Alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monique93, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Ik denk als je nog niet zo lang bezig bent moet je jezelf niet de beperking opleggen om af en toe iets te drinken kan echt geen kwaad, het is toch ook jmmr dat mensen in je omgeving vragen gaan stellen.
    Als je in de mmm zit vind ik het een ander verhaal
    Heb zelf ook gedronken in cyclus nog dag voor Pos test, als het goed zit zit het goed en gaat het heus niet mis om 1wijntje

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dit is een vraag die ik mezelf ook wel eens stel. Ik ben van mening dat je jezelf niet een drankje hoeft te ontnemen tot je zeker weet dat je zwanger bent. Je weet immers niet hoelang het duurt tot je zwanger bent. Maar het is heel persoonlijk. Word je er minder vruchtbaar door en duurt het daarom langer? Dat willen we ook niet. Maar ook dit heeft natuurlijk ook alles te maken met 'zuipen' of 'een drankje'. Gister heb ik bij een feestje een paar wijntjes op terwijl ik 8 dpo ben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastiger vind om na de eisprong wat te drinken dan ervoor, omdat er misschien al iets is. Al weet ik ook dat er nog geen bloedverwant is. Zolang het een drankje is vind ik het kunnen, maar ik zou bijvoorbeeld niet meer aan de sterke drank gaan, gewoon uit principe. Eenmaal een positieve test, drink ik geen druppel meer. En dat zal me geen moeite kosten:):)

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik lust zelf ook graag een wijntje en heb dus ook lekker mijn wijntjes gedronken in het weekend (een echte weekend drinker :D).

Bij mij heeft het 14 maanden geduurd voordat ik zwanger was (eigenlijk 12 maar kreeg toen een mk).
    Zag het dus niet voor me om 14 maanden een smoes te moeten verzinnen.
    Nu dat ik een positieve test in handen heb gehad drink ik geen druppel alcohol meer.
    En zo gaan we 9 maanden op de gezonde toer ;).
    Dus meid zolang je niet zwanger bent kan je best een wijntje drinken

4. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Van harte met je zwangerschap!! 9 maanden lang niet drinken is niet erg, denk alleen dat het eerste drankje na de zwangerschap je doet laten voelen dat je helemaal lam bent hahahaha:D

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel :).
    Ik denk het ook ja. Na de geboorte van mijn zoon heeft het ook even geduurd voordat ik weer wat nam en het weer lekker en gezellig vond. Ook mede omdat ik borstvoeding gaf.
    Ook dit keer wil ik weer borstvoeding geven dus het zal wel iets langer dan 9 maanden duren ;) maar heb het er graag voor over

6. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Toen ik net zwanger probeerde te worden dronk ik ook niet veel. Maar toen het langer duurde ben ik gewoon weer gaan drinken. Had toch de hoop verloren. Toen ik het traject begon ben ik trouwens wel gestopt.

Deel Deze Pagina