Wij drinken vooral met vrienden of als we uiteten gaan enzo. Thuis bij het eten of op de bank eigenlijk niet, tenzij we iets te vieren hebben. Ik denk dat we zo'n 4x per maand alcohol nuttigen.
Wij drinken bijna nooit alcohol. Heel af en toe haal ik wel een een fles berenburg of likeur 43 op en dan drinkt mijn man 's avonds wel eens eens een mix drankje (cola berenburg) of een glaasje likeur. Maar dan is het ook maar glas. Op verjaardagen bij zijn familie drinkt hij ook wel eens een mix drankje, maar dan blijft het bij 2 glazen. In het weekend drinkt hij wel eens een radler 0,0 en in de zomer drinkt hij dat wat vaker en ook doordeweeks.
Mijn man drinkt elke zaterdag bij de voetbal een paar 0.0 biertjes. Op verjaardagen wil hij wel eens een 'gewoon' biertje drinken, dan houdt hij van te voren rekening met zijn medicatie. Want die gaan niet zo lekker met alcohol. Hij geeft er niet zo heel veel om, dus voordeel is dat ik altijd een bob heb. Zelf drink ik thuis eigenlijk alleen een wijntje als ik een vriendin of familie over de vloer heb. Als wij een meiden avond hebben dan drinken ik wel een stuk meer, het zelfde geldt als wij gaan stappen. Alhoewel het dan vaak cocktails zijn.
Wij drinken allebei sinds een jaar of twee eigenlijk helemaal niet meer. Misschien dat ik in het buitenland het lokale drankje nog eens zou delen met m'n vriend, voor het vakantiegevoel, en dan vallen we allebei in slaap héél soms drinkt hij een biertje en 2x per jaar een glaasje whiskey. Vroeger dronken we best veel, vind ik achteraf.
Mijn man redelijk veel, altijd wel in het weekend en soms ook in de dagen doordeweeks. Het is dan ook met regelmaat een punt van discussie bij ons. Ikzelf nu niet want zwanger, maar anders af en toe bij gelegenheden. Of op een terrasje in de zomer. Verder niet.
Ik drink nooit omdat ik de smaak niet bepaald kan waarderen. Mijn man zeer zelden. Misschien een keer een flesje bier met een warme dag. Het staat hier dus zelden op het lijstje
Wij drinken beide, voornamelijk bier en wijn. Er zit totaal geen regelmatig in: kan zijn dat we weken geen alcohol drinken en dan een week waarop elke dag alcohol wordt gedronken. Hoeveelheden? Ook die verschillen nogal. Van een fles op een avond tot een glas wijn bij het diner.
Mijn man drinkt af en toe een wijntje bij het eten, maar als dat 1 x per maand is, is het veel. In het weekend wel eens een Radler 0.0 Ik drink zelden. Heel soms in de zomer een wijntje bij de bbq bijv. of met feestdagen. In het 'op stap gaan' tijdperk, tikte ik zo 10 Malibu Cola's per avond weg Kan me er niks meer bij voorstellen
Mijn man drinkt vrijwel nooit en is altijd vrijwillig de Bob als we naar een feestje/concert oid gaan. Als we bij vrienden op visite zijn (met de fiets) dan wil hij wel eens een glas whiskey drinken voor de gezelligheid. Als we met de auto zijn, drinkt hij wel eens een radler o.o%
Mijn man drinkt graag Duvel. Hij drinkt dat in ieder geval als hij een wedstrijd van Barcelona gaat kijken. En soms weleens in het weekend of als hij met vrienden heeft afgesproken. Ik ben dol op wijn en nog doller op rode port (liefst in combinatie met lekkere kaasjes en chutney). En een lekker likeurtje bij de koffie gaat er ook wel in. Maar ik drink eigenlijk zelden. Alcohol kan altijd een trigger zijn voor migraine, dus dat risico neem ik dan liever als het de moeite waard is (bv uiteten met wijnarrangement, feestje, verjaardag e.d.) Edit: bier vind ik niet te zuipen. Maar wel lekker om mee te koken.
Mijn man dronk een tijdje elke dag een biertje. Dat vond hij zo bizar, dat zoiets er in kan sluipen en het leek of hij dat 'nodig' had, dat hij toen direct gestopt is. Sindsdien drinkt hij op zondag vaak 1 glaasje wijn, en als hij naar vrienden is op zaterdag ofzo een biertje. Maar dat stopt wel bij 1 of 2. En komt niet elk weekend voor. Ik drink zelden, heel af en toe een rose,eens per 2 maanden denk ik.
In principe niet. Een enkele uitzondering daargelaten (op wintersport drinkt hij wel eens chocomelk met rum, maar de laatste keer wintersport is jaren geleden ). Hij lust geen bier en wijn. Net als ik overigens.
Mijn man dronk op zaterdagavond wel eens zo’n radler 2%. Ik drink helemaal geen alcohol, kan er slecht tegen, maar ben wel gek op radler 0.0 dus op een gegeven moment is mijn man daar ook op overgestapt en zodoende drinken we dus beide alcoholvrij.
Man drinkt radler 0.0 elke dag een. En een krat bier doet ie een aantal weken mee. Ik drink af en toe een jillz of kriek, het liefst ook 0.0.
Wij drinken bijna elke zondagmiddag een fles wijn met zijn tweeen, dat is ons borrelmoment. Heel afentoe op vrijdag of zaterdagavond een likeurtje of whiskey op de bank. Dat is het eigenlijk wel. Als ik uit eten ga of een terrasje pak met een vriendin en ik niet hoef te rijden, drink ik ook wel wat, maar dat is niet zo heel vaak. Mijn man drinkt ook weleens een speciaal biertje ‘s avonds, in de zomer vaker dan in de winter. Ik denk dat ik gemiddeld aan zo’n 3 consumpties per week kom en mijn man misschien aan 3,5/4, redelijk geconcentreerd op de zondagmiddag dus (een halve fles wijn is zo’n 2,5 glas). Teveel zou ik vinden als iemand het nodig zou vinden om elke dag te drinken en niet zonder kan, verder heb ik er niet zo’n moeite mee, want ik houd dus zelf echt van een goede wijn. Ik ben wel na 1 glas al licht aangeschoten, dus ben nooit iemand geweest die heel veel drinkt (tijdens mijn studententijd wel wat meer dan nu ).
In het weekend en op feestdagen. Dan zo'n biertje of 5-6 per dag. Regelmatig discussie hierover, want zomaar een dagje zonder zit er in het weekend niet in. Ikzelf drink niet.
Wij drinken wel alcohol. Gemiddeld 1 fles wijn per week en een stuk of 6 biertjes. Ik drink 3/4 van de wijn en 1 biertje meestal. Mijn man de rest. Wij drinken niet alleen in het weekend ook wel eens door de week.