Helemaal geen zuivel lusten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door napje, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    Hoi meiden,

sinds ik zwanger ben, lust ik geen zuivel meer, zodra ik het eet of drink dan komt het eruit. Ik ben zo erg bang dat de baby hierdoor schade lijdt.
    Wat kan ik hieraan doen? Calciumtabletten? Wie weet welke ik moet hebben? ik heb wel een potje gekocht maar daar staat dat kinderen jonger dan 1 jaar het niet in mogen nemen, betekent dit dat het ook slecht is voor de baby?

2. Anique

Anique Niet meer actief

Ik zou het eens aan je VK vragen.. wat ik wel eens gehoord heb is dat als je tijdens je zwangerschap opeens geen zuivelproducten meer kunt verdragen je baby'tje misschien ook niet tegen koemelk kan.... Maar dat zou ook best een fabeltje kunnen zijn :rolleyes:
    Misschien kun je voor de zekerheid zwangerschapsvitamine's kunnen slikken zoals die van "Puur mamma van VSM".

3. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    hoi hoi,

Ik hou ook niet van zuivel producten, hou het wel binnen, dus drink het wel, maar als aanvulling heb ik calcium tabletten van de lidl, daar zit ook direct vit d bij (voor de opname er van)

En kaas, yoghurt enz zit ook zuivel in? misschien houd je dat wel binnen?

4. Niet meer actief

En wie weet lust je over een paar weken wel weer zuivel.
    Ik heb tijdens de zwangerschap ook periodes gehad dat ik bepaalde dingen even niet lustte en meestal lustte ik het dan na een paar weken wel weer.

O ja, waar ik ook nog aan dacht; lust je wel sojaproducten, zoals sojamelk of dat nieuwe soja/fruitdrankje Adez?

5. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    België
    Ik moest in het begin ook niks hebben van zuivelprodukten maar geleidelijk aan is dat wel verbeterd en nu is het totaal geen probleem meer...

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb via de gyn calcium tabletten gehad, en gelukkig drink ik nu wel weer veel melk en eet yoghurt elke dag, dus heb ze niet meer nodig. Maar ik zou het dus even bij vk of ha navragen.

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij mijn eerste ook bijna geen melkproducten genomen en nu weer bijna niks. mijn dochter is super gezond hoor;)

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In principe is dat niet heel erg.
    Wat je dan moet doen ter compensatie is heel veel groene groenten eten, en dan ook meer dan de geadviseerde 200 gram.
    Bijvoorbeeld, broccoli,peultjes,erwten,bonen e.d.
    We weten dat uit groene groenten veel calcium wordt gehaald door het lichaam, beter opneembaar dan uit welke tablet ook.
    Als je toch calciumtabletten wil gaan gebruiken,neem ze dan 's avonds in voor het slapen gaan, en niet na een een maaltijd bijv. of 's morgens.
    Kalk wordt namelijk het beste 's avonds opgenomen.

Deel Deze Pagina