alcohol

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MirtheS, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirtheS

    MirtheS Nieuw lid

    18 jul 2007
    4
    0
    0
    ik zou graag wat reacties willen op het volgende. Binnenkort ga ik weer aan het werk en het is dan de bedoeling dat mijn dochtertje 1 keer in de 2 weken naar mijn schoonzus en haar gezin gaat. Op zich een heel goed adres, alleen is er 1 ding waar ik echt heel veel moeite mee heb.

    Ik heb meerdere keren gezien dat haar man aan hele kleine kinderen een slokje bier gaf. Vorig weekend nog zag ik hem schuim van een biertje geven aan een jochie van nog geen jaar oud. Dat gebeurt dan als er meerdere mensen bij zijn en er al wat gedronken is en er wordt hartelijk om gelachen. Ik gruwel ervan en kan hem wel ik weet niet wat aandoen als ik dit zie, maar hou me steeds in.

    Ik ben zeker van plan om ze erop aan te spreken dat ze dit absoluut niet bij mijn dochter mogen doen, maar heb er geen rotsvast vertrouwen in dat het dan ook niet gebeurt, ook al weet ik dat mijn schoonzus er ook niet blij mee is. Het liefst zou ik mijn dochter er niet naartoe brengen, (ook al heb ik (nog) geen alternatief adres, want ik heb geen familie in de buurt en op het kinderdagverblijf kan ze die dag voorlopig niet terecht )maar mijn man vindt dat onzin, en vindt het ook erg grappig als zo'n kleintje bier(schuim) krijgt.

    Ik zit er zo mee dat ik er constant aan denk. Stel ik me nou aan of vinden jullie dit ook normaal? Ik hoor graag jullie mening.
     
  2. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik zou ook niet willen hebben dat mijn kind een slokje bier kreeg of wat dan ook.
    Ben het dan ook wel met je eens. Jammer dat je schoonzus er zelf niets van zegt als zij dit ook niet prettig vindt.
    Blijven zeggen dat je het niet wilt hebben hoor!
     
  3. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Als je schoonzus oppast is haar man dan ook thuis? Als hij thuis is en je vertrouwt het niet zou ik mijn kind daar niet naar toe brengen! Ik vind het ook belachelijk dat hij bier aan kindjes geeft! Snap niet wat ze daar grappig aan vinden. :( Maar als hij aan het werk is en je vertrouwt haar wel zou ik mn kindje er wel heen brengen.
     
  4. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik vind dat je je zeker niet aanstelt. Moeilijk hè dat soort dingen, mijn schoonfamilie heeft iets soortgelijks maar i.p.v alcohol betreft het suiker. Ze willen mijn dochtertje altijd zoetigheid, slagroom e.d. al van heel jong af aan in de mond stoppen. Ik wil dat ook niet hebben, maar ik weet zeker dat ik als ik haar daar zou achterlaten het wel zou gebeuren ook al zeggen ze van niet. Ik denk dat dat bij jouw familie hetzelfde zal zijn.

    Ik vind het ook echt niet kunnen hoor, van bier laten proeven bij zulke jonge kindjes. Als ik jou was zou ik maar zo gauw mogelijk naar een alternatief gaan zoeken.
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou ze er beiden op aanspreken, als je het niet vertrouwd zou ik je kindje er niet heen brengen.
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je zegt het zelf al... je gruwelt ervan. Luister naar je intuitie en stap erop af. Nu kan het nog, en kan je jezelf niets verwijten.
     
  7. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Als je het daarna nog niet vertrouwt dan zou ik proberen een andere oplossing te zoeken. Als je er daarna nog geen goed gevoel bij hebt zou ik op zoek gaan naar andere oppas, of proberen te schuiven met je werkdagen zodat je kindje wel naar het KDV kan.
     
  8. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou meid ik vindt het ook iets wat niet kan! kom op zeg laten ze lekker zichzelf verzuipen in bier maar niet een kind.
    Ook al is het maar een klein slokje ik vindt het echt niet kunnen, kan ook niet lachen om dit soort grapjes.
    Doe wat jouw gevoel zegt ht is jouw kindje, zeg er dus zker wat van.
     
  9. MirtheS

    MirtheS Nieuw lid

    18 jul 2007
    4
    0
    0
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er niet om kan lachen als iemand je kindje alcohol wil geven. Ik ga er zeker over praten met ze en ook nog weer met mijn man, al vindt hij het enorme onzin dat ik me er druk over maak. :evil: :( ( Bedankt voor de reacties!
     
  10. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja indd dat vroeg ik mij ook af is die man er dan ook bij als zij oppast of s hij dan aan het werk?
     
  11. MirtheS

    MirtheS Nieuw lid

    18 jul 2007
    4
    0
    0
    Het grootste deel van de tijd is hij aan het werk. Maar als hij eind van de middag thuiskomt, drinkt hij altijd wel een biertje. Ze gaat daar op vrijdag naartoe. Ze krijgen dan vaak nog wel bezoek. Ik ben er gewoon niet gerust op.
     
  12. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    als je er echt geen goed gevoel bij hebt zou ik toch proberen iets anders te zoeken
    ook al ga je een gesprek aan met hun en zeggen ze dat ze dit niet zullen doen (en mss ook niet doen dan) ik denk dat jij altijd blijft afvragen OF ze het doen en dan zit je gewoon niet lekker op je werk
     
  13. MirtheS

    MirtheS Nieuw lid

    18 jul 2007
    4
    0
    0
    Je hebt daar helemaal gelijk in, maar ik ga wel eerst een gesprek aan.
     
  14. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    tuurlijk dat zou ik zeker wel doen mede ook omdat zij dan in ieder geval al weten wat jouw bezwaren zijn mocht je er toch voor kiezen om jouw kindje niet bij hun te laten
    Succes!
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik zie ook niet in wat er grappig is om kindjes bier/schuim te geven :evil:
    Je zou evt. eerst een gesprek kunnen aangaan (wat je dus ook doet)
    Als je er dan nog geen goed gevoel bij hebt dan gewoon wat anders zoeken !
    Breng haar anders maar hier ;)
     
  16. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    yuk ik kan dat soort mensen, je ziet het hier veel met de engelse toeristen, die doen whisky bij de melk in de fles! dan slapen ze beter, en de jonge kinderen zie je altijd bier proberen! mijn zwager deed het ook, en me vader deed champagne bij keira beetje op haar mond om oud en nieuw te vieren toen was ze 3/4 maanden! nou hij kreeg het te horen van me hoor! al waren het druppeltjes!
    mijn schoonmoeder geeft altijd ham, terwijl ze geen varkensvlees mag vanwege allergie..

    ik heb een steen goede oppas waar ze naar toe gaat als we beiden op dezelfde dag werken. die kan ik precies vertellen wat wel en niet mag! en geen beledigde familie:)
     
  17. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    al moet ik eerlijk zeggen, dat het vroeger bij mijn oma thuis ok weleens gebeurde, en mijn ma gaf mij ook weleens een nipje, omdat ik het zo lekker vond ( was ik wel al wat groter hoor)

    maar in jou geval zou ik gewoon wachten tot de dag dat je je kleine brengt, en dan als je daar bent en wil weggaan, zeg je nogmaals duidelijk
    ENNUH geen bier aan mijn kleine als ik weg ben he,.......
    dat wil ik echt niet hebben.

    dan zal het hun wel duidelijk zijn denk ik,.....
    en mocht je er ooit achter komen dat ze het wel gedaan hebben, dan kun je altijd nog boos worden en zeggen dat je dr niet meer brengt toch?
     

Deel Deze Pagina