverwege de zwangerschap.

Met als gevolg dat als hij zijn dochter komt bezoeken ik er altijd bij blijf, en hij haar niet voor een dagje mag meenemen alleen.

Ik drink trouwens zelf bijna nooit, en als ik het doe blijft het meestal bij eentje en wanneer mijn dochter uit logeren is bij beppe of tante

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

10 bier is niets toch?? Je functioneerd nog normaal, dus geen probleem toch?

Nee even werkelijk! Ik ben misschien een zeikerd. Maar noway dat mijn man en ik tegelijk drinken. Nee 1 van ons is altijd nuchter!

Zeker nu er een kleintje op komst is drinkt mijn man vele male minder. Drinkt 2 biertjes per week, in het weekend. Dit doet hij al niet meer. Omdat hij zich verantwoordelijk voelt over mij.. Wat als ik ineens weeën krijg? Krampen of wat dan ook.. Hij wil graag nuchter mij bij staan..

Ja je kan met een taxi of wat dan ook bij een ziekenhuis komen, zat ouders die geen auto kunnen betalen. Maar hun zijn wel nuchter bij hun kind.. Als jij er al 10 gezopen heb, kun je echt niet normaal functioneren hoor.. Nou wat zal jou kleintje dan blij met jou zijn..

Pff sommige mensen zijn dus echt niet verantwoordelijk..

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sherlock zegt; En je dan afvragen waarom je hartkloppingen hebt?

Hopelijk neem je de adviezen hier ter harte! Sterkte.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik hoop dat TS al deze reacties leest. Maar ik vrees het ergste :(

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik merk dat dit topic me raakt. Ook ik maak twee alcoholverslaafden van dicht bij mee. En ik herken die slappe manier van goed praten en excuses zoeken.

Ik hoop dat je de reacties leest. Je bent onverantwoord bezig. Arm kindje.

Wees alsjeblieft flink, neem je verantwoordelijkheid en zoek hulp. Onderschat je probleem niet.

En ik ben ook erg benieuwd of je tijdens je zwangerschap niet hebt gedronken?

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vraag me nog steeds af hoe haar man/vriend hier in staat.

Weet hij dat je zo veel em zo vaak drinkt en dat je eigenlijk niet zonder kan?

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Kun je dat verbergen?

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ze heeft toch gezegd alleen met haar dochtertje te wonen of ben ik gek?

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Nee, ze woont niet alleen.

12. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hoe kun je ook nog zo 'blij' zeggen dat je kindje het goed heeft...

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kellie: je bent een ALCOHOLIST! Je dochtertje heeft een ALCHOLIST als moeder. Ga vandaag nog hulp zoeken, dat ben je aan dat kleine meisje verplicht!!! :(

Je maakt niet alleen je eigen leven kapot, maar ook dat van die kleine meid. Ze heeft recht op een fijne onbezorgde jeugd met een gezonde moeder!!! :(

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Denial.....;)

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Teveel alcohol is slecht. Elke dag alcohol is dus niet goed zorgen voor je lijf.

En rode wijn? dat dat gezond is is een grote mythe! De alcohol zorgt voor meer schade dat dat ene bepaalde stofje wat zo goed zou zijn voor hart- en bloedvaten goed kan doen. Is dus een verzinsel om drinken goed te praten!

Ik vind door de weeks drinken echt not done. Als je dat doet als je vrij bent (voor de meesten het weekend) dan is dat okee. En dan nog vind ik wel dat je niet beide kunt drinken als je voor kinderen moet zorgen. Wat als er één valt en je moet naar het ziekenhuis? Dan kun je beide niet rijden. Je kunt ee buurman vragen als het iets kleins is, maar als het ernstiger is dan moet je geen tijd hoeven te verspillen aan vervoer regelen.

Ikzelf heb er een hekel aan als mensen afhankelijk zijn van een bepaalde stof dat hen er slaaf van maakt. Dat kan drugs zijn, maar ook alcohol of tabak.

16. maria04

maria04 Niet meer actief

Die reageert niet meer hoor. Hopelijk gaat ze hulp zoeken na het lezen van al deze berichten. TS je weet zelf al te goed dat je hulp nodig heb anders open je dit topic niet.
    Hopelijk doe je wat met de adviezen. Ik neem aan dat jij j. Kleintje groot wil zien worden?

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ts de meiden zullen het goed bedoelen ook al komt het wat hard over. Ze willen graag jou ogen openen! Dat jij het aankaart vind ik in ieder geval knap en laat ook zien dat je hulp nodig hebt. Kop op meis zet de eerste stap!

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Als eerste wil ik tegen je zeggen dat je eigenlijk al een eerste stap gezet hebt. Je bent je in ieder geval bewust van het feit dat je te veel alcohol drinkt en er afhankelijk van bent. Ik hoop dan ook dat je nu hulp gaat zoeken. Ga naar de huisarts.
    Je denkt misschien dat je nog zo goed functioneert en dat anderen niet door hebben dat je alcoholverslaafd bent. Maar wat denk je van je alcoholfoetor?? Anderen hoeven dit alleen maar te ruiken en ze kunnen hiervan een melding maken! Bijvoorbeeld op het KDV bij het ophalen van je kind, of bij de oppas, of een arts. Een arts maakt hier zeker melding van, al is het alleen al in een brief aan de huisarts.
    Wanneer men vermoed dat er schadelijke factoren meespelen in de thuissituatie van een kind, zal er een melding worden gemaakt hiervan. Bepaalde beroepsgroepen hebben namelijk een meldingsplicht bij alleen al vermoedens. En ik hoop niet voor jou dat dit aan de orde is of komt. Want als het balletje eenmaal gaat rollen, kom je nauwelijks meer los van bijvoorbeeld Bureau Jeugdzorg.
    Dus, ik hoop van harte voor jullie allemaal dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt met je huisarts en heel eerlijk bent. Pas dan kan er hulp komen.
    Veel succes!!!

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Je zegt dat je niet drinkt als je moet werken.. je hebt een kind, dat is je 'werk' 24/7! Ik hoop echt dat je man nuchter is als jij de eerste paar achter de kiezen hebt. Stel je voor dat je kindje zich verslikt, dan tellen de eerste minuten en moet je meteen kunnen reageren.

Sterkte er mee!

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Kijk ook eventjes, wanneer je nog een laatste zetje nodig hebt om hulp te zoeken, op alcohol(verslaving) en de leverfunctie. Hopelijk trekt dit je echt over de streep. Je kunt ook hulp zoeken bij Jellinek.
    Op mijn werk zien wij veel mensen met een alcoholverslaving ivm leverproblemen. Helaas vaak genoeg is de lever blijvend beschadigd zodat er helaas maar één oplossing is: levertransplantatie!!
    Ik hoop gewoon echt dat je je realiseert dat je hulp nodig hebt en deze ook gaat zoeken/aannemen.
    Nogmaals, de eerste stap heb je al gezet door deze topic te openen!
    Veel succes.

Deel Deze Pagina