alcoholgebruik?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier geen druppel alcohol ;). Vroeger (lees tot ong drie jaar geleden) dronk ik af en toe iets van alcohol, als we een feestje hadden of heel soms op een verjaardag. Toen raakte ik dus zwanger, daarna borstvoeding, toen weer zwanger en nog altijd borstvoeding, maar dus nog altijd niks hier. En tja mis het ook eigenlijk helemaal niet! Als we stoppen met de borstvoeding denk ik ook niet dat ik ooit weer alcohol ga drinken, voel me prima zonder en heeft voor mij geen toegevoegde waarde om het te drinken, dus drink het niet :).

Vriendlief drinkt weleens wat, op een feestje, op een verjaardag maar ook soms thuis op de bank. Heb hier geen problemen mee verder, zolang hij het maar niet te gek maakt ;).

Liefs, Hanneke!

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik drink niets... Niet omdat ik tegen alcohol ben ofzo. Maar ik heb dat al gehad ;)

Vroeger dronk ik iedere donderdag t/m zondagavond mezelf helemaal klem aan bier in de kroeg, maar die periode ben ik voorbij.

Ik vind het verschrikkelijk om me zo te voelen, als ik alcohol op heb, zo draaiierig, bleh.

Ik vind zelf trouwens, als je iedere dag een wijntje drinkt, dat het helemaal geen kwaad kan. Ik vind het wel gevaarlijk als je denkt er niet zonder te kunnen, dat vind ik al een verslaving.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Precies mijn verhaal!

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Iedere dag een wijntje kan op zich geen kwaad, maar let er wel op dat het er bij blijft..
    En probeer het eens te laten, als je dat makkelijk kunt is er niets aan de hand..als je merkt dat het je toch veel moeite kost zou ik toch even op de rem trappen.
    De definitie van alcoholiste heb je trouwens 'al' bij twee glazen alcohol per dag..

Zo lang jij je eigen grenzen kent en je er goed bij voelt, kun je best drinken..maar let er wel mee op.

Ikzelf dronk vroeger (lees: in de puberjaren) mezelf iedere weekend helemaal klem..tegenwoordig drink ik af en toe een lekker glaasje wijn of een likeurtje.
    Op stap gaan doe ik bijna nooit meer. Merk wel dat ik met op stap gaan geen grenzen ken qua alcohol en dus erg moet opletten. Anders lig ik de volgende dag weer kotsziek in bed:p wat een k*t gevoel haha!

5. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Van mijn revalidatiearts kreeg ik het advies om elke dag een rood wijntje te drinken, omdat het goed is voor de doorbloeding.
    Ik was er in eerste instantie huiverig voor, omdat ik met alcoholisme ben opgegroeid.
    Voorheen dronk ik alleen met stappen of zomers op het terras en ja dan kon ik hem goed raken om vervolgens weken geen druppel te drinken.
    Voor mij was dagelijks een wijntje geen probleem, als ik vergat te halen miste ik het ook niet.
    Nu ik weer zwanger ben mis ik het ook helemaal niet, ik heb meer zin in mijn beker yoki :D

dus wat er al gezegd is hangt het ook van de persoon af.
    Daarbij ben ik ook vastbesloten om mijn kids niet aan te doen wat ik zelf heb meegemaakt met alcohol.
    Ik ben er dan ook wel heel blij mee dat ik de eerste ben die de alcoholprobleemlijn heb doorbroken, want er is zeer zeker een erfelijke factor.

6. Female

Female Niet meer actief

Ik drink iedere avond een glas wijn en geniet er erg van.
    Soms 1, maar vaker 2 (kleine) glazen. Heel soms 3 maar eigenlijk bijna nooit meer

7. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Ik drink helemaal niet, gewoonweg omdat ik niet hou van de smaak van alcohol.
    De smaak van bailey's vind ik overigens wel lekker, alleen de alcohol weer niet.
    Ze zouden die smaken een keer zonder alcohol moeten uitvinden ;)

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    is dat een uitnodiging? *kijkt romantisch*

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    te duur :(

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Duur is het wel, ja!
    Ik dronk goedkoop (kreeg het altijd en als ik niks meer had kocht ik nepbaileys en zulke dingen) maar dat ik niet meer drink scheelt me zo'n 100 tot 150 euro in de maand. En dan ging ik niet stappen! Toen ik nog ging stappen was ik ook elk weekend zo nog 30 euro meer kwijt minimaal.
    Daar doe ik nu vele leukere dingen van hoor. :D

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik denk dat in principe één glas per dag je nog geen alcoholist maakt. Maar ik denk wel dat het niet goed is dat je het moeilijk vind dat je er niet vanaf kan stappen om het niet te doen.
    Daar zou ik me niet lekker bij voelen. Net zo goed als bij koffie hoor...
    Misschien gewoon even doorzetten en alleen in het weekend een glaasje drinken?

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik hoef van mezelf niet elke dag een biertje of een wijntje, maar ooooooh, wat is het toch lekker! Nu ik zwanger ben, heb ik er ook gigantisch veel zin in. Dit had ik bij mijn andere zwangerschappen ook, maar dat komt meer door de gedachte dat het nu niet 'mag' dat ik er zin in heb (hmm, snappen jullie hem nog?) Maar zo af en toe een lekker koud biertje... jahoor! Heeeeerlijk!
    Zoals vele anderen ook zeggen: elke dag een wijntje maakt je echt geen alcoholist. Als je het goed kan laten, is er geen probleem, toch? Misschien kun je, omdat je je toch zorgen maakt, een andere manier van ontspannen opzoeken.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik drink zelden. Misschien tien glazen per jaar. Ik vind het wel lekker, hoor, een rum cola-light, maar ik heb er geen behoefte aan! Mijn man drinkt ook haast nooit, maar als 'ie wat drinkt dan drinkt 'ie wel gelijk veel!

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik drink bijna nooit.. de keren dat ik in een JAAR drink zijn op 1 hand te tellen. Heel af en toe eens een wijntje met een etentje of een keer op een verjaardag. Mijn vriend drinkt nooit eigenlijk. Hij lust geen bier/wijn en met stappen nam hij wel eens een baco ofzo maar stappen hebben we ook al tijden niet meer gedaan.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jakkes, ik ben verslaafd. Tenminsten als ik de test moet geloven en niet meer dan 14 glazen per week mag drinken.
    Ja, ik drink eigenlijk elke dag wel 1 of twee glazen wijn en in het weekend nog wel meer. Waarom: omdat het gewoon heerlijk is. Ik geniet echt van mijn wijntje, lui op de bank bij mijn mannetje. Kan ik niet drinken omdat ik moet rijden of er geen wijn meer is? Prima dan toch niet.
    Iedereen zijn mening maar scheer niet iedereen over 1 kam. En duur? Goede wijn hoeft niet duur te zijn. Ik ken mensen die meer geld kwijt zijn aan hun cola verlaving dan ik aan mijn wijn verslaving.

Deel Deze Pagina