Hoi iedereen, Ik heb een lieve schoonmoeder maar mijn vriend vindt dat we haar vaker moeten bezoeken. 1x in de week is voor mij teveel. Soms irriteer ik me eraan dat ik afzeg en voel me schuldig, maar als ik daar eenmaal ben, verveel ik me te pletter en krijg ook nog's hoofdpijn omdat we communiceren in een andere taal (Deens). Ik werk 5 dagen in de week en ben ook nog's zwanger. Dus ben zo moe. Mijn vriend vindt het vreemd maar gaat niet verder in discussie. Woensdag avond komt mijn zusje (19) voor een weekje bij mij op bezoek. En meteen de dag erna wilt mijn vriend samen met mij en mijn zusje naar m'n schoonmoeder. Ik heb nee gezegd, want ik wil zoveel leuke dingen doen met mijn zusje. (winkelen, stadten, pretpark, uiteten, naar Zweden etc) Maar ik voel me schuldig omdat mijn schoonmoeder zo lief is. Dat ik puntje bij paaltje toch ja heb gezegd. Herken je dit bij jezelf? Waarom treuzel ik altijd om naar mijn schoonmoeder te gaan?
pfff.. moet er niet aan denken om 'verplicht' meer dan 1x in de week bij iemand (schoonmoeder, buurvrouw of wie dan ook) op bezoek te moeten gaan.. gewoon lekker doen wat jij wilt hoor.. als jij 1x in de 2 weken op bezoek wilt gaan dan moet je dat lekker doen. het is niet zielig, je hoeft je echt niet schuldig te voelen!
misschien raar hoor. maar als je vriend zo graag naar zijn moeder wil kan hij toch ook alleen gaan? je bent samen maar dat betekent niet dat je ook alles samen moet doen? mijn schoonmoeder is ook heel lief maar die zie ik ook niet iedere week en soms dan weer 2x. net wat er is en hoe het loopt. En sowieso als je zusje er is, vind ik dat je tijd met haar moet doorbrengen en niet bij een schoonmoeder van jou met een taal die zij nauwelijks of niet spreekt. je zal haar niet zo vaak zien lijkt mij en je sm wel. niet schuldig voelen hoor, je leeft voor jezelf en niet voor je schoonmoeder. je hebt je eigen leven en mag zelf beslissen wat je doet. als je vriend wel wil gaan , nou dan gaat hij maar alleen. je kan wel uitleggen aan hem waarom je niet wilt gaan en hoe vermoeiend het is. neem aan dat hij dat wel begrijpt. en zeker nu vind ik dat je een legitieme reden hebt.
Hoi hoi, Ik vind je reactie helemaal niet gek! De behoefte om naar een (schoon)ouder te gaan, kan nu eenmaal verschillend liggen. Ik zou dus je vriend ook eens alleen laten gaan. Doen wij hier ook, ik ga ook niet altijd mee naar mijn schoonouders (en andersom) en daar wordt niets van gedacht hoor. En je zusje komt! Geweldig, lekker tijd met haar doorbrengen. Haar kun je veel minder zien, dus super logisch dat je nu eerst met haar tijd doorbrengt. Ik snap dat je vriend het leuk vind om samen met jullie twee naar zijn moeder te gaan, maar dat hoeft dan toch niet persé zo snel na haar aankomst? Ik zou eerst ff gezellig bijkletsen . Heel veel plezier met je zusje straks!
Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet altijd zin in hebt en ik vind niet dat jij je er schuldig over hoeft te voelen. Tevens vraag ik me af waarom je vriend wil dat jouw zusje ook naar je schoonmoeder gaat. Ik bedoel, wat heeft je zusje met je schoonmoeder te maken of zijn jullie een hele hechte familie?
Durft hij niet alleen naar zijn moeder ofzo? Ik ga ook regelmatig naar mijn ouders, maar mijn man 'moet' echt niet mee hoor. Als hij geen zin heeft, dan blijft hij lekker thuis.
Waar zou jij je wel goed bij voelen? De vermoeidheid tijdens je zwangerschap is zeker een geldig excuus om je vriend/man af en toe alleen te laten gaan. Al vind ik de waslijst van bezigheden die je met je zus wilt ondernemen lijkt trouwens ook wel knap vermoeiend, dat kan je nu allemaal wel? Ik ben het dan ook niet helemaal eens met bovenstaande dames. Het is altijd een beetje geven en nemen in familie en je mag blij zijn dat je een lieve schoonmoeder hebt, dus zul je iets vaker naar haar toe gaan dan je zelf zin in hebt (voor haar en je partner). Dat hoort er nu eenmaal bij. Ik vind het soms wel een beetje onaangenaam hoe onze generatie het volkomen vanzelfsprekend vind dat grootouders oppassen en soms zelfs in het huishouden iets doen, maar een keertje voor hen koken of schoonmaken of extra bezoeken is ineens een hele opgave. Een beetje balans dus, tussen je eigen behoeftes en die van je familie.
De waslijst met mijn zusje zijn vakantie bezigheden, dus ontspanning. Jij zegt: geven en nemen, maar ze is maar 1 keer bij ons langs geweest en dat realiseer ik me nu pas. Ik wil ook voor haar koken hoor. Misschien een idee dat zij bij mij op bezoek komt samen met mijn zusje? Even mijn vriend bellen
Wij gaan ook altijd elke week, ik ben daar dus ook niet zo'n fan van, maar ja, dat schijnt hier dus nog niet eens zo veel te zijn lol. In Nederland gingen we toch ook echt niet elke week naar mijn moeder. Het zou hier ook best raar zijn als ik niet meekom, zeker omdat ze de kleine ook willen zien. Ik weet natuurlijk niet hoe de Deense cultuur is, maar ja om nu gelijk de eerste dag van de vakantie dat je zus er is naar je schoonmoeder te gaan!! Ik zou het niet doen en misschien begrijpt je schoonmoeder dat ook wel.
Scheelt me een hoop tik werk maar ga met jou mee. Geven en nemen en een keer per week is zo raar niet. En daarbij misschien wil je schoonmoeder ook jou zusje eens ontmoeten.. En zwanger zijn is in het begin wel eens zwaar maar als je wel naar een pretpark wil en andere dingen dan lijkt mij een uitje naar je schoonmoeder een stuk rustiger en minder vermoeiend. Je zoekt denk problemen.
Ik vind gelijk de eerste dag wel heel snel. Dat kan toch ook wat later.. Maargoed, hier ook een partner die elke week z'n ouders ziet en z'n moeder belt hem elke dag. Prima maar mij niet gezien. Ze wou ook dat we daar elke week een x aten, ook niet, ik heb het al druk zat. Jouw schoonmoeder kan toch ook bij jullie op visite komen, en ook niet persee elke week..
Ik vind het heel normaal om 1x per week of meer bij mijn moeder / schoonmoeder op bezoek te gaan, of mijn sm komt naar ons. niet altijd als ik er ben, soms op 'papadagen' maar ik zou niet weten waarom niet. ik vind het echt jammer dat er zo moeilijk over gedaan wordt.. mijn oudste zus brengt mijn nichtjes 1 x in de week naar onze moeder, maar ze is te belabberd om als ze ze op komt halen in de middag even gezellig te doen met mams.. maar ondertussen wel volop met vrienden afspreken.. hmm nee, familie gaat voor alles! maarja ieder zijn ding
Net als wat Ashara zegt. Ik denk dat het komt door kultuur. Mijn vriend is eenmaal een moeder's kindje en zij belt hem tig keer op. Het is normaal in Denemarken om zo close te zijn met familie. Ik bezoek mijn ouders 1 keer in de 2 maanden met of zonder hem. Nou, hij gaat het voorstellen hoor, dat we donderdag avond gaan eten bij ons in de tuin. Ipv dat we bij haar gaan eten.
Wij gaan ook een keer in de week naar mijn ouders en schoonouders. Komt het een keertje niet uit, dan niet. Niemand die daar een probleem van maakt.
heeft niks met cultuur te maken. manlief (gewoon een hollandse kaaskop) is ook vrij hecht met zijn familie, minstens 1 keer in de week bellen en op visite bij zijn ouders (ik ga niet altijd mee hoor) als wij bijvoorbeeld 4 dagen naar een vakantiepark gaan, moeten zijn ouders ons daar opbellen om te vragen hoe het gaat, dat kan echt niet als we weer na de 4 dagen terug zijn (alsof we een hele wereldreis gemaakt hebben) ik heb dit laatste al vaak tegen manlief gezegd, maar die wil er niks van weten en zegt dat zijn ouders dit nou eenmaal doen/willen maarja verder zijn het lieve mensen en zijn ze altijd bereid om de jongens op te vangen als het moet, dus ik houd me maar koest
Ik ben ook goed met mijn ouders en er zijn tijden dat we elkaar een paar keer per week even bellen, nu komen we er niet wekelijks omdat het een stukje rijden is, maar als het een korte afstand was ging ik er vaker bij langs, maar niet verplicht met man. Maar mijn zwager gaat echt niet op visite bij mijn ouders, snap ook niet waarom iemand langs de schoonmoeder van haar zus moet, tenzij ze dus een hele goede band hebben
Hier bellen schoonouders voordat we op vakantie gaan of we niet vergeten het water af te sluiten, zonnebrand bij ons hebben etc hahaha Daarbij zie ik mijn ouders EN schoonouders met grote regelmaat, we wonen op 5 minuten afstand van beide en ze passen beide 1 dag in de week op ons zoontje.. Maar als ik verder weg zou wonen van mijn (schoon)ouders dan zou ik ze ook minder zien denk ik, dan ga je gewoon niet even snel een half uurtje op de koffie..
zou het niet kunnen uitstaan, verplicht een keer in de week op visite.. brrr.. Ik hou al helemaal niet van verplichtingen, laat staan dat het mijn schoonfamilie zou zijn. Als hij wilt gaan kan hij alleen gaan en als ik naar familie 1x in de week wil gaan verwacht ik niet dat hij meegaat.. Overigens is het wel normaal dat 1x in de week gebeld word.. maar dat vind ik dan ook wel prima.. Als je het niet kan uitstaan om daar te zijn misschien kun je wat uitjes voorstellen? In plaats van saai binnen zitten allemaal midget golven of uit eten, of bowlen..
Ik ga een keer in de week naar schoonouders, man wel vaker. Ik vind ze prima hoor, maar een keer in de week vind ik zat. Wat vind je zusje ervan dan? Die heeft toch eigenlijk niets met jouw schoonmoeder te maken?