Verduisterende gordijnen en frisse lucht?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Dilemma... onze verduisterende gordijnen vd Hema zijn zo dik dat ze dus bijna geen frisse lucht binnen laten.. balkondeur en raam staan open. Wij zweren bij frisse lucht ‘s nachts maar fijn donker is ook een must... ik erger mij aan al die kieren.
    Wie herkent dit en is er een oplossing voor?

Ps) ik snap echt niks van mensendieck met raam dicht slapen ‘s nschts.... jullie?

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij dragen altijd een oogmasker bijv - dat helpt zeker zo in de zomer!

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Hier hetzelfde. Ik kan ook absoluut niet slapen zonder frisse lucht, maar word anders wakker zodra het licht wordt.

4. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik vind zelf met het raam open slapen heerlijk, maar mijn man wil het niet ivm risico op inbraak o_O Terwijl het slaapkamerraam gewoon op een kiepstand kan, zit aan de kant van onze tuin. Oké vooruit, wel een plat dak eronder, in dat op zicht zou het het meest logische raam zijn om binnen te komen.

Maar we wonen gewoon in een woonwijk, hebben geen dure spullen of dure auto voor de deur. Natuurlijk is inbraak heel vervelend maar zó groot is de kans nou ook weer niet. Ik zou dan ook graag met het raam open slapen, hij weigert het pertinent. Zelfs als het bloedheet is...

Die houding tov inbraak komt trouwens bij zijn ouders vandaan. Die wonen in een vrijstaand huis nogal achteraf en zijn wantrouwend tegenover de hele wereld :rolleyes: Zelfs overdag gaat daar alles op slot als ze binnen zijn en ze hebben een mega alarmsysteem. Overigens nog nooit inbraak gehad, is puur de angst. Ik vind het zo irritant dat mijn man van ons huis ook zo'n vesting wil maken. Ik ben meer van alles lekker open voor de frisse lucht.

Degenen die met raam open slapen: hoe denken jullie (of jullie partner) dan over inbraakrisico?

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik slaap in de winter echt wel met het raam dicht, het liefst ook nog met de verwarming aan. Veel te koud anders. In de zomer wel lekker open.

Qua inbraak lijkt me niet dat ze het slaapkamerraam gebruiken waar mensen liggen te slapen toch? Denk eerder dat ze beneden een raampje intikken. Heb ik serieus nog nooit over nagedacht. Ik laat op hete dagen zelfs de tuindeuren open beneden. Ten eerste wordt ik van vreemde geluiden meteen wakker en hebben wij een hond die bij onraad gaat blaffen (hoop ik althans, nog nooit meegemaakt).

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Huh, maar.. als je 's nachts de boel gewoon open hebt, dan kan het toch niet 'niet fris' zijn?
    Als je gewoon altijd je ramen enzo open doet en in de nacht je gordijnen dicht, dan is er toch weinig aan de hand (tenzij je op de tocht wil liggen)? En anders gewoon het gordijn een stukje open laten?
    Ik slaap ook met het raam open, maar moet er niet aan denken dat het gordijn continu beweegt hoor..

7. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Ik kan niet wachten tot de ramen vervangen worden! Eindelijk weer snachts met de ramen open slapen. OOK in de winter. Heerlijk.

Nu kan het niet omdat de ramen (zeker bij zoon) erg groot/laag zijn. Ben bang dat hij eruit valt:p

Bij mij kan het niet wederom omdat het raam best lang is. Mocht het gaan regenen valt het binnen en daar staat de tv/PlayStation enzo dus durf ik het niet. Nog een paar maanden en dan kiepramen:roflmao:

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij hebben rolluiken voor het raam van de slaapkamer. Als we die niet helemaal sluiten kan het raam toch open en is het niet direct helemaal licht ‘smorgens. De verduisterende gordijnen ervoor dempen dan de rest van het licht. Alleen het stukje van het open raam laten we open. De gordijnen zitten dus niet ‘vast’ in de hoek van dat raam.
    Liever een beetje licht dan zonder frisse lucht:D

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier altijd een raam open zomer en winter. Als het raam dicht is krijgt mijn man steevast een migraine omdat er te weinig frisse lucht is. Maar daarnaast slaapt het ook gewoon veel lekkerder vind ik. En hier ook verduisterende gordijnen, maar ook als ze volledig dicht zijn komt er nog genoeg frisse lucht binnen hoor.
    Maar als dat voor jullie toch niet genoeg is zou ik idd denken aan een oogmasker

10. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Dit was eerlijk gezegd nooit in me opgekomen, mijn man ook nooit over gehoord

Muisje2016 vindt dit leuk.
  11. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We slapen met het raam open en hebben verduisterende rolgordijnen én verduisterende gordijnen. Nog steeds kieren van licht :roflmao: maar ik heb geleerd om ermee te slapen. genoeg frisse lucht (want kieren :D)

12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Inbraakrisico? Dat is dan echt een fobie hoor idd - nog nooit over nagedacht

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Een oogmasker inderdaad. Nu ik dit lees, ga ik er zelf ook maar 1 aanschaffen. :roflmao: Wij wonen in een maisonnette woning dus ons balkon (die grenst aan onze slaapkamer) zit heel hoog. De kans dat daar dieven komen is echt nihil. Wij slapen dus al maaaanden met de balkondeur open. Hordeur ervoor, ideaal. :D

Deel Deze Pagina